کد خبر: ۹۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
مدرس حوزه در نورآباد:

شکنجه های ساواک آیت الله مدنی را از مبارزه دور نکرد

مدرس حوزه در نورآباد گفت: وجود مراقبت های شدید ساواک آیت الله مدنی هرگز دست از مبارزه برنداشتند و ارتباط خود را با علمای بزرگ حفظ می کردند.

به گزارش شیرازه حجت الاسلام حسین شاکری فر مدرس حوزه در نورآباد در گفتگو با  نورآنلاین بیان داشت: طبق گزارش ساواک آیت الله مدنی ساعت 6 عصر 28 مهر ماه سال 54 دستگیر و از خرم آباد به ممسنی تبعید می شوند به گونه ای این اقدامات ساواک صورت می گیرد که حتی اجازه نمی دهند آیت الله مدنی امامه و عبای خود را بندازد. 

این مدرس حوزه با اشاره به زندگی و مبارزات این شهد محراب اظهار داشت: از جمله خدمات آیت الله مدنی می توان به راه اندازی اولین حمام عمومی در نورآباد ، تقویت حوزه علمیه و ... اشاره کرد. ایشان برنامه ی راه اندازی قرض الحسنه را در ممسنی داشت اما ساواک اجازه راه اندازی این بانک اسلامی را به ایشان ندادند.


وی ادامه داد: با وجود مراقبت های شدید ساواک آیت الله مدنی هرگز دست از مبارزه برنداشتند و ارتباط خود را با علمای بزرگ حفظ می کردند. همچنین شاگردان زیادی در شهرستان ممسنی ، کازرون، شیراز و ... تربیت می کنند که بسیاری از شخصیت ها به انقلابیون پیوستند و برخی نیز به مقام والای شهادت رسیدند.


حجت الاسلام شاکری حضور این روحانی شهید موجب گردید بسترهای لازم برای تبلیغ دین مهیا شود و توجهات مردم به احکام اسلامی و انقلاب گسترده شود و مقدمات راه اندازی مجدد حوزه علمیه نورآباد ممسنی فراهم شود این درحالی بود که سالها از تعطیل و تخریب این حوزه علمیه می گذشت. 


حجت الاسلام حسین شاکری فر


منبع: نور آنلاین
نظرات بینندگان