کد خبر: ۹۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵

مخترع شیرازی: هیچ سازمانی برای تجاری سازی محصولم حمایت نمی کند

رسول سبحانیان نژاد گفت: متأسفانه علی رغم پیگیری های مجدانه بنده تا این لحظه هیچ سازمانی از بنده حمایت مالی نکرده است. فقط با پیگیری های زیاد مجوز ساخت و تولید زیردریایی خود را از اداره صنعت و معدن بوشهر دریافت نموده ام.

به گزارش شیرازه، رسول سبحانیان نژاد مخترع جانبازی است که با استفاده از نبوغ خود زیردریایی ساخته است.

سبحانیان نژاد در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با بیان اینکه اختراع خود را در سال 84 ساخته و در سال 92 موفق شده است گواهی ثبت اختراع خود را در تهران از اداره ثبت اختراعات اخذ کند گفت: زیردریایی خود را که به دلیل توسل زیاد به امام زمان (عج)،صاحب الزمان نامیده است تا کنون از نهاد خاصی برای تجاری سازی آن حمایتی صورت نگرفته است.

مخترع جانباز شیرازی که برای حل مشکلات خود به سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس مراجعه کرده بود درخصوص مشخصات فنی زیردریایی خود گفت: همه زیردریایی های دنیا دو جداره هستند که زیردریایی بنده نیز مانند همه زیردریایی های دیگر آیتم های تولید اکسیژن ،پمپ تخلیه کربن و گازهای اضافی را دارد. وی افزود : این زیردریایی دارای یک موتور برای حرکت و یک مخزن برای تأمین هوا دارد و مجهز به 4 سیستم ایمنی و سکان می باشد که قابلیت حرکت به هر سمت نیز در آن تعبیه شده است.

وی در مورد و در خصوص مزیت این زیردریایی نسبت به سایر زیر دریایی های مشابه گفت: زیردریایی صاحب الزمان دارای 4 سیستم امنیتی می باشد و قطعاتش نسبت با سایر دستگاههای مشابه بسیار ساده و کم هزینه است و زیر آب به هیچ وجه گیر نمی افتد.

رسول سبحانیان نژاد گفت: متأسفانه علی رغم پیگیری های مجدانه بنده تا این لحظه هیچ سازمانی از بنده حمایت مالی نکرده است فقط با پیگیری های زیاد مجوز ساخت و تولید زیردریایی خود را از اداره صنعت و معدن بوشهر دریافت نموده ام.

این مخترع با بیان اینکه زیردریایی خود نمونه داخلی ندارد و نمونه های خارجی آن نیز تنها در چند کشور وجود دارد که آن هم قیمت های بسیار بالایی دارد افزود: در صورتی که زیردریایی صاحب الزمان مورد حمایت مالی سازمان یا فرد خاصی قرار بگیرد می تواند علاوه برتولید انبوه در کشور و درآمدزایی و ایجاد اشتغال به کشورهای دیگر نیز صادر شود چراکه با توجه به قیمت مناسبش به احتمال زیاد استقبال مناسبی از آن صورت می گیرد.

سبحانیان نژاد در خصوص هزینه تجاری سازی محصول خود عنوان کرد: صد میلیون نیاز است تا این زیردریایی در سایز یک مینی بوس با قابلیت جابه جایی 20 نفر گردشکر یا توریست ساخته شود که البته در مدت اندکی می تواند اصل قیمت خود را برگرداند .

وی گفت: درعملیات های زیادی شرکت کرده ام که در عملیات کربلای 8 مجروح شده ام و در حال حاضر نیز در خصوص مخترعین مشکل این است که هیچ فرد یا سازمان خاصی به صورت قابل توجه از مخترعین حمایت نمی کنند و انتظار بنده این است که سازمان های ذیربط خصوصا سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس از طرح بنده حمایت کند.

نظرات بینندگان