کد خبر: ۹۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

قاضی قلابی در دام پلیس

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد از شناسايي و دستگيري فردي که با جعل عنوان یکی از قضات دادگستری شهرستان، اقدام به اغفال مغازه داران و کسبه می کرد، خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

كشف دپوي كالاي قاچاق ميليوني در شيراز

سرهنگ سيروس حيدري رئيس پليس آگاهي استان فارس، گفت: ماموران پليس آگاهي فارس در راستاي برخورد با پديده شوم قاچاق كالا، با انجام اقدامات اطلاعاتي موفق به شناسايي يک باب انبار كه به محل دپوي كالاي قاچاق تبديل شده بودند شدند.

وي اظهار كرد: در بازرسي از اين انبار كه در شهرك صدرا شيراز واقع شده بود، 19 هزار و 50 عدد انواع کالاهاي خارجي قاچاق شامل قهوه، روغن زيتون، انواع كمپوت و آبميوه، چاي، شكلات، سس، انواع مواد شوينده، خمير دندان و صابون هاي خارجي به ارزش 400 ميليون ريال كشف شد.

رئيس پليس آگاهي استان افزود: در اقدام ديگري اين ماموران ضمن شناسايي يك قاچاقچي كالا در شهرستان شيراز كه بصورت عمده با استفاده از خودروهاي تندرو اقدام به حمل كالاي قاچاق از بنادر جنوبي به مركز استان مي كرد، فعاليت هاي وي را رصد كردند.

سرهنگ حيدري بيان كرد: با تلاش ماموران محل دپو كالاي هاي خارجي توسط اين قاچاقچي را ماموران در يكي از خيابان هاي جنوبي شهر شيراز شناسايي و در بازرسي از آن مكان، 6 هزار و 96 قوطي انواع نوشيدني خارجي قاچاق ناقض سلامت به ارزش 200 ميليون ريال كشف شد.وي گفت: در اين خصوص سه نفر قاچاقچي كالاي دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

محموله هاي كالاي قاچاق ميليوني در گراش توقيف شد

سرهنگ علي بابايي فرمانده انتظامي شهرستان گراش، گفت: مأموران انتظامي شهرستان گراش،‌هنگام گشت زني در جاده هاي اطراف اين شهرستان، به يك كاميون بنز كه يك خودرو سواري اسكورت مي شد مشکوک شدند.

وي ادامه داد: زماني كه ماموران قصد متوقف كردن خودرو را داشتند راننده اقدام به فرار كرد كه پس از مسافتي تعقيب و گريز خودرو متوقف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان گراش اظهار كرد: در بازرسي از بار خودرو 5 تن برنج خارجي قاچاق و تعدادي لوزم خانگي كشف شد.

سرهنگ بابايي خاطر نشان كرد: قاچاقچيان برنج ها و لوازم خانگي قاچاق کشف شده را در يکي از استان هاي جنوبي کشور بارگيري و قصد فروش آنها را به فروشگاه هاي عرضه کننده برنج را داشتند که با هوشياري مأموران موفق به انجام اين كار نشدند.

وي ارزش اين محموله كالاي قاچاق را هفتصد ميليون ريال عنوان كرد و گفت: در اين رابطه خودرو حامل كالاي قاچاق و خودرو اسكورت توقيف، سه قاچاقچي كالا دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

قاضی قلابی در دام پليس فیروزآباد گرفتار شد

سرهنگ حسین ارجمندمزیدی فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد، گفت: در پي دريافت مرجوعه قضائي مبني بر اينکه فردي با جعل عنوان یکی از قضات شهرستان اقدام به کلاهبرداري از چند شهروند کرده، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وي اظهار كرد: فرد کلاهبردار با مراجعه به چند نفر از بازاریان و کسبه خود را قاضی دادسرا معرفي و با اغفال سوژه هاي خود با خرید اجناس از شاكيان اقدام به کلاهبرداري و ارائه چک قلابی در قبال آن کرده و متواري مي شد.

به گفته سرهنگ ارجمند مزیدی، ماموران با تجزيه و تحليل اطلاعات مردمي و تلاش شبانه روزي، سرانجام متهم را شناسايي طي يک عمليات ضربتي وي را دستگير کردند و متهم به 250 میلیون ریال خرید با عنوان جعلی اقرار و روانه زندان شد.

فرمانده انتظامي فیروزآباد با اشاره به اعتراف صريح متهم به بزه ارتکابي از عموم شهروندان درخواست كرد: در معاملات و خرید و فروش ضمن حفظ هوشياري مانع رسيدن افراد شياد به نيت پليدشان شوند.

سارق90 پرنده زينتي در جهرم دستگير شد

سرهنگ "عبدالعظيم انصاري فرمانده انتظامي شهرستان جهرم، گفت: در پي اطلاع ماموران انتظامي بخش كرديان از سرقت 90 قطعه پرنده زينتي گران قيمت، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: با انجام كارهاي اطلاعاتي و تحقيقات گسترده در نهايت سارق شناسايي و در عمليات غافلگيرانه دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم تصريح كرد: متهم در تحقيقات به جرم ارتكابي اقرار و پرندگان زينتي سرقتي به ارزش 70 ميليون ريال از وي كشف شد.

سرهنگ انصاري خاطرنشان كرد: متهم پس از تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.

زندان پايان كار سارقان احشام در ممسنی

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان ممسني، دستگیری عامل یا عاملین سرقت در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مامورا نبا انجام اقدامات اطلاعاتي موفق به شناسايي سارقان شده و در يك عمليات غافلگيرانه آنها را به نام هاي "ف – ب" و "ح – ب" دستگير كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی اظهار كرد: متهمان در تحقيقات به 7 فقره سرقت احشام در شهرستان ممسني اقرار و هردو نفر با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي و از آن طريق روانه زندان شدند.

سرهنگ عبادی نژاد از دامداران درخواست كرد: در حفاظت و نگهداری از دام‌های خود با رعايت نكات ايمني دقت بيشتري كرده و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک از جمله خودروها یا موتورسیکلت بدون پلاک یا افراد غریبه مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

ميله هاي زندان عاقبت 33 متهم تحت تعقيب و خرده فروش موادمخدر در داراب

فرمانده انتظامي شهرستان داراب، گفت: طرح ارتقاي امنيت اجتماعي با رويكرد شناسايي و دستگيري متهمان تحت تعقيب و توزيع كنندگان موادمخدر، با بكارگيري رده هاي انتظامي اين فرماندهي با هدف احساس امنيت عمومي و مبارزه با مجرمان و هنجار شکنان اجرا شد.

سرهنگ فرج رستمي افزود: در اجراي اين طرح تعداد 25 متهم تحت تعقيب مراجع قضايي، 8 خرده فروش موادمخدر دستگير و از محل پاتوق هاي آنان مقاديري موادمخدر صنعتي و سنتي كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب با اشاره به معرفي متهمان دستگير شده به مراجع قضائي، خاطر نشان كرد: برخورد با مخلان نظم و امنيت و هنجارشكنان در چهار چوب و ساختار قانوني از اولويت مهم پليس به شمار مي‌رود.

خودروي حامل پارچه قاچاق ميليوني در فسا توقيف شد

سرهنگ علی شیبانیان فرمانده انتظامي شهرستان فسا، اظهار داشت: ماموران انتظامی در اجرای طرح مبارزه با ورود کالای قاچاق، اقدام به کنترل خودروهاي عبوري در محور های مواصلاتی این شهرستان كردند.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران به یک دستگاه خودرو پژو مشکوک و پس از طی مسافتی آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی فسا تصريح کرد:در بازرسي ازخودروي توقيفي، تعداد 175طاقه پارچه خارجي قاچاق و فاقد مدرک قانونی کشف شد.سرهنگ شیبانیان با اشاره به اینکه ارزش کالای کشف شده بیش از 300 میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان كرد: خودرو حامل قاچاق توقیف و يک قاچاقچي كالا در اين رابطه دستگير و تحويل مرجع قضائي شد.

نظرات بینندگان