کد خبر: ۹۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
امام جمعه شیعیان خنج :

آل سعود لیاقت مدیریت حج را ندارد و به همه مسلمانان خیانت می کند

امام جمعه شیعیان خنج گفت: بزرگداشت حادثه منا را باید هر سال برگزار کنیم تا همگان بدانند رژیم آل سعود لیاقت مدیریت حج را ندارد و به همه مسلمانان خیانت می کند.

به گزارش شیرازه  حجت الاسلام رضا صفایی در خطبه های این هفته نماز جمعه شیعیان خنج با اشاره به اعمال مهم ماه ذیحجه، این ماه را پرفضیلت دانست و گفت: یکی از اعمال مهم این ماه، قرائت دعای عرفه می باشد؛ روز عرفه روز شناخت نفس است و امام حسین(ع) در این دعا به خودشناسی بالایی رسیدند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در این دعا به زیبایی، خود و خدای خود را معرفی می کند و به درجات بالای عرفانی می رسد. کسی که راه و مسیر خود را بشناسد، دنیا در برابرش چیزی نخواهد بود و اسیر دنیا نمی شود.

امام جمعه شیعیان خنج افزود: خداوند ماه ذیحجه را ماه حرام قرار داد تا همه بدانند این ماه فضیلت دارد و خون ریزی در آن حرام است اما رژیم آل سعود با جنایات متعدد خود و کشتار حجاج، به این ماه حرام اهانت کرد.

صفایی در ادامه به پیام مهم رهبر معظم انقلاب بمناسبت ایام حج و همچنین بیانات مهم ایشان در جمع خانواده های شهدای منا اشاره نمود.

وی عنوان کرد: بزرگداشت حادثه منا را باید هر سال برگزار کنیم تا همگان بدانند رژیم آل سعود لیاقت مدیریت حج را ندارد و به همه مسلمانان خیانت می کند.

امام جمعه شیعیان خنج در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، گفت: بعضی وقتها به بنده گزارش می دهند که خانواده هایی در شهر یا روستا در شب شهادت ائمه(علیهم السلام)، مراسم جشن عروسی می گیرند؛ قطعاً خیلی از اینها ناخواسته و غیرعمد بوده اما همین موارد هم زشت و ناپسند می باشد و لازم است پیش از مراسم، تقویم را بررسی نمایند.

صفایی در ادامه به سالروز وفات آیت الهی طالقانی اشاره نمود و گفت: ایشان، ابوذر زمان، یار انقلاب و امام(ره) بوده و کسی بودند که در بحبوحه انقلاب و قبل از آن، جلوی گرایش جوانان به سمت کمونیست را با راهنمایی ها، ارشادات و جلسات اعتقادی خود گرفتند.

وی به سالروز شهادت دومین شهید محراب آیت اله  مدنی نیز اشاره کرد و گفت: آیت الله مدنی از استوانه های انقلاب بودند که به خاطر روشنگری های ایشان، توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند.

امام جمعه شیعیان خنج در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: در آستانه بازگشایی مدارس یادمان باشد به دانش آموزانی که دلشان می خواهد درس بخوانند ولی بعضاً به خاطر نیاز مالی از درس باز می مانند، کمک کنیم.

صفایی ادامه داد: بنده افرادی را می شناسم که از طریق کمکهای مردمی و کمیته امداد امروز به جایی رسیده و بخاطر قدردانی از مردم، تمام زندگی و وقتشان را صرف خدمت به مردم کرده اند. باید دست برادران عزیز کمیته امداد را بوسید که راه خیر و کمک بجا و مناسب را به ما نشان می دهند.

وی در پایان مطالبی پیرامون اهمیت عید قربان بیان نمود و از مردم خواست در نماز عید قربان شرکت نمایند.

امام جمعه شیعیان خنج در خطبه های نخست خود نیز به جایگاه و اهمیت حجاب از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و با اشاره به آیه "قل للمؤمنین یغضّوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک ازکی لهم ..."، گفت: این دستور خداوند در واقع نوعی امر به معروف اجتماعی و اخلاقی است؛ در امر به معروف اگر ملاحظات رعایت نشود، ﺗﺄثیری نخواهیم دید. نکته اول این است که امر به معروف و نهی از منکر از سر دلسوزی و عطوفت باشد، نه از سر اجبار، لجبازی و سیاسی کاری و نکته دوم نیز این است که کسی باید اقدام کند که به امور طرف مقابل اشراف داشته و مقتضیات فرد را بداند.

جمعی از شیعیان خنج پس از اقامه نماز جمعه، بمناسبت سالروز فاجعه خونین منا که جمع زیادی از حجاج بیت الله الحرام با سوء مدیریت آل سعود به شهادت رسیدند، راهپیمایی ضد سعودی برپا نمودند.

نمازگزاران با سردادن شعارهایی علیه آل سعود، ضمن اعلام انزجار خود از جنایات این رژیم، خواستار کنار گذاشتن عربستان از مدیریت حج شدند.





















منبع: خنج کهن

برچسب ها: خنج ، منا ، ال سعود
نظرات بینندگان