کد خبر: ۹۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵

گردشگری سپیدان چشم انتظار حمایت مسئولان

تابستان امسال با تمامی خوبی هایش دارد کم کم تمام می شود وجای خودرابه پائیز هزار نقش می دهد .حال اگر کارنامه صنعت گردشگری را کمی مرور کنیم نمره مسئولان در گردشگری بازهم نمره قبولی نیست.

به گزارش شیرازه  شهرستان سپیدان در شمال غربی استان پهناور فارس از دیرباز به علت وجود ده ها جاذبه طبیعی و تاریخی به نام نگین زاگرس  شناخته می شود و آوازه آثار طبیعی وتاریخی آن حتی مرزهای کشور را در نوردیده و جهانی شده است.

هر چند طی چند ده گذشته به علت های مختلف از قبیل نبود هتل و زیرساخت های کامل گردشگری و صنعت توریسم شاهد افول  جاذبه های طبیعی وبناهای تاریخی و به دنبال آن کاهش حضور گردشگران و دوست داران آثار تاریخی در سپیدان بوده ایم.

توجه نکردن به مکان های تاریخی و گردشگری سپیدان طی سال های اخیر باعث شده، این مکانها که هر کدام شناسنامه ای از هویت و تاریخ این سرزمین هستند در حال زوال و نابودی قرار گیرند.

بر کسی پوشیده نیست پس از صنایع تولیدی، گردشگری یکی از مهم ترین صنعت های پر درآمد جهان به شمار می‌آید؛ مزیّت و ویژگی صنعت گردشگری در آن است که برخلاف صنایع مختلف روز به سرمایه‌گذاری بسیار هنگفت و زمان طولانی بازگشت سرمایه وابسته نیست ولی متاسفانه  این مهم در شهرستان سپیدان که می توانست به کاهش وضعیت اسف بار بی کاری در این شهر کمک کند هیچ توجهی نشده است.

هر چند طی چند سال گذشته توجه به صنعت گردشگری به یکی از برنامه های اصلی مسئولان سپیدانی تبدیل شده ولی مشاهدات عینی مردم تصویر متفاوتی را نشان می‌دهد.

ولی امروز شهر سپیدان بی گمان از نظر توسعه گردشگری نیاز به حمایت ویژه مسئولان دارد تا برای بار دیگر شاهد  دخشش جاذبه های تاریخی وطبیعی و به دنبال آن رونق صنعت گردشگری باشیم.

اکنون جاذبه های طبیعی و حوزه گردشگری سپیدان چشم به راه حضور شما هستند تا بتوانند خود را برای دیدار آیندگان سر فراز نگه دارند و همچنین باعث درامد زایی و رونق گردشگری و کاهش نرخ بی کاری در سپیدان باشند.

منبع:  مارگون 

نظرات بینندگان