کد خبر: ۹۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
دبیر ستاد غدیر شهرستان سپیدان خبرداد:

برنامه های دهه ولایت در سپیدان اعلام شد

دبیر ستاد غدیر شهرستان از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در این شهرستان همزمان با دهه ولایت با هدف تبیین معارف اسلامی و ارزش های دینی خبر داد.

به گزارش شیرازه  غلامرضا حبیبی دبیر ستاد غدیر شهرستان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیرخم درخصوص برنامه های دهه ولایت گفت: این ستاد با هدف بزرگداشت اعیاد بزرگ مسلمانان و دهه ولایت که از جایگاه خاصی در میان شهروندان برخوردار است در این شهرستان اقدام به برپایی برنامه های گوناگون و متنوعی کرده است.

وی افزود: آذین بندی معابر اصلی و میادین شهر، فضاسازی مرتبط با این اعیاد و نیز اجرای برنامه های فرهنگی متنوع در محلات  تنها بخشی از اقدامات این ستاد به مناسبت این ایام است.

دبیر ستاد غدیر شهرستان  با اشاره به برگزاری جشن بزرگ ولایت در شهرستان، تصریح کرد: این جشن بزرگ به مدت دو شب همزمان با شب وشام عید غدیر با همکاری هیئت امنا مساجد برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه های فرهنگی با  محوریت ارتقای نشاط معنوی و اجتماعی شهروندان با پاسداشت اعیاد اسلامی ، تعظیم شعائر اسلامی با محوریت دهه ولایت ، معرفی مولفه های سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت آموزه های مکتب علوی  وگسترش و عمق بخشی به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مرتبط با سیره و سنت ائمه اطهار علیهم الاسلام ویژه ی عموم شهروندان برگزار می شود.

حبیبی با تاکید بر اینکه عید قربان و عید غدیرخم از بزرگترین و پاکترین اعیاد اسلامی مسلمانان است، عنوان کرد:  امامت و ولایت بزرگترین نعمت در اسلام است و دشمنان اسلام و ولایت همواره تلاش می کنند با ایجاد تفرقه، مردم را از ولایت جدا کنند تا به اهداف پوچ و خیالی خود برسند.  

وی در پایان یادآور شد: برگزاری همایش همگانی دوچرخه سواری وپیاده روی خانوادگی و برپایی جشنواره ورزشی فرهنگی در سه بخش مختلف ورزش کودک و نوجوان، بومی محلی و فرهنگی از دیگر برنامه هایی است که همزمان با این ایام در شهرستان اجرا می شود.

دبیر ستاد غدیر شهرستان اظهار کرد: اجتماع غدیریون در محل مصلای امام‌جمعه ، اجرای خطبه‌خوانی و حفظ خطبه غدیر، اهدای کتاب با موضوع غدیر، برگزاری مسابقات شعر با محوریت امامت و ولایت ازجمله برنامه‌های دهه امامت و ولایت در شهرستان سپیدان است.

وی خاطرنشان کرد:‌ یکی از کارهایی که در روز عید بر آن تاکید بسیاری شده است اطعام دادن است که ما امسال مانند سنوات گذشته در شهرستان سپیدان سفره‌ اطعام داریم .

منبع: مارگون


نظرات بینندگان