کد خبر: ۹۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
فرزند شهید کازرونی در حادثه منا:

مسئولان حقوق شهدای منا را پیگیری کنند

فرزند شهید برومند تنها شهید کازرونی در حادثه منا گفت: همچنان گشایشی در خصوص رسیدگی به حق شهدای منا رخ نداده است که تقاضای رسیدگی داریم و مسئولان باید در محافل بین المللی نیز حق شهدای منا را دنبال کنند.

به گزارش شیرازه   محمدباقر برومند فرزندِ شهید برومند تنها شهید حادثه منا در شهرستان کازرون در سالروز این واقعه تلخ  گفت: کسی از خانواده ما به همراه پدرم به حج مشرف نشده بود اما پیکر ایشان جزء اولین افرادی بود که شناسایی شد و خیلی زود به ما اطلاع دادند که ایشان جزء شهدا هستند و با اولین پروازهایی هم که صورت گرفت پیکر به ایران بازگشت.

وی با اشاره به ضعف و ناتوانی رژیم آل سعود در مدیریت واقعه عظیم حج افزود: حکام خبیث سعودی گویا کینه و عداوت سال‌های متمادی را در سینه پرورانده بودند و می‌خواستند یکجا بر سر زائران بیت الله الحرام خالی کنند که اینگونه آنان را در تنگنا قرار دادند و با ضعف در امداد رسانی، ساعت‌ها پیکر‌های نیمه جان را زیر نور شدید آفتاب رها کردند و اجازه دادند از فرط تشنگی و ازدحام جمعیت جان بسپارند و مشخص است که بسیاری از اتفاقات این حادثه از سر عمد رخ داد.

برومند با اشاره به شوق اعضاء خانواده برای بازگشت پدر از سفر حج، عنوان کرد: ما همه چیز را برای برگشت پدرمان آماده کرده بودیم و حتی کارت دعوت میهمانان برای ولیمه حج را تهیه کردیم و در انتظار بودیم که هرچه زودتر پدر از سفر برگردد اما در روزهای پایانی، خائنین به بیت الله، حریم امن الهی را به خون هزاران نفر از مسلمان آغشته و ما را داغدار کردند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص بی‌کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی توان مدیریت حج را ندارد و امورات خانه خدا باید به دست کسانی باشد که هیچ گاه شاهد اتفاقات ناگوار در حج و داغدار شدن خانواده‌های مسلمانان بی‌گناه نباشیم اما متاسفانه عربستان دهان برخی از حکام کشورهای اسلامی را با پول و وعده‌های مادی بسته است تا مانع از اجماع جهان اسلام شوند.

شهید حاج علی نظر برومند

محمدباقر برومند جلوگیری از اعزام حجاج ایرانی به حج را نشان از سیاسی کاری آل سعود و دشمنی این رژیم با جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: آل سعود از اقتدار جمهوری اسلامی و قدرت روز افزون نظام ما واهمه دارد و فکر می‌کند با این تحرکات می‌تواند کشور ما را منزوی کند اما موفق نمی‌شود.

وی دیدار مقام معظم رهبری با خانواده‌ شهدای حادثه منا را بسیار خاطره انگیز و لذت بخش خواند و تصریح کرد: رهبر انقلاب همچون خورشید می‌درخشید و حقیقتا بیان لذت این دیدار در کلمات نمی‌گنجد و تنها کسی حس من را درک می‌کند که در این محفل حضور داشته است، وجود ایشان به ما آرامش داد و به معنای حقیقی کلمه از زیارت ایشان لذت بردم و داغ ما را این دیدار کاست.

برومند در پاسخ به این سئوال که روال پرداخت دیه شهدا و بقیه امور به چه نحو پیش رفته است گفت: ما قدردان همه مسئولان خصوصا توجه ویژه رهبر معظم انقلاب هستیم؛ مسئولان بخش و شهرستان نیز در این مدت بسیار به ما لطف داشتند اما همچنان گشایشی در خصوص پرداخت دیه و بقیه موارد رخ نداده است که تقاضای رسیدگی داریم و مسئولان باید در محافل بین المللی نیز حق شهدای منا را دنبال کنند.

گفتنی است شهید «حاج علی نظر برومند» کشاورزی اهل بخش خشت شهرستان کازرون بود که سال گذشته در سن 66 سالگی در حادثه منا به درجه رفیع شهادت نائل شد.

منبع: کازرون خبر
نظرات بینندگان