کد خبر: ۹۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
خطیب جمعه قائمیه:

FATF یکی از تهدیدهای برجام است/ محکومیت آل سعود در حادثه منا محرز است

امام جمعه قائمیه گفت: دشمن در برجام فرصت‌هایی را به دست آورده است که تهدیداتش را علیه نظام جمهوری اسلامی به شکل‌های مختلف اعمال کند و تشکیل کارگروه مالی تحت عنوان FATF نمونه‌هایی از این تهدیدهای موجود هستند.

به گزارش شیرازه  حجت الاسلام قهرمان عباسی امام جمعه قائمیه در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر ضمن گرامی داشت فرا رسیدن عید قربان اظهار داشت: بر اساس کدام اصول دینی و قواعد فقهی مذاهب، عربستان سعودی مانع حضور حجاج ایرانی در مراسم حج می‌شود و کارشکنی می‌کند.

وی با اشاره به فاجعه مصیبت بار منا افزود: این فاجعه قلب جهان اسلام را متأثر ساخت و بی‌کفایتی و سوء‌مدیریت حکومت ملعون آل سعود را در خدمت به زائران خانه خدا به اثبات رساند.

عباسی با بیان اینکه اگر فاجعه منا از هرجهت اعم از مذهبی، سیاسی، حقوقی  و مدیریتی مورد بررسی قرار گیرد محکومیت آل سعود محرز است، اظهار داشت: سکوت اندیشمندان، صاحب نظران و نخبگان و متنفذین جوامع اسلامی در روشنگری حقیقت این فاجعه و اثبات عدم لیاقت آل سعود در کسب  عنوان خادمین حرمین شریفین به فرمایش رهبری یک مصیبت بزرگتر است.

وی در ادامه تصریح کرد: باید با تشکیل گروه حقیقت‌یاب ماندگاری این رسوایی را برای آل سعود در نهاد تاریخ به ثبت رساند و مدافع حقوق امت اسلامی و ارزش‌های اسلامی شد.

خطیب جمعه قائمیه گفت: دشمن در برجام فرصت‌هایی را به دست آورده است که تهدیداتش را علیه نظام جمهوری اسلامی به شکل‌های مختلف اعمال می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این تهدیدات در فرصت برجام باعث تضعیف توان نظامی و دفاعی کشور به بهانه‌های مختلف می‌شود، خاطرنشان کرد: بدعهدی‌های که دشمن در عمل به توافقات برجام داشته غیر قابل اعتماد بودن به آنها را به اثبات می‌رساند.

عباسی اضافه کرد: ورود دیپلماتهایی از جنس نیروهای جاسوسی سابقه‌دار به عنوان سفیر برخی کشورهای اروپایی در ایران و قراردادهای مبهم نفتی و تشکیل کارگروه  مالی تحت عنوان FATF نمونه‌هایی از این تهدیدهای موجود در فرصت برجام هستند.

عملکرد ضعیف سعودی‌ها فاجعه منا را رقم زد/ عده‌ای با پیوستن به FATF به دنبال تضعیف انقلابند

حجت الاسلام  محمدتقی عباسی امام جمعه خشت در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی داشت شهادت امام محمد باقر و سالگرد شهدای فاجعه منا گفت: عملکرد ضعیف رژیم آل سعود باعث به وجود آمدن  فاجعه منا و سقو ط جرثقیل  و به شهادت رساندن بیش از شش هزار حاجی شد.

وی با اشاره اقدامات خصمانه سعودی‌ها در فاجعه منا تاکید کرد: متاسفانه تا به امروز نیز شاهدیم که حکام سعودی هیچ گونه عذر خواهی و ابراز همدردی با خانواده‌های حادثه دیدگان و ملت‌های داغدار مسلمانان نکرده‌اند.

عباسی با تاکید بر بد عهدی‌های مکرر غربی‌های به ویژه آمریکا در قضیه برجام خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای در داخل کشور با دشمنان انقلاب هم صدا شده‌اند و با تعهدی که در پیمان اقدام مشترک مالی جهانی داده‌اند سعی در نابودی و تضعیف انقلاب دارند که ان‌شاءالله با بیداری مردم این آرزو را به گور می برند.

خطیب جمعه خشت در پایان اولویت کشور را سامان دادن به مسائل اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور پیش روی کشور بهتر است مسئولان به جای شعار دادن به مسائل و مشکلات مردم توجه کنند.


حجاج ایرانی فلسفه حج را درک کرده که یکی از آنها برائت از مشرکین است

حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با بیان اینکه اگر امت اسلامی حقیقت حج را درک می‌کرد امروز به گرفتاری‌های که شجره خبیثه ملعونه آل سعود ایجاد کرده مبتلا نمی‌شد، اظهار داشت: حجاج ایرانی فلسفه حج را درک کرده که یکی از آنها برائت از مشرکین است.

وی با بیان اینکه تمام جنایاتی که در جهان علیه بشریت در حال اتفاق است رژیم خبیث آل سعود در آن دست دارد، تصریح کرد: آنها دهن همه را با پول می‌بندند که نمونه آن حذف نام عربستان از فهرست کودک‌کش سازمان ملل بود.

خرسند با اشاره به تذکر دو هفته پیش به مسئولان در رابطه با حذف رشته پزشکی از دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی کازرون عنوان کرد: متأسفانه تاکنون به قول خود عمل‌ نکرده‌اند.

وی در ادامه بیان داشت: رشته پزشکی از سال 1365 تاکنون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون وجود داشته است، این مسئله برای ما جای سؤال است چطور به خود اجازه می‌دهند که یک حق 30 ساله را به‌راحتی حذف و با احساسات مردم بازی کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: امروز به‌صورت جدی می‌خواهم اخطار بدهم که این مسئله را جبران کنند و تا قبل از مهرماه در بحث تکمیل ظرفیت ظلمی که به این شهرستان شده از طرف مسؤولین وزارت و وزیر بهداشت و همچنین مسؤولان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در دفتر مرکزی برطرف شود.

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه ما از این موضوع نمی‌گذریم، عنوان داشت: کازرون را به خاطر رشته پزشکی در کشور می‌شناسند و قطعاً مردم کازرون در قبال این مسئله ساکت نخواهند ماند.

خرسند در ادامه خاطرنشان کرد: اگر نواقص و شرایطی در مورد این رشته وجود دارد مسؤولان درصدد برطرف کردن آن باشند و نه اینکه یک امتیاز 30 ساله را از شهرستان بگیرید که با هیچ دلیل و منطقی قابل‌ قبول نیست.

وی با بیان اینکه مردم در چنین شرایطی نمایندگان خود را امتحان می‌کنند که ببیند چطور مسائل مورد حساسیت را از مسئولین شهرستان پیگیری می‌کنند از نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی خواست تا پیگیری‌های لازم را انجام دهند.


حجت الاسلام خرسند در پایان ضمن گرامی داشت یاد مرحوم حاج محمد مرحمتی، وی را مشاوری امین برای امام‌جمعه، متدین، ساده‌زیست و ولایت‌مدار دانست.


منبع : کازرون خبر
نظرات بینندگان