کد خبر: ۹۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
نامه اعتراض‌آمیز شرکت ایتالیایی به AFC و FIFA ارسال شد

درخواست غرامت ۱۰ میلیارد تومانی جیووا از فدراسیون فوتبال ایران

برند ایتالیایی جیووا به خاطر تخلفات فدراسیون فوتبال از این فدراسیون درخواست غرامت ۱۰ میلیارد تومانی کرد.
به گزارش شیرازه پس از اینکه تیم ملی فوتبال ایران در دو بازی اخیر خود در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 از برند آدیداس استفاده کرد، برند قبلی این تیم یعنی جیووای ایتالیا به خاطر این تخلف از فدراسیون فوتبال ایران درخواست غرامت 2.5 میلیون یورویی (درحدود 10 میلیارد تومانی) کرد.

آنجلو دیپریسکو، مدیر بخش اسپانسرینگ جیووا با تایید این خبر گفت: فدراسیون فوتبال ایران قبل از مذاکره برای فسخ قرارداد با برند جیووا این تخلف را مرتکب شد و حالا باید این غرامت را پرداخت کند.

وی ادامه داد: طبق بندهای قرارداد هر بازیکن ایران هنگام قرارداد با جیووا در صورت پوشیدن پیراهنی به غیر از این برند 5 هزار یورو جریمه می‌شود که این مجموع تخلفات ملی‌پوشان ایران در دو بازی اخیر مقابل تیم های ملی قطر و چین و با توجه به تغییر لباس در جلسات مختلف تمرینی این رقم تا کنون 2.5 میلیون یورو است.

دیپریسکو در ادامه تاکید کرد: ما بعد از تیم ملی ایران با قطر نامه اعتراضی و شکایت خود را به صورت مکتوب و ایمیلی به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کردیم و در ادامه نیز همین رونوشت نامه ها را به فیفا و کنفدراسیون آسیا ارسال کردیم و بعد از با چین نیز همین نامه های جدیدی تری به آنها نوشتیم.

گفتنی است شرکت جیووا در ایتالیا یک رونوشت از درخواست غرامت خود را برای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده است تا این دو نهاد نیز در جریان تخلفات فدراسیون فوتبال ایران قرار بگیرند.

لازم به ذکر است در صورتی که فدراسیون ایران این مبلغ را پرداخت نکند، جیووای ایتالیا به یک دادگاه در کشور سوئیس که در قرارداد طرفین به عنوان دادگاه صالحه از آن نام برده شده است، شکایت خواهد کرد.

به نظر می‌رسید در صورتی که فدراسیون ایران قبل از تخلف انجام‌شده در مذاکره با جیووا این قرارداد را فسخ می‌کرد، باید چیزی حدود یک‌سوم این مبلغ را پرداخت می‌کرد.

نکته جالب اینکه تیم‌های ملی نوجوانان و تیم ملی فوتسال با لباس جیووا عازم رقابت‌های بین‌المللی پیش رو خواهند شد.


منبع: فارس
نظرات بینندگان