کد خبر: ۹۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
امام جمعه شهرستان سپیدان در یادواره شهدای منا:

مرگ آل سعود نزدیک است

امام جمعه شهرستان سپیدان گفت : به اعتقاد بنده مرگ ال سعود نزدیک است ، مادرقرآن داستانهای طواغیت و فرعونهای زیادی در گذشته خوانده ایم، اما در دوران خودمان دیدیم چگونه طواغیت وفرعونیانی چون حسنی مبارک وصدام وغذافی سرنگون شدند واینها باید برایمان عبرت باشد .

به گزارش شیرازه حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان  در یادواره شهدای منا ضمن عرض تسلیت شهادت امام محمد باقر وگرمیداشت یاد وخاطره شهیدان حادثه منا شهیدان حاج عبدالصمد جمشید نژاد وحاج احمد خادمی اظهار داشت : حقیقتاً حادثه منا یکی ازدردناک ترین حوادثی بود که در طول عمر خود دیدیم وقتی به ابعاد حادثه نگاه می کنیم می فهمیم که عمق این فاجعه چقدر بوده است .

حجت الاسلام موسوی انور با اشاره به دهه اول ذی الحجه وفضائل این ایام ودهه ولایت اشاره کرد وگفت : شناسنامه وهویت ماشیعیان در این دهه و در عیدغدیر ودهه ولایت قرار دارد، ماباید درایام دهه ولایت نیت کنیم ،نذر وقربانی بدهیم  و شکوه وعظمت ومعنویت این ایام را قدربدانیم  .

امام جمعه شهرستان سپیدان در ادامه در خصوص اهمیت حج گفت: حج آنچنان مهم است که در قرآن سوره ای بنام حج داریم  وباید مردم رادر صورت داشتن توان مالی وجسمی برای رفتن به حج ترغیب کرد ، باید عظمت وجایگاه حج را شناخت، متاسفانه دارند در فضاهای مجازی این پدیده بزرگ در عالم بشریت را تحت الشعاع قرار می دهند واین هم از توطئه های دشمن است  همان دشمنی که حادثه منا رارقم زد و پس از حادثه منا شبهاتی رابرای داغدار کردن خانواده های داغدیده طراحی وسازماندهی کردند .

وی ادامه داد: طبق آیات قرآن و روایات هرکس وارد خانه خدا شود در امنیت کامل است چه انسان باشد و چه حیوان؛ اما متاسفانه رژیم منحوس آل سعود بیش از هفت هزار نفر رادر امن ترین نقطه عالم  مظلومانه آن هم با لب تشنه و بدون فریادرسی نابود کردند چه ظلم وجنایت وخیانتی از این بالاتر ، اینها مسلمان که نیستند ، یقینا انسان هم نیستند، چرا تمامی کشور ها سکوت کردند  فقط ایران بود آن هم با درایت وصلابت فرامین مقام معظم رهبری که به رژیم سعودی نهیب زد .

حجت الاسلام موسوی انور ادامه داد: ماباید مدیون امام راحل باشیم  امامی که اسلام محمدی وآمریکایی رامعرفی نمود واسلام محمدی یعنی در دل مراسم معنوی حج برائت از مشرکین باشد، عظمت سیاسی ،اجتماعی ، اخلاقی، اعتقادی و فرهنگی دنیای اسلام در حج است، متاسفانه امروز رژیم صیونیستی وآمریکا در صدد بدست گرفتن این عظمت بوده وهستند .

وی اظهار داشت : رژیم آل سعود موریانه دنیای اسلام است  و از درون دنیای اسلام را توخالی وپوچ می کند  و با پول وامکانات خود دهان کشورهای مستضف جهان اسلام را بسته است،فاجعه منا یک قضیه تعمدی وبا برنامه ریزی قبلی بود؛ این حادثه بسیار جانسوز ودردناک است وشهادت طعم آن را شیرین می کند  .

وی افزود: به اعتقاد بنده مرگ ال سعود نزدیک است ، مادرقرآن داستانهای طواغیت و فرعونهای زیادی در گذشته  خوانده ایم، اما در دوران خودمان دیدیم چگونه طواغیت وفرعونیانی چون حسنی مبارک وصدام وغذافی سرنگون شدند  واینها باید برایمان عبرت باشد .

خادمین حرمین ؛بی کفایتی وخائن بودن خود را نشان دادند

سرهنگ مرتضی خسروانی فرمانده سپاه ناحیه سپیدان  در حاشیه برگزاری یادواره شهدای منا با اشاره به سالگرد فاجعه منا این مصیبت وارده را حاصل بی کفایتی و بی لیاقتی حاکمان سعودی در اداره امور حج اعلام کرد و افزود: رژیم آل سعود با این فاجعه نشان داد که لیاقت کلید داری خانه خدا را ندارد.

وی با بیان اینکه ریختن خون مظلوم دامن گیر ظالمانی خواهد بود که ظلم و ستم نموده اند گفت: یقینا خون مظلومان منا نیز باعث سرنگونی رژیم منحوس آل سعود می شود.

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان گفت : زیارت مسجد الحرام را حق تمامی مسلمانان جهان دانست و تاکید کرد: از این رو لازم است تا علمای جهان اسلام نسبت به اداره حرمین شریفین که امروزه در غصب آل سعود است چاره ای بیاندیشند.

خسروانی ضمن محکومیت دولت عربستان در کشتار فاجعه آمیز ودردناک هزاران نفر از مسلمانان در منا، به بازماندگان این حادثه تسلیت گفت.

وی تصریح کرد: در همین زمینه نیز مسولیت سنگینی بر عهده مسئولان سیاست خارجی کشور است و بایستی در راستای مطالبه خون به ناحق ریخته شده این قربانیان مظلوم تلاش بیشتری نمایند.

این مقام مسئول افزود : آنهایی که ادعای خادمی حرمین شریفین را داشتند، خیانتکار بودن خود را نشان داده و در امن ترین مکان دنیا باعث کشته شدن زایران خانه خدا شدند.

وی به کشتار حجاج در مکه و سالروز فاجعه منا اشاره کرد و گفت: این روز یادآور کشتار حجاج مظلومی است که به خاطر بی کفایتی دولت عربستان از دنیا رفتند.

خسروانی افزود: آنهایی که ادعای خادمی حرمین شریفین را داشتند، خیانتکار بودن خود را نشان داده و در امن ترین مکان دنیا باعث کشته شدن زایران خانه خدا شدند.

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان فاجعه منا را نتیجه بی کفایتی و بی لیاقتی حاکمان سعودی در اداره امور حج اعلام کرد و گفت: رژیم آل سعود با این فاجعه نشان داد که لیاقت کلید داری خانه خدا را ندارد.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان