کد خبر: ۹۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵

مشکلات شبکه آب رسانی استهبان زندگی مردم را دچار مشکل کرده است

به گفته مدیریت آبفای استهبان امسال تاکنون اعتباری جهت اصلاح شبکه آبرسانی شهر استهبان دریافت نکرده اند و این کمبود اعتبارات باعث شده است مردم مشکلات زیادی را در قطعی آب تحمل کنند.

به گزارش شیرازه  داستان قطعی آب دراستهبان سر دراز دارد که مشکل اصلی؛ نبود مخزن است ، مدیریت آبفا شهری استهبان در این یک سال گذشته که در استهبان بوده است عملکردش ارتباط وی با رسانه ها بسیار ضعیف بوده است به طوری که حتی برای قطعی آب تا به حال اطلاعیه ای نداده و فقط یک بار از طریق بلندگو خودرو اقدام کرده است، امید است که با جایگزین مدیر بومی و دلسوز در آبفا شهری استهبان وضعیت آب استهبان بهتر شود و مردم استهبان نخواهند به خاطربی کفایتی و بی مدیریتی زجر و بی آبی بکشند.

 محمد مهدی سرفی فرماندار استهبان در زمنیه قطعی آب گفت:کارشناسان آب منطقه ای استهبان به استهبان آمدند تا مکانی را برای مخزن 7500 متر مربعی درغرب استهبان مشخص کنند تا مشکل آب مناطق امیرکبیر،مطهری،طالقانی وکوچه باغ وفای استهبان برطرف شود.

یابنده مدیر عامل آبفا شهری استهبان در پاسخ  به گلایه های مردم   گفت:به دلیل اینکه مدتی تعدادی از پمپ های شهر استهبان از کار افتاده است به مدت 72ساعت مردم بامشکل کم آبی مواجه شدند.

یابنده افزود: اطلاع رسانی اداره آب فاضلاب شهری به مردم فقط از طریق مساجد صورت گرفته که با جیره بندی مناطق خیابان امیرکبیر،طالقانی و مطهری که از12 تا18ساعت آب داشتند.

وی ادامه داد: قطعی آب در مناطق دیگر فقط6ساعت بود و مشکل کمبود آب تنها شهر استهبان نیست و تمام ایران دچار کم آبی هستند که به دلیل کاهش بارندگی و محدود شدن منابع آبی با کمبود آب مواجهیم.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهر استهبان تصریح کرد: منابع آب در شهر استهبان باید از چاه های دیگر که در مدار نیامده تامین شود که در آینده امیدوارم طرح ها پذیرفته وتامین اعتبار گردد.

یابنده اظهار داشت: برنامه ی کوتاه مدت ما این است که2حلقه چاه موجود در استهبان  را در صورت تامین اعتبار وارد مدار کنیم.

وی افزود: این دو چاه در شرق و غرب استهبان قرار دارد که دغدغه ما آبرسانی به غرب استهبان است و تا پایان سال یکی از این چاه ها حتما درمدار قرار می گیرد.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهر استهبان بیان کرد:به دلیل اینکه در فصل برداشت انجیر هستیم و کار لوله گذاری در باغات انجیر انجام می شود، تا پایان برداشت انجیر باید صبر کنیم و سپس لوله گذاری نماییم.

یابنده گفت: به دلیل بارندگی یکی از پمپ های شهر که در زمان تعطیلی بود سوخت و تنها توانستیم از طریق بلندگوی مساجد اطلاع رسانی کنیم  و نحوه جیره بندی به فرمانداری نیز اعلام شد.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه مناطق امیرکبیر ،مطهری،فلکه معلم دربالا دست شهر استهبان است این مناطق در تابستان با افت فشار روبرو هستند.

مدیرعامل آبفا استهبان ادامه دارد: اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی در استهبان درسال 94به طول 5کیلومتر انجام شده و2700متر کار لوله گذاری تامخزن خیابان میثم صورت گرفته است .

یابنده در پایان به طرح فاضلاب در شهر استهبان اشاره کرد وگفت: در سال 94 مبلغ45میلیارد ریال اعتبار برای این طرح اختصاص یافت که7 کیلومتر لوله گذاری شده است  و امسال تاکنون  اعتباری جهت اصلاح شبکه آبرسانی شهر استهبان دریافت نکرده ایم.

منبع :استهبانی ها 


نظرات بینندگان