کد خبر: ۹۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
کاری که باید مسئولان انجام دهند جمعه بازار انجام می‌دهد؛

جمعه‌ بازار پاسارگاد مکانی برای رفع بیکاری جوانان

وجود بازار‌های هفتگی در بهبود نسبی مشکلات اقتصادی مردم تا حدی تاثیر‌گذار است و بسیاری از جوانان بیکار با حضور در این بازارها، بخشی از مشکلات خود را سر و سامان می‌دهند.

به گزارش شیرازه  جمعه بازار پاسارگاد یکی از شلوغ ترین بازارهای هفتگی استان فارس است که از نقاط مختلف و شهرستانهای همجوار نیز جهت خرید به این بازار مراجعه می کنند.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که در جمعه بازار چه چیزهایی به فروش می‌رسد ،  باید پاسخ داد؛ هر چیزی که به فکرتان خطور می‌کند در این محل عرضه می‌شود. از وسایل دست‌دوم تا وسایل مدرن، از اشیایی که به قول خود فروشندگان از عهد دقیانوس است .

تعداد زیادی از مردم شمال استان فارس و به خصوص جوانان برای گذران زندگی و کسب درآمد در بازار هفتگی شهرستان پاسارگاد مشغول به کار هستند، برخی از آنها محصولات بومی خود را برای فروش به بازار می‌آورند و گاهی نیز از میادین میوه و تره بار اقلام مورد نظر خود را خریداری کرده و در این بازارها به فروش می‌رسانند .

شور و نشاطی خاص در این بازارها به چشم می‌خورد که خود حدیث زندگی است.

در اکثر شهرهایی که بازارهای هفتگی در آن برپا است، مردم، هفتگی خرید می‌کنند، زیرا قیمت محصولاتی که در آن بازارها عرضه می‌شود مناسبتر است.

همه شهرها برای خود روزی و بازاری دارند، بازارهایی بکر و ناب در دل شهرها و بسیاری از روستاها که البته سوای از مردم منطقه برای گردشگران داخلی و حتی خارجی نیز جذاب، دیدنی و خریدنی است.

از دیگر امتیازهای مهم بازارهای هفتگی متعادل نگه داشتن بهای اجناس، کالاها و جلوگیری از افزایش نامتناسب قیمت‌ها است، البته این امتیاز در همه بازارها لحاظ نشده و نمی شود.

همین مناسب بودن قیمت ها باعث شده تا از شهرهای اطراف هم جهت خرید به این بازار بیایند.

بازار هفتگی پاسارگاد، محلی برای دید و بازدید دوستان و آشنایان نیز هست، زیرا اکثر مردم برای خرید به بازارهای هفتگی می‌روند.

تعدادی از مردم هم بازار هفتگی شهرستان پاسارگاد را مکانی برای وقت گذرانی و تفریح می‌دانند و این موضوع علاوه بر فروشندگان جوان، همچنین تماشاگران جوان را هم به بازار می‌کشاند چرا که مردم با این بازار عجین شده اند.

وجود بازار‌های هفتگی در بهبود نسبی مشکلات اقتصادی مردم تا حدی تاثیر‌گذار است و بسیاری از جوانان بیکار با حضور در این بازارها، بخشی از مشکلات خود را سر و سامان می‌دهند، عده‌ای دیگر نیز با توجه به کار کشاورزی، باغداری؛  در روزهای بیکاری به فروشندگی در این بازارها می‌پردازند تا با کسب روزی حلال، بخشی از زخم‌های زندگی را مرهم کنند.








منبع : طنین پاسارگاد



نظرات بینندگان