کد خبر: ۹۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
مسئول حوزه علمیه امام مهدی نی ریز :

ضعف دولت باعث جرات دادن به آل سعود شد /قراردادهای جدید نفتی قراردادهای شبیه سازی زمان پهلوی است

مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج) نی ریز گفت: در مورد فاجعه منا در سال گذشته فقط چند جمله می توانم ذکر کنم ، به دلیل ضعف نمایان شده ی دولت در جریانات سیاسی روابط خارجی ، مأموران آل سعود جرأت این جنایت را پیدا کردند.

به گزارش شیرازه  حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج) نیریز گفت: در مورد فاجعه منا در سال گذشته فقط چند جمله می توانم ذکر کنم ، به دلیل ضعف نمایان شده ی دولت  در جریانات سیاسی روابط خارجی ، مأموران آل سعود جرأت این جنایت را پیدا کردند.

وی ادامه داد : حتی اگر ما تصور کنیم که این جنایت یک حادثه بوده ، اما با این حال می توان حادثه را مدیریت کرد.

مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج) نی ریز اظهار داشت: اگر در حادثه منا، عمد و قصد اهانتی در کار نبود راحت  می توانستند از همه کشورهای اسلامی کمک بگیرند ولو این که آن ها معتقدند تیم های خوب کمک رسانی و امداد داشتند که در واقع می توانستند راحت مدیریت کنند و از بروز فاجعه ای در جهان اسلام جلوگیری کنند.

وی بیان کرد : از دشمن و از وهابیت انتظاری غیراز این را نداریم ، تمام انتظارات ما از کسانی است که مدعی  آزادی و شعار گفت و گوی تمدن ها را دنبال می کنند .

عملکرد دولت خیلی روشن است

حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری تصریح کرد: در بدو تصدی این دولت ، اولین شعاری که سرداد وعده صد روزه بود، چه اتفاقی افتاد در این صد روز، هیچ؛ و بعد با شعار اینکه در سال جدید مشکلات برطرف می شود، و بازهم هیچ؛ شاهد بودیم فقط در این سه سال وعده دادند و با افکار مردم بازی کردند و برخلاف شعار راستگویی که اعلام کردن جز دروغ چیزی تحویل مردم ندادند .

وی افزود :  هم قرآن و هم رهبر معظم انقلاب  فریاد می زنند که به دشمنان اعتماد نکنید، ولی  این آقایون خیلی راحت به دشمن اعتماد کردند و دیدیم که بدون اینکه طرف های مقابل هیچ تعهدی را در قبال ما داشته باشند ما با آنها وارد معامله شدیم.

سید مهدی فال اسیری در ادامه بیان کرد: دولت تدبیر و امید تمام تعهداتشان را انجام دادند، اما فلفسه اصلی مذاکرات چه بود، فلسفه اصلی آن برداشتن تحریم ها بود و تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی ادامه داد ؛ دولتمردان اعلام کردند با امضای برجام و موفقیت برجام، باران هم می آید و خشکسالی هم برطرف می شود ، بعد از اینکه چنین قرارداد سنگین و ننگین را برخلاف توصیه های رهبری در مجلس در مدت زمان حداکثر 20 دقیقه  امضا کردند و جشن و پایکوبی به راه انداختند و گفتند تحریم ها برداشته شده و  از فردا همه چیز درست می شود ؛ حال بیایند و پاسخ بدهند کدام تحریم ها برداشته شده است تا مردم در جریان قرار بگیرند.

مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج) گفت : دولتمردان مگر نگفتند ارتباط ما با بانک ها درست شده و حال توضیح بدهند کدام بانک جهانی تا شفاف سازی صورت بگیرد و مجهولی در اذهان عمومی باقی نماند، سه سال از این قضایا گذشت و فقط دروغ گفتند ، اگر بخواهم همه ی دروغ های آن ها را بگویم 1 ساعت باید فهرست کنم.

