کد خبر: ۹۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۵
در پی تجمع اعتراضی کارگران کارخانه قند فسا؛

باز هم مدیر حراست فرمانداری فسا تنها میزبان کارگران معترض بود!

کارگران بیکار شده کارخانه قند، غالباً بالای ۵۰ سال سن دارند و هیچ‌گونه حقوق و بیمه‌ای به آنان تعلق نگرفته و در بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی به سر می‌برند.
به گزارش شیرازه، در تجمع صبح یک‌شنبه نمایندگان 180 کارگر فصلی کارخانه قند فسا، باز هم فرهاد خوش‌نیت، مدیر حراست فرمانداری ویژه فسا، تنها مسئولی بود که به جمع کارگران آمد و گویا فرماندار ویژه رغبتی برای حضور در جمع کارگران ندارد.

صبح یک‌شنبه 21 شهریور ماه کارگران کارخانه قند فسا مقابل این کارخانه و فرمانداری ویژه این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این چندمین بار است که کارگران فصلی این کارخانه دست به اعتراض و تجمع می‌زنند و آخرین تجمع آن‌ها چهارشنبه دهم شهریور بود که مدیر حراست فرمانداری به آن‌ها قول رسیدگی به مشکلات را داد.

اما جالب است که در تجمع امروز نمایندگان 180 کارگر فصلی کارخانه قند فسا، باز هم فرهاد خوش‌نیت، مدیر حراست فرمانداری ویژه فسا، تنها مسئولی بود که به جمع کارگران آمد.

در این تجمع نمایندگان کارگران به عدم ارسال نامه کارگران فصلی کارخانه قند فسا به مسئولانی ازجمله: نماینده شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهرستان، فرماندار ویژه فسا، رییس کارخانه قند فسا و رئیس سازمان اتکا وابسته به وزارت دفاع؛ اعتراض داشتند.

طبق این گزارش، این سؤال مطرح می‌شود که چرا فرماندار ویژه شهرستان فسا، رغبتی برای حضور در جمع کارگرانی آسیب‌دیده که از کمترین حقوق نیز برخوردار نبوده و چشم امید به مسئولان شهرشان دارند، از خود نشان نمی‌دهد و تنها مدیر حراست فرمانداری را برای پایان دادن به اعتراض کارگران، به نمایندگی می‌فرستد؟ و یا شاید اصلاً این تجمعات به گوش فرماندار نمی‌رسد و با تدبیر حراست جمع شده و صدایی هم بلند نمی‌شود!

گفتنی است، کارگران به عدم حضور فرماندار یا نماینده قانونی‌اش در بین خود اعتراض داشته و مسئولان حراست را به‌عنوان نماینده فرماندار، به رسمیت نمی‌شناسند.

کارخانه قند فسا ازجمله کارخانه‌های قدیمی و مهم فارس به شمار می‌رود که برای دهه‌ها، موجب رونق اقتصادی این شهر بود.

این کارخانه با چغندرقند کار می‌کرد اما در سال‌های اخیر به گفته مسؤولان امر، به دلیل خشک‌سالی، ورود ماده اولیه چغندر به این کارخانه متوقف و شکر خام جایگزین آن شد.

از آن‌ پس بود که نیروهای کارگر، تعدیل و دستگاه‌های مربوط به فرآوری چغندر به فروش رسیدند.

کارگران بیکار شده کارخانه قند، غالباً بالای ۵۰ سال سن دارند و هیچ‌گونه حقوق و بیمه‌ای به آنان تعلق نگرفته و در بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی به سر می‌برند.


نظرات بینندگان