کد خبر: ۹۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
فرمانده سپاه کازرون:

پیمان FATF ننگ است/ ایران را با مغلوبان جنگ جهانی قیاس نکنید

فرمانده سپاه کازرون گفت: غرب از مسئولان ما خواسته است که تعریف خود از تروریسم را تغییر دهیم تا بتوانیم به پیمان fatf بپیوندیم و این ننگ است.

به گزارش شیرازه سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی فرمانده سپاه کازرون در خصوص حواشی پیرامون پیوستن به قرار داد FATF گفت: کسانی دائم تاکید می‌کردند با شکل گرفتن برجام گشایش اقتصادی رخ می‌دهد اما شاهد بدعهدی غرب بودند و متاسفانه همان افراد بدون توجه به ذات استکباری آمریکا اکنون به دنبال پیوستن به قرار داد FATF برای رفع مشکلات پیش روی برجام هستند! و این در حالی است که قرار بود در اولین روز آغاز برجام تمامی تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های بانکی برداشته شود.

 شرفی با اشاره به شرایط پیوستن به قرارداد FATF، پذیرش این پیمان را ننگین خواند و اظهارداشت: غرب از مسئولان ما خواسته است که تعریف خود از تروریسم را تغییر دهیم تا بتوانیم به این پیمان بپیوندیم و این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که ما برای مثال حزب الله لبنان و حماس را گروه‌ تروریستی بنامیم و امثال سرلشکر قاسم سلیمانی را حامی تروریست بدانیم. آیا چنین چیزی ممکن است؟!

وی راهکار حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال و رفع تورم را نگاه به درون و تکیه بر اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: برجام کمکی به رفع مشکلات اقتصادی ما نکرده است.

شرفی با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با اینکه ؛ سپاه و وزارت دفاع می‌توانند با بانک‌های خودشان کار کنند و کشور باید بتواند با نظام بین الملل تعامل داشته باشد، عنوان کرد: سپاه و بسیج به هیچ نهادی احتیاج ندارند و خود قادر به رفع نیازهایشان هستند و همانطور که هرجا ضرورتی احساس شد سپاه و بسیج که برخواسته از مردم‌اند در صف اول دفاع از انقلاب اسلامی حاضر شدند اکنون نیز با وظیفه شناسی و زمان شناسی از آرمان‌های انقلاب و نظام دفاع می‌کنند اما برخی با چنین مواضعی، ننگ را در تاریخ به نام خود ثبت می‌کنند.

وی افزود: ایران در وهله اول متعلق به کسانی است که خون دادند و هرجا که نیاز بود از جان و مالشان برای دفاع از کشور دریغ نکردند اما خائنینی امروز می‌گویند هیچ ایرادی ندارد که ما خود تحریمی را در کشور اجرا کنیم و شخصی همچون سردار سلیمانی را که هر آزاده‌ای در دنیا به وجودش افتخار می‌کند در داخل کشور خودمان تحریم کنیم! به این بهانه که خواسته غرب تامین شود و ما را در یک پیمان بپذیرند.

این مقام مسئول با اشاره به سخنان یکی از سیاسیون درخصوص اینکه؛ ایران نیازی به نیروی نظامی ندارد و ما باید به نقطه ای برسیم که نیروهای نظامی را حذف کنیم، قیاس ایران با کشورهای شکست خورده آلمان و ژاپن در جنگ جهانی را اشتباهی آشکار خواند و خاطرنشان کرد: آلمان و ژاپن جزء چند کشوری هستند که بیشترین هزینه‌های نظامی را در حال حاضر انجام می‌دهند اما به خاطر شکست در جنگ جهانی مجبور به پذیرش انحلال ارتش شدند در صورتی که ایران در شرایط برتر قرار دارد و هرکجا که اندکی از توان نظامی خود را بکار گرفته پیروز از میدان خارج شده است.  

شرفی در پایان تصریح کرد: برخی یا نمی‌فهمند چه می‌گویند یا اینکه به منافع ملی بی‌توجه‌اند و اگر چنین اشخاصی قدری به اطراف نگاه کنند متوجه می شوند که گروه‌های تکفیری و تروریستی با حمایت غرب و دنباله روهایشان در منطقه، مردم کشورهای همسایه را روزانه به خاک و خون می‌کشند و تنها نقطه امن در منطقه کشور ما است که با تلاش‌های نیروهای نظامی و امنیتی این آرامش برقرار شده است.

منبع:  کازرون خبر

نظرات بینندگان