کد خبر: ۹۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
جهت تسریع در ساخت باند دوم محور مواصلاتی عسلویه فیروزآباد شیراز؛

نامه رئیس مجمع نمایندگان فارس به وزیر راه و شهرسازی

کورش کرمپور رئیس مجمع نمایندگان فارس طی نامه ای به وزیر راه و شهرسازی و وزیر نفت خواستار تسریع در ساخت باند دوم محور مواصلاتی عسلویه فیروزآباد شیراز شد.

به گزارش شیرازه  کورش کرمپور حقیقی نماینده مردم شهرستان فیروزآباد قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به وزیر راه و شهرسازی و وزیر نفت خواستار تسریع در ساخت باند دوم محور مواصلاتی عسلویه فیروزآباد شیراز شد.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است :

برادر ارجمند جناب آقای دکتر زنگنه

وزیر محترم نفت

برادر ارجمند جناب آقاى دکتر آخوندى

وزیر محترم راه و شهرسازی

با سلام و احترام

بدون تردید همه می دانیم یکی از دستاوردهایی که به خاطر آن انقلاب کردیم حفظ شان و کرامت انسانها بود ، چیزی که امام راحل (ره) آن را جزو ارکان اساسی پایداری یک نظام و حاکمیت می داند و بارزترین نمونه آن ارزش و حرمت قائل بودن برای جان انسانهاست .

اما چیزی که امروز در برخی جاده های کشور و بخصوص در محور شیراز -فیروزآباد-عسلویه شاهد آن هستیم بازی کردن با جان مسافرانی است که بدون هیچ امنیتی هر روز در این محور قربانی عدم توجه کافی به این پروژه می شوندکه اکنون به خاطر موقعیت خاص منطقه ویژه اقتصادی عسلویه به عنوان شاهراه اقتصادی مملکت محسوب می شود.

 اما جای این سوال باقی است که چگونه است که عسلویه بخش عظیمی از اقتصاد مملکت را تامین می کند اما بعد از پانزده سال توانایی تامین  هزینه جاده مواصلاتی خود را ندارد و تنها سهم شهرستانهای  فیروزآباد ،فراشبند و قیر و کارزین از همجواری با این منطقه ترافیک سنگین همراه با تلفات جانی است  است که دائم قربانی بی توجهی مسئولین شده اند.

تصادفات پی در پی و مخاطرات جانی چند ماه گذشته و اتلاف وقت در این محور ، کاسه صبر مردم این منطقه را لبریز کرده و اعتراضات آنها به بالاترین سطح خود  رسانده و اگر پاسخ گویی مناسبی از این بابت صورت نپذیرد تبعات اجتماعی بسیار بالایی را در پی خواهد داشت .

لذا انتظار می رود ضمن بررسی با نگاهی متفاوت هم از منظر اقتصادی وهم از منظر کرامت انسانی به این محور ،موجبات تسریع در اتمام باند دوم این محور فراهم گردد. هم چنین استدعا دارد با تشکیل کارگروه و در جلسه ای با حضور حضرتعالی این مساله طرح موضوع گردد. در صورت هرگونه اقدام و تصمیم مقتضی چنانچه اینجانب را از نتیجه مطلع فرمایید مزید امتنان خواهد بود...

کوروش کرمپور- رئیس مجمع نمایندگان فارس

منبع :فیروزنا

نظرات بینندگان