وی گفت: آن بحث تورم صفر درصدی که اعلام می کنند و می گویند باید در سفره مردم باشد شما خودتان در سفره خود نگاه کنید چه اتفاقی افتاده، در این سه سال اشتغال ، رتبه علمی ، پیشرفت علمی ، سرعت علمی ما به کجا رسیده و حال هر چه را بخواهیم بگوییم توفیقی ندارد ، حتی در باب بهداشت و درمان و سلامت مردم.

قراردادهای جدید نفتی همان قراردادهای زمان پهلوی با کمی تغییر در ادبیات هستند

حجت الاسلام  فال اسیری اظهار داشت : همانطور که رهبرمعظم انقلاب می فرمایند تا وقتی که متن قراردادها اصلاح نشود این نوع قراردادها بسته نمی شود، این فرمایش رهبری است و صریحا اعلام کردند، ولی آنها با عنوان محرمانه بر روی قراردادهای جدید نفتی درپوش گذاشتند و درصدد بودند که چراغ خاموش در مدت 10 دقیقه بروند و در صحن مجلس به تصویب برسانند .

وی ادامه داد ؛ همین متن قراردادهای IPC که واقعا مایه ننگ است، میدانید که تاکنون 16 بار این قراردادها را ویراستاری کردن اما هنوز اشکالات اساسی باقی است ، یعنی عبارات را کم و زیاد کردن ، ولی مشکل همچنان باقی است.

مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج) نی ریز گفت : باوجود توصیه های رهبر معظم انقلاب در خصوص قراردادهای جدید نفتی،  وزیر نفت انگار نه انگار که چنین پیامی را از مقام معظم رهبری دریافت کرده اند ،و در مقابل حرف ایشان بیان میکند تا تیرماه ما اولین مناقصه را برگزار می کنیم.

وی بیان کرد : وزیر نفت اعلام میکند، تاخیر در اجرای این قراردادها مساوی است با ضرر و زیان 8 میلیارد دلاری، ولی نگفته چه کسی ضرر می کند ؛ مردم ، دولت ها و یا شرکت هایی که رانت خواری می کنند .

حجت الاسلام فال اسیری افزود : در یک جمله می توانم بگویم دولت شعار ما نمی توانیم را دنبال می کنند (ما نمی توانیم صنعت نفت را بدون سرمایه خارجی اداره کنیم و توسعه دهیم).

وی خاطر نشان کرد : این قراردادها همان قراردادهای شبیه سازی شده زمان پهلوی است و قرارداد دارسی که در زمان مظفرالدین شاه منعقد شده عبارت آن دقیقا این است؛:"تفتیش ، تفحس ، اخراء ، استخراج و بسط دادن و حاضر کردن برای تجارت ، حمل و نقل و فروش" و حال قراردادی که 27 مرداد 1394 با دولت تدبیر و امید بستن این ها عبارت آن این است؛ "اکتشاف ، توسعه میدان، بهره برداری ، عملیات بهبود و افزایش ضریب بازار" این بدان معنیست که بازگشت ما به 114 سال پیش، همانند قرارداد دارسی است.

حجت الاسلام  فال اسیری تصریح کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری دولت با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی تحت عنوان مقاومتی کردن اقتصاد، شاهد این بودیم که قراردادها را در این ستاد بدون هیج مقاومتی به امضاء رساندند و هیچگونه اقتصاد مقاومتی در عمل دیده نمی شود و می توان گفت: این ستاد یعنی هیچ اعتقادی به اقتصاد مقامتی نداریم.

وی در پایان گفت :در واقع می شود گفت که با مثلث شوم برجام و FATF و قراردادهای جدید نفتی ما همه را از دست دادیم و الان هیچ چیز نداریم.

منبع: نبض نی ریز

برچسب ها: فال اسیری ، دولت ، منا ، ال سعود ، نفت
نظرات بینندگان