کد خبر: ۹۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
مدیرعامل‌سازمان‌حمل‌ونقل‌و‌ترافیک‌شهرداری‌شیراز:

9 هزار متر جداکننده لوله‌ای در شیراز جمع‌آوری می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از جمع‌آوری 9 هزار متر جداکننده لوله‌ای در 18 معبر این شهر خبر داد.

به گزارش شیرازه، محمد فرخ‌زاده مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: جداکننده‌های لوله‌ای به‌طور موقت و در راستای دستیابی به اهداف مقطعی مستقر شده بودند که به سبب همین موقت بودن و عدم ایمنی آن‌ها در زمان برخورد خودروها تصمیم به جایگزینی آن با جداکننده‌های استاندارد گرفته شد.

وی افزود: در جلسه کمیسیون تصویب طرح‌ها با حضور پلیس راهور٬ نمایندگان مناطق و سایر دست‌اندرکاران نسبت به تعیین تکلیف تمام جداکننده‌های موقت و تغییر و تثبیت آن توسط مناطق 11 گانه تصمیم‌گیری شد.

فرخ‌زاده ادامه داد: بلوارهای شهید شیرودی مجاور میدان٬ کریم‌خان زند مقابل خیابان انوری٬ فرصت شیرازی٬ دکتر شریعتی (معالی‌آباد)٬ زینبیه و خیابان‌های میرزای شیرازی٬ دانش‌آموز٬ شهدای حج٬ ساحلی حدفاصل پل امام علی و پایانه کاراندیش٬ خیابان قصردشت تقاطع بلوار بهشت و پل امام علی مقابل مسجد رسول اعظم حر تقاطع بلوار نیایش با بلوار چمران٬ باغ صفا و تقاطع ملاصدرا با خیابان حجاب از موارد مهمی هستند که در آنها جداکننده استاندارد جایگزین جداکننده‌های لوله‌ای پیشین خواهند شد.

این مدیر شهری یادآور شد: گزارش‌های مردمی یاوران شورا و فعالان اجتماعی در مناطق مختلف شهری و انتقال آن به سامانه 137 می‌تواند نقش مؤثری در پیشبرد طرح‌های ایمنی شهری داشته باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر ایمن‌سازی معابر، زیباسازی شهری نیز در تعویض جداکننده‌ها مدنظر بوده است،  خاطرنشان کرد: در راستای کاهش تصادفات، دستورالعمل‌های پیشگیری و ارتقای تردد ایمن در معابر با همیاری پلیس راهور در تمام معابر اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک بهسازی و مناسب‌سازی کانال‌های عابر پیاده را یکی دیگر از اقدامات ایمن‌سازی مدیریت ترافیک شیراز از گذشته تا به امروز برشمرد و یادآور شد: تاکنون در بلوارهای مدرس٬ بوستان و ستارخان و خیابان‌های عفیف‌آباد٬ مشکین فام٬ زرگری٬ انقلاب و شهرک گلستان و تقاطع ذوالانوار 78 کانال عابر پیاده بهسازی و مناسب‌سازی شده‌اند که طبق نظر شهردار شیراز در آینده این مهم باید توسط مناطق 11 گانه شیراز با جدیت پیگیری و اجرا شود.

وی اضافه کرد: برای این منظور دستورالعمل متحدالشکلی تدوین و برای ابلاغ به معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اعلام‌ شده است.

منبع: فارس


نظرات بینندگان