کد خبر: ۹۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵

کتاب آموزشی عربی هفتم تالیف معلم فراشبندی چاپ شد

معلم فراشبندی تجربیات سالهای تدریس خود را در قالب کتابی آموزشی تحت عنوان عربی هفتم به رشته ی تالیف در آورده است.

به گزارش شیرازه  محمدرضا مرادی متولد 1354 دانش آموخته ی رشته ی دبیری زبان و ادبیات عرب دانشگاه اصفهان که از سال 1387 تا کنون به عنوان دبیر عربی در شهرستان فراشبند مشغول به خدمت است حاصل سه سال تحقیق و تالیف خود را به روح شهید کرامت الله مرادی تقدیم کرد.

 مرادی تجربیات سالهای تدریس خود را در قالب کتابی آموزشی تحت عنوان عربی هفتم به رشته ی تالیف در آورده است.

 

محمد رضا مرادی فراشبند

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار نخل بیدار مبنی بر اینکه این کتاب چه ویژگی نسبت به بقیه ی کتابهای کمک آموزشی دارد گفت: این کتاب از چند جهت منحصر به فرداست، اول اینکه تنها کتاب مستقل عربی هفتم است که هم کتاب درسی را پوشش داده و هم کتاب کار است ، دوم اینکه روش آموزش لغات آن جدید و تازه و به روز می باشد و در هیچ کتاب کمک آموزشی روش آموزش چنین لغاتی وجود ندارد، سوم اینکه  کتابی است مرجع جهت این پایه تحصیلی که دانش آموزان پایه های هشتم تا دوازدهم نیز می توانند از این کتاب استفاده کنند، چهارمین ویژگی این کتاب این است که ملحقات تازه و مطالبی با اهداف تالیف کتاب جمع اوری شده است.

 وی خاطر نشان کرد: این کتاب عضوی از یک مجموعه ی شش کتابی است که سال آینده کتاب عربی هشتم نیز چاپ خواهد شد و به امید خداوند تا پایه دوازدهم نیز تالیف کتاب ادامه دارد.

 

محمد رضا مرادی دبیر عربی فراشبند

 

محمد رضا مرادی با بیان اینکه تاکنون بیش از 500 جلد از این کتاب به چاپ رسیده گفت: این کتاب در دو شکل به چاپ رسیده؛ 1) کتاب کامل و 2)کتاب کار و آموزش لغات.

 تنها انتظار این دبیر عربی از مسئولان و آموزش و پرورش این است که این کار انجام گرفته را شخصی در نظر نگیرند و آن را کاری ارزشی برای شهرستان بدانند و در جهت تبلیغ کتاب همکاری لازم را به عمل بیاورند.

 مرادی دلیل تالیف این کتاب را نبود کتاب مستقل آموزشی در این رشته نامید و گفت: می دیدم در بین کتاب های آموزشی که در کشور وجود دارند آن چیزی که بتواند دانش آموزان را با سواد بار بیاورد کمتر  وجود دارد و هیچ کتاب مستقلی که خود کتاب درسی را نیز پوشش دهد در زمینه ی عربی هفتم وجود نداشت.

 وی افزود: هدف این بود که روشهای نو و تازه ای خصوصا در آموزش لغت بوجود بیاوریم و قصد داریم مجموعه ای از کتابای آموزشی و کمک آموزشی عربی بنویسیم که مرجعی برای دانش آموزران باشد.

 مرادی در پایان باتقدیر و تشکر از افرادی که وی را در آماده سازی و انتشار این کتاب یاری نموده بودند گفت:  از خانواده خود که در این مدت طولانی بسیار سختی کشیدند و همچنین برادر آزاده و بزرگم عنایت الله که کار قرارداد و انتشارات این کتاب را انجام داد کمال تشکر را دارم و از خدمات کامپیوتری صالحین و سرکار خانم مینا نیک بخشی فرد نیز زحمات تایپ و طراحی کتاب را کشیدند تقدیر و تشکر می کنم.

 این کتاب با مقدمه ی زیر به روح شهید کرامت الله مرادی هدیه شده است.

 تقدیم به روح بلند و پر فتوح شهید کرامت اله مرادی که در راه دلدار به سوی آخرت پر کشید.

تیغ فصاحت از ستیغ بلاغت برکشید و از کرامت مولا علی، امیر بیان سخن بدیع گفت و دفتر معانی به شهادت مسبح ساخت.

سلام ما تا کرانه های زمان بر زبان جواهر پردازش با دو فریب زمان و زبان آنان که در حقش کوتاهی نمودند بر باد، باد.

 

منبع:  نخل بیدار


نظرات بینندگان