کد خبر: ۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹

افزايش شديد مهدويت‌گرايي با حوادث مصر، تونس و منطقه

حجت‌الاسلام میراحمد رضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز و رئیس مرکز حوزه‌های علمیه خوزستان میهمان رجانیوز بود تا در یک گفت‌وگوی سه ساعته به سؤالات مهم کاربران در مورد ویژگی‌های عصر ظهور و ارتباط آن‌ها با تحولات امروز ایران و جهان پاسخ دهد. مشروح این گفت‌وگوی خواندنی که پر از نکته، ناگفته و تحلیل‌های کمتر گفته شده است، در ادامه می‌آید: 

عصر امام خمینی دارای چه ویژگی ها و شاخصه هایی است و چه فضای جديدي را در جهان ايجاد کرده است؟ آيا اين اتفاقاتی که اين روزها شاهد آن هستيم مولود همین عصر است؟ 

 

اولا، موضوع عصر امام خمینی در تحولات جاری