کد خبر: ۹۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
عضو کمسیون اقتصادی مجلس:

دولت در توافق با FATF خط قرمزها را رعایت نکرده است/وضعیت رکود تا پایان سال به‌همین صورت باقی می‌ماند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس قصد ورود و چارچوب‌مندکردن توافق با FATF را دارد گفت: در این توافق خط قرمزها رعایت نشده است.

به گزارش شیرازه  رحیم زارع نماینده شهرستان‌های آباده، بوانات و خرم‌بید  در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون اقتصادی مجلس با اشاره به توافق دولت با سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی و کارگروه ویژه اقدام مالی آن (اف‌.ای‌.تی‌.اف) گفت: دولت این توافق را پذیرفته و بر اساس آن در حال اجرایی کردن برخی مصوبات و انتظارات  fatf است.

وی با تاکید بر اینکه توافق با FATF بدون مشورت مجلس انجام شده افزود: در این توافق برخی خط قرمزها رعایت نشده است و مجلس روی آن حرف دارد؛ مجلس ناظر بر اعمال دولت است و کمیسیون اقتصادی مجلس قصد ورود و چارچوب‌مند کردن این توافق را دارد.

زارع با بیان اینکه نظام اسلامی خود پیشتاز مبارزه با تروریسم و حامیان مالی آن است اظهار کرد: درست است که اصل این توافق برای مبارزه با پولشویی و مقابله با حامیان تروریسم است؛ نگرانی ما از دستیابی و سو استفاده دشمنان از اطلاعات مهم اقتصادی کشور در این شرایط تحریم است که قبلا قابل دسترسی نبوده است.

وی شفاف سازی اقدامات اقتصادی را از سیاست‌های نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: ما نسبت به دشمنان خود که هر بار با یک بهانه نظام اسلامی را تحت فشار قرار می‌دهند بی‌اعتماد هستیم.

نماینده مردم خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی  در بخش دیگری از گفتگوی خود درباره برخی شنیده‌ها در مورد برنامه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افروده گفت: دولت چنین لایحه‌ای را به مجلس ارایه نداده است؛ کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی و اصلاح این قانون است و سال آینده در دستور کار مجلس قرارمی‌گیرد.

وی با ابراز امیدواری از تصویب این طرح در مجلس اظهار کرد: طرح کمیسیون اقتصادی مجلس این است که مانند بسیاری از کشورها مالیات را ثابت نگه‌ داریم؛ یک بازه زمانی به بنگاه‌های تولیدی و کسانی که بدهکار مالیاتی هستند مهلت دهیم و پس از آن مالیات را به طور اقساطی دریافت کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد پیش‌بینی خود از وضعیت رکود اقتصادی تا پایان سال گفت: فضا در سال جاری به‌همین صورت باقی می‌ماند؛ ما نسبت به بهبود شرایط امیدواریم و دولت حرکت‌های خوبی برای کاهش رکود انجام داده است اما این اقدامات خروجی نداشته است و اثر آن در فضای کسب و کار مشاهده نمی‌شود.

وی علت حضور کم خود در شهرستان خرم‌بید را اهمیت کار مجلس در سال ابتدایی آن ذکر کرد و از تلاش‌های خود برای مسایل اقتصادی از جمله طرح بخشش جرایم بانکی و سود وام‌های زیر 100 میلیون تومان خبر داد.

 رحیم زارع در مورد تغییر زودهنگام فرماندار خرم‌بید با اظهار نظر کوتاهی ابراز کرد: از این تغییر با خبر بودم.

منبع:  بام فارس


نظرات بینندگان