کد خبر: ۹۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۵
مدیران منطقه عملیاتی پاسخگو باشند؛

بنا به دلایل نا مشخص تکمیل استخر پارسیان لامرد تعطیل شد

آیا استخری که 70درصد آن آماده است، تکمیل و راه اندازی آن هزینه کمتری نیاز دارد یا ساخت یک استخر جدید، آیا این رفتار مسئولان منطقه عملیاتی پارسیان مخالفت با نیروهای بومی نیست؟

به گزارش شیرازه  تاثیر و عملکرد نیروهای بومی یک منطقه در روند روبه رشد بر مجموعه صنعتی در آن منطقه بر هیچکس پوشیده نیست چرا که نیروهای بومی با استفاده از توانمندی ها و تعصبات خود تلاشی چندین برابر نیروی غیر بومی انجام می دهند چرا که پیشرفت شهر و شهرستان شان برای شان بسیار اهمیت دارد.

شهرستان لامرد با وجود دارا بودن صنایع بزرگ،  هنوز از درد بیکاری به خود می پیچد.

بروز این مشکل؛ علل و عوامل مختلفی دارد که شاید مهمترین عامل آن را حوزه مدیریت شهرستان و مجموعه صنعتی دانست که با عدم همراهی و همدلی خود باعث ایجاد این بیکاری شده اند.

در اولین مراجعات به مدیران صنعتی برای یافتن پاسخ این پرسش با این سخن روبرو می شویم؛ که افراد بومی در منطقه شما تخصص لازم را ندارند، از همین رو شاهد هستیم که نیروهای بومی به کار گرفته شده غالباً در ردیف شغلی های پایین منصوب می شوند، در صورتی که دانشگاه های شهرستان هرساله فارغ التحصیلان رشته های صنعتی را به جامعه عرضه می دارند که اندکی طبع بلندپروازانه مدیریتی و نگاه آینده مدارانه می توان این نیروهای جوان را در کنار دیگر نیروهای تخصصی بکار گرفت تا رشد و پیشرفت آینده شهرستان در دستان جوانان این منطقه رقم بخورد.

اما زاویه ی دیگری از وجود بیکاری نیروهای بومی و حضور نیروهای غیر بومی؛ هرچند در برخی مواقع نبود تخصص بومی باعث ورود نیروی غیربومی به این صنایع می شود؛ اما نباید از این نکته غافل گردید که ورود  نیروی غیر بومی یعنی ورود یک فرهنگ جدید، و یک فرد بی تعصب به منطقه که اگر به درستی هدایت نشود، باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای فرد بومی می شود که هم در زمینه های شغلی و هم در حوزه اجتماعی تاثیرات خود را برجای میگذارد.

اما به جرات می توان گفت یکی از مهمترین عوامل عدم توجه به پتانسیل بومی و محلی؛ وجود یک مدیر غیر بومی در راس آن مجموعه است.

نمونه بزرگ این رفتار را می توان در مناطق گازی دو شهرستان دید؛ مدیر غیربومی که نه تنها برایش نیروی انسانی بومی اهمیت ندارد بلکه با اقدامات خود تلاش می کند نیروهای بومی را از خود دور کند؛ به طور مثال در منطقه عملیاتی پارسیان تمامی نیروهای غیر بومی که هیچکدام دارای تخصص خاصی نیستند و در سمت های حراستی، روابط عمومی، امور دفتری هستند؛ با واسطه های خاص خود وارد این مجموعه شده اند.

از سویی دیگر یکی از موارد تعریف شده صنایع بزرگ خدمت رسانی به مردم محل استقرار آن صنایع است.

از جمله مواردی که مقرر شده بود به عنوان یک خدمت به مردم شهرستان لامرد ارائه شود، استفاده از استخر در حال ساخت منطقه عملیاتی پارسیان در محل مجتمع اداری این مجموعه بود.

بنابر گفته موسوی نماینده سابق لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی؛ در اخبار و مصاحبه های خود با رسانه ها و رایزنی های صورت گرفته با وزارت نفت ؛  مقرر گردید که با تزریق پول به این استخر علاوه بر پرسنل این منطقه عملیاتی، سه روز هفته در اختیار مردم شهرستان لامرد قرار گیرد اما به یکباره پس از کنار رفتن  موسوی از صندلی نمایندگی مجلس، این روند تغییر کرد و  موسوی رییس منطقه پارسیان به جای تکمیل استخر درحال ساخت مجتمع اداری پارسیان، شروع به ساخت یک استخر جدید در منطقه تابناک از زیر مجموعه های منطقه عملیاتی پارسیان نموده است که به طور کامل دسترسی مردم شهرستان لامرد را از این مجموعه ورزشی قطع می شود. 

حال سوال اینجاست که؛ اگر بودجه ای با یک شرایط خاص وارد منطقه می شود تا خدمتی برای مردم بومی فراهم نماید، چرا یک مدیر غیر بومی آن را به هدر می دهد، آیا استخری که 70درصد آن آماده است، تکمیل و راه اندازی آن هزینه کمتری نیاز دارد یا ساخت یک استخر جدید، آیا این رفتار مسئولان منطقه عملیاتی پارسیان مخالفت با نیروهای بومی نیست، آیا پایانی بر این رفتارهای ضد بومی مدیران صنعتی وجود دارد؟

آیا بعد از انتقال استخر به تابناک و تعلیق و حذف خدمات رفاهی ارائه شده به نیروهای بومی، باز هم باید منتظر رفتارهایی علیه نیروهای بومی از سوی این مدیران صنعتی باشیم، براستی مسئولین لامرد چه موقع می خواهند پاسخ اینگونه رفتارها را بدهند؟

سوالاتی که جوانان ما مدت هاست منتظر پاسخ آن هستند.

لامـــرود آمادگی درج توضیحات احتمالی منطقه عملیاتی پارسیان پیرامون این گزارش را دارد.
منبع: لامـــــرود
نظرات بینندگان