کد خبر: ۹۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵

رتبه نخست فارس در فعالیت تعاونی ها/ تعاونی به سلامت اداری و اقتصادی کشور حساس است

مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی فارس گفت: استان فارس در بحث راه اندازی و فعالیت تعاونی ها رتبه اول کشور را در اختیار دارد.
به گزارش شیرازه، سهراب مختاری در یازدهمین جشنواره تقدیر از تعاونی های برتر فارس تاکید کرد: ۵۹۳۴ تعاونی با ۹۰۰ هزار نفر عضو و ۷۲ هزار اشتغال در استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته رتبه های فارس در بخش های مختلف روند روبه رشدی داشته است، یادآور شد: نرخ بیکاری در سال ۹۱ حدود ۱۶.۸ درصد و رتبه ۲۹ کشور در اختیار فارس بود و در سال ۹۴ نرخ بیکاری فارس به ۱۲.۱ درصد و رتبه استان به ۲۱ کشوررسید.

مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی فارس با اشاره به وضعیت فضای کسب و کار در استان نیز گفت: در سال ۹۱ جایگاه ۲۸ کشور را در اختیار داشتیم و در سال ۹۴ به جایگاه ۱۹ کشور رسیدیم و در بحث نرخ مشارکت اقتصادی نیز در سال ۹۴ رتبه ۱۲ کشور را کسب کردیم.

مختاری ادامه داد: روند روبه رشد استان فارس در بخش های مختلف بسیار مناسب است که در این راستا به طور حتم با حمایت های مسئولین کشوری و استانی وضعیت فارس بهتر نیز می شود.

حجت الله میرزایی معاون اقتصادی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این جشنواره گفت: تعاونی ها به دلیل کوچک و و متوسط بودند به وضعیت و سلامت اداری  اقتصادی کشور بسیار حساس هستند.

وی ادامه داد: فضای کسب و کار و فساد اداری و اقتصادی بر وضعیت تعاونی ها بسیار تاثیرگذاراست بنابر این زمانیکه فضا برای فعالیت اماده باشد به طور یقین فعالیت تعاونی ها بیشتر می شود.

معاون اقتصادی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: زمانیکه فساد در جامعه باشد هزینه ها افزایش خواهد داشت و چرخه مالی کشور به سختی می چرخد مانند سالهایی که با مشکلات فراوان کار انجام می شد.


منبع: مهر
نظرات بینندگان