کد خبر: ۹۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
نماینده مردم استهبان و نی ریز:

متاسفانه نرخ بیکاری در فارس از متوسط کشور بیشتر است

نماینده مردم استهبان و نی ریز گفت: متاسفانه نرخ بیکاری در فارس از متوسط کشور بیشتر است و درحدود 2000طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که آسیب های اجتماعی و اعتیاد نشات گرفته از بیکاری است.

به گزارش شیرازه  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه استهبان امروز درجلسه شورای اداری که در سالن شهید فقیهی فرمانداری استهبان برگزار شد گفت: اولین برنامه در این هفته دیدار با امام جمعه استهبان است که با حضور مسئولان انجام می شود.

سرهنگ حسین زارعی افزود: رژه خودرویی و موتوری ، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج، ویزیت رایگان عموم مردم در درمانگاه شفا استهبان،برپایی ایستگاه سلامت در میدان امام خمینی از برنامه های این هفته است.


وی ادامه داد: در روز دوم این هفته گلباران قبور مطهر شهدا انجام می شود و در روز جمعه پیاده روی بزرگ خانوادگی از میدان امام خمینی تا تفرجگاه سر اسیاب با اهدا جوایزانجام می گردد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه استهبان اظهار داشت: شرکت در نماز جمعه ،برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در ناحیه مقاومت بسیج استهبان و همچنین سرکشی از30 خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه ها در این هفته است.

سرهنگ زارعی بیان کرد: در این هفته یادواره ی آبروی محله در درب منزل شهید برگزار می شود که این برنامه بسیار برنامه خوب و منحصر به فردی است.

وی تصریح کرد: بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی، اردو های جهادی در بخش رونیز وگردهمایی رزمندگان و افتخار آفرینان جبهه و شهادت در 5مهرماه از دیگر برنامه هاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه استهبان گفت: افتتاح سوله صالحین و اعزام پیشکسوتان8سال دفاع مقدس به مدارس جهت بیان خاطرات از برنامه های هفته دفاع مقدس در این شهرستان است.

سرهنگ زارعی در پایان  با بیان اینکه در مجموع  150برنامه در سطح شهرستان انجام می شود اضافه کرد: انتظار ما اینست که همه مسئولان و مردم برنامه های  این هفته را  به خوبی برگزار نمایند ،چرا که ماهرچه داریم از شهداست و باید یاد و نام آن بزرگواران را گرامی بداریم.

موضوع معیشت مردم و رکورد که در زندگی همه بوجود آمده و از مشکلاتی است

مسعودی نماینده مردم استهبان و نی ریز  در جلسه شورای اداری استهبان گفت: موضوع معیشت مردم و رکورد که در زندگی همه بوجود آمده و از مشکلاتی است که درمجلس مورد بحث و تصمیم قرار می گیرد و باید این مشکلات برطرف گردد.

وی افزود: در حوزه ی انتخابیه ما مشکل اصلی دریاچه بختگان است و برای احیای دریاچه ارومیه بودجه میلیاردی داشت و نمایندگان ارومیه هم،هم دل بودند و توانستند آنرا احیا کنند ولی متاسفانه همدلی و دغدغه در فارس وجود نداشته و مشکل این دریاچه بیشتر گردیده است.


نماینده مردم استهبان و نی ریز ادامه داد: متاسفانه نرخ بیکاری در فارس از متوسط کشور بیشتر است و درحدود 2000طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد  که آسیب های اجتماعی و اعتیاد نشات گرفته از بیکاری  است.

مسعودی تصریح کرد:برای خروج از رکود باید سرمایه گذار جذب کرد و فضای کسب و کار را آماده نمود و مردم در جهت اشتغالزایی باید اقدام کنند.

وی بیان کرد: ادارات باید با شناسایی کار آفرین ،آنان را وارد میدان کنند تا حرکت اقتصادی رونق بگیرد و شهرستان استهبان با توجه به اینکه  بزرگترین انجیرستان دیم جهان را داراست اما از این ظرفیت درست استفاده نشده و ما باید زمینه را برای کارآفرینان آماده کنیم.

نماینده مردم استهبان و نی ریز اظهار داشت: درسند چشم انداز رشد اقتصادی و اشتغالزایی با بسیج همه امکانات میسر می شود.

مسعودی افزود:باید در بحث اشتغال از توانمندی های سرمایه گذاران داخلی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: از استهبانی های مقیم تهران تقاضا کردم که با حضور فرماندار و امام جمعه در جهت پیشرفت شهرستان جلسه ای برگزار شود و با همفکری و با استفاده از آنان طرح های اقتصادی اجرا گردد.

نماینده مردم استهبان و نی ریز در پایان به بیمارستان استهبان اشاره کرد و گفت: بیمارستان استهبان حصار ندارد و مشکلاتش به مرور زمان حل می شود.


منبع:  استهبانی ها

نظرات بینندگان