کد خبر: ۹۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
عضو کمسیون امنیت ملی مجلس:

حذف روحیه انقلابی از دانش آموزان مشکلات زیادی در پی دارد

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر روحیه انقلابی در بین دانش آموزان حذف شود با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم چون حاکمیت ما انقلاب اسلامی است و ما همیشه باید انقلابی باشیم و روحیه انقلابی داشتن به معنای روحیه بسیجی داشتن است.

به گزارش شیرازه، محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون امنیت ملی مجلس درباره روند تصویب لایحه «الحاق ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک و به‌کارگیری کودکان در منازعه مسلحانه» گفت: این لایحه که به‌عنوان منشور حقوق کودکان به مجلس آمد، کودکان را از به‌کارگیری اجباری در جنگ‌ها، کارهای سنگین و غیره منع می‌کند.

وی ادامه داد: ما هم  اعتقادمان بر این است که هیچ اجباری نباید در این امور برای کودکان باشد اما مثل هر موضوع دیگری که اسم و رسم زیبایی دارد  این سازمان‌های بین‌المللی در هر زمینه‌ای که بتوانند فشار بیاورند، فشار مي‌آورند و با پوشش قانون در کشور ما این قضیه را دنبال می‌کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مثل اسم زیبای حقوق بشر، اسم زیبای مبارزه با پول‌شویی و اسم زیبای مبارزه با تروریسم، این‌ها در صورتی خوب است که هدفشان  فشار به کشورهای غیرهمسوی خودشان نباشد، ولی هدف دشمن از تعریف موارد بالا فشار به کشورهای دیگر است و می‌خواهند از هر طریقی این مسئله را در کشور ما دنبال کنند.

جمالی ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس بسیجیان بسیاری داشتیم که در سن هفده هجده‌سالگی بودند، آن‌ها از یک هویت بالا، اصالت، بلوغ سیاسی، اجتماعی و عرفانی برخوردار بودند و در قالب این قوانینی که غرب می‌خواهد؛ نمی‌گنجند زیرا غرب تنها به بعد سنی توجه دارد.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس حضور هیچ‌کس در جبهه‌ها اجباری نبود و  رزمنده‌ها  از خاک و ناموسشان با جان و دل دفاع می‌کردند در صحنه نبرد حاضر می‌شدند، آن‌ها اصرار داشتند که به جبهه رفته و داوطلبانه بجنگند، همین حالا هم دانش آموزان بسیجی و انقلابی همیشه درصحنه‌اند و داوطلبانه در راه خیر و پیشبرد اهداف انقلاب گام برمی‌دارند.

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: بایستی از نوجوانان و جوانان  حمایت کرد و ما هم هیچ کوتاهی در این زمینه نمی‌کنیم، فراکسیون دفاع و امنیت اقتدار در مجلس شدیداً به دنبال این است که موضوعات مختلف را طوری به تصویب برساند تا مورد استفاده سوء دشمنان انقلاب اسلامی قرار نگیرد و احساس من این است که اکثر کسانی که در دفاع مقدس بودند نظر مثبتی روی این لایحه ندارند.

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس افزود: بسیج شجره طیبه است و بنیان‌گذار آن معتقد بود که این‌یک حرکت خودجوش و مردمی است که سعادت در پی دارد و همان‌طور که شاهدیم هر جا وارد صحنه شده حماسه آفریده، زیرا بسیج چیزی برای خود نمی‌خواهد بلکه خود را برای انقلاب اسلامی می‌خواهد.

وی در پایان گفت: قطعاً اگر روحیه انقلابی در بین دانش آموزان حذف شود با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم چون حاکمیت ما انقلاب اسلامی است و ما همیشه باید انقلابی باشیم و روحیه انقلابی داشتن همان روحیه بسیجی داشتن است و هدف دشمن از این برنامه‌ها و لایحه‌ها  گرفتن روحیه انقلابی  از ما است.

منبع:  فسایی

نظرات بینندگان