کد خبر: ۹۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
مدیر کل ورزش و جوانان فارس خبر داد:

زمین چمن داراب مصنوعی می شود/ تکمیل سالن های ورزشی روستاها تا شهریور 96

مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: نماینده مجلس چمن مصنوعی را مصوب و دستور دادند چمن فعلی را که چندان خوب نیست به چمن مصنوعی تبدیل کنند و با این اتفاق تا حدودی موجب پیشرفت شهرستان می شود.

به گزارش شیرازه  حیدرعلی کامیاب مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس در جلسه ای مشترک با حضور رضا انصاری نماینده مردم داراب در مجلس ، جمعی از ورزشکاران و مسئولان شهرستان داراب در سالن فرمانداری شهرستان داراب شرکت و از نزدیک مشکلات حوزه تحت مدیریتش را بررسی کرد.

 عبدالرضا قاسم پور فرماندار شهرستان داراب در این جلسه گفت: با ورزش و فعالیت های ورزشی می توانیم جوانان را از انحرافات، آسیب های اجتماعی و جرائم نجات دهیم زیرا که انسان های سالم هستند که جامعه سالم را می سازند و با انسان های معتاد و انسان هایی که درگیر مسائل اجتماعی هستند نمی توانیم جامعه سالم داشته باشیم و به پیشرفت دست پیدا کنیم.

وی گفت: پارک ورودی داراب تا دو هفته آینده با مشخص شدن پیمانکار کلنگ زنی می شود که از محل اعتبارات ماده 180 بودجه ای در نظر گرفته شده است. همچنین در شهرستان داراب 11 سالن ورزشی نیمه تمام در روستاها داریم که نیاز به تکمیل دارند.

با تقسیم مساوی اعتبارات بین پروژه های ورزشی تا 50 سال آینده هم تکمیل نمی شوند

فرماندار تاکید کرد: کار خوبی است که  روستاهای چند خانوار شهرستان داراب هم سالن ورزشی داشته باشند اما زمانی که مشکل اعتبار وجود دارد و اعتبارات دو درصد نفت و گاز  باید بین تمام پروژه ها تقسیم کنیم که با این وجود در 50 ساله آینده هم به بهره برداری نمی رسد ما درخواست داریم بودجه ای در نظر گرفته شود که در پایان سال شاهد بهره برداری چند سالن ورزشی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان در شهرستان داراب با همه اختلافات سیاسی و هر گرایشی که هستند با برنامه ریزی جهت پیشرفت و توسعه شهرستان فعالیت می کنند.

در این جلسه هیئت های مختلف ورزشی به مشکلات و کمبود های شهرستان در حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس پرداختند.

داراب از نظر فضاهای ورزشی رتبه 28 استان است!

 در این جلسه  رضا انصاری نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت گفت:  ما مشکلات و مسائل و چالش های زیادی در حوزه های مختلف داریم که من در این 4 سال 5 حوزه اصلی را دنبال می کنم که یکی از این 5 حوزه ، ورزش و جوانان است، من به شما این اطمینان را می دهم که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان  استان فارس در شهرستان داراب، ثمره این حضور را می بینید.

وی افزود: فضای ورزشی شهرستان داراب از نظر کمیت  سرانه فضای سرپوشیده شهرستان داراب در کل شهرستانهای استان رتبه 28 داریم که ازآخر دوم میشویم و در حوزه فضای باز رتبه 26 که جزء رتبه های آخر در سطح استان به حساب می آید از نظر کیفیت وضعیت بسیار بد تر از این است مثل زمین چمن که اصلا زمین چمن نیست و فقط اسم زمین چمن را یدک میکشد.

انصاری تاکید کرد: ما باید در زمینه ارتقای کمیت و کیفیت فضای ورزشی کار کنیم، ما یک خوابگاه خوب جهت میزبانی مسابقات ورزشی میخواهیم چرا که میزبانی مسابقات ورزشی برای یک شهر برندساز است و اگر بخواهیم شهرستان ما در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد باید به عوامل برندساز در مدیریت شهری توجه داشته باشیم.

وی گفت: در اولویت گذاری تخصیص بودجه ها در سطح شهرستان نگاه ها یک نگاه برندساز باشد یکی از عوامل عقب ماندگی بینش خود ما است زیرا که ما خود تدبیرمان ، تقدیرمان را می سازد.

اگر تمام اعتبارات دولت هم هزینه شود تکمیل پروژه ها 20 سال زمان می برد

حیدرعلی کامیاب کلانتری مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در پاسخ به مسئولین هیئت های ورزشی گفت: ما چند میلیارد پروژه نیمه تمام داریم که اگر بخواهیم همه اعتبارات دولت را برای پروژه های نیمه تمام قرار دهیم 20 سال زمان لازم است تا این پروژه ها تکمیل شود.

خوابگاه و ساختمان اداره ورزش وجوانان تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسد

وی تاکید کرد: در شهرستان داراب 32 درصد کل جمعیت را جوانان تشکیل می دهند و وظیفه ما است که در ستاد ساماندهی امور جوانان برای آنها برنامه ریزی کنیم زیرا که ما در تمام حوزه ها می توانیم مشارکت جوانان را داشته باشیم و کار را به آنها واگذار کنیم  و به آنها اعتماد کنیم که خیلی از کارها را می توانند انجام دهند.

کامیاب افزود: 20 پروژه نیمه کاره در شهرستان داراب وجود دارد که تلاش می کنیم  با توجه به درصد پیشرفت فیزیکی هرچه سریعترتا پایان سال 96 به بهره برداری برسد، خوابگاه و اداره ورزش وجوانان تا پایان سال 95 تکمیل و به بهره برداری می رسد و قرارداد زمین چمن بسته شده که تا اول مهر کشت و به ورزشکاران تحویل داده می شود.

وی گفت: در مورد سالن های نیمه تمام قول میدهم که بیشتراز گذشته وقت بگذاریم و تا پایان امسال برخی از پروژه ها با توجه به پیشرفت فیزیکی تکمیل و بقیه تا شهریور ماه 96 به بهره برداری برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خاطر نشان کرد : باید لیستی از تجهیزات مورد نیاز و اساسی ورزشکاران تهیه کنید تا به زودی برای شما فراهم کنیم شما با تجهیزات فعلی شروع کنید  تا ما کم کم تجهیزات را تکمیل می کنیم.

چمن داراب مصنوعی می شود

وی تاکید کرد: نماینده مجلس چمن مصنوعی را مصوب و دستور دادند چمن فعلی را که چندان خوب نیست به چمن مصنوعی تبدیل می کنیم و با این اتفاق تا حدودی موجب پیشرفت شهرستان می شود. تجهیزات خوابگاه را نیز از صفر تا صد را همه خودمان هزینه می کنیم.

وی افزود : پیست سوار کاری را قول نمی دهم زیرا که باید بخش خصوصی این کار را انجام دهد و ما زمین و کاور ورزشی می دهیم و برای دوچرخه سواری ما قول می دهیم که در کنار چمن مصنوعی پیست دومیدانی را آسفالت کنیم و از آنجا به عنوان جایگاه تمرین استفاده کنند ما باید در المپیک آینده در رشته وزنه برداری استان فارس یک مدال طلا داشته باشیم.







منبع: داراب آنلاین



نظرات بینندگان