کد خبر: ۹۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵

برگزاری یادواره خاص شهدای منا در فارس

رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس از برگزاری 47 یادواره خاص شهدای منا در نقاط مختلف این استان خبر داد.
به گزارش شیرازه، جواد قناعتی، رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت جمع كثیری از حجاج بیت ‌الله‌الحرام در فاجعه منا از برگزاری یادواره خاص شهدای منا در نقاط مختلف این استان خبر داد و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، فاجعه منا نباید فراموش شود و باید ملت‌ های مسلمان به ‌طور جدی این مسئله را پیگیری كنند.
وی با یادآوری اینكه در این فاجعه 465 نفر از حجاج ایرانی به شهادت رسیدند، افزود: 47 نفر از این شهدا متعلق به استان فارس بودند كه امسال به ‌مناسبت فرا رسیدن یكمین سالگرد شهادت آنان، یادواره‌ هایی را برای هر كدام از آنان برگزار می شود.
قناعتی ادامه داد: این یادواره‌ ها از هفته گذشته در محلات هر كدام از این شهدا آغاز شده و تا هفته پایانی شهریورماه ادامه دارد.
رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با اشاره به تعداد شهدای منا هر كدام از شهرستان‌ های این استان بیان کرد:‌ از این 47 شهید منا، 17 شهید مربوط به شهرستان شیراز، یك شهید كازرون، 9 شهید آباده، 6 شهید لامرد، یك شهید آباده طشك، 2 شهید كوار، 2 شهید مرودشت، 3 شهید بوانات، یك شهید بیضا، یك شهید گراش، یك شهید فیروزآباد، یك شهید جهرم، یك شهید خرامه و یك شهید سپیدان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه متأسفانه دولت عربستان به جای عذرخواهی از تمام مسلمانان به خاطر بروز چنین فاجعه‌ای، در كمال وقاحت فرار به جلو انجام داد، افزود: امروز شاهدیم كه آل سعود صد عن سبیل‌الله كرده‌ است و جمع كثیری از مسلمانان كشورهای مختلفی نظیر ایران، سوریه، یمن و غیره را از انجام فریضه واجب حج محروم كرده‌ است.
قناعتی با تأكید بر اینكه این ظلم و جنایت آل سعود هیچگاه از حافظه تاریخ پاك نمی شود و همانند لكه ننگینی بر پیشانی مزدوران وهابیت و تكفیری به جا می ماند، خاطر نشان کرد: فرافكنی حكام عربستان و همكاری و هماهنگی آنان با استكبار جهانی آمریكا و صهیونیست‌ امروز تبدیل به مسئله ‌ای آشكار برای جهان اسلام شده است چنانچه مشاهده كردیم در گردهمایی اخیر علمای اهل سنت جهان اسلام كه در چچن برگزار شد، مسلمانان اهل سنت از وهابیون و تكفیری‌ ها اعلام برائت كردند و آنان را خوارج زمان دانستند.
رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس بر لزوم تبیین مظلومیت شهدای فاجعه منا تأكید كرد و گفت: تمام مسلمانان دنیا باید با وحدت و همدلی در راستای احقاق حقوق بازماندگان شهدای منا تلاش كنند تا درس عبرتی را به ظالمان و مستكبران عالم دهند چرا كه طبق آیات قرآن، قطعاً باطل نابودشدنی است و بدین طریق نابودی حاكمان ظالم آل سعود حتمی است.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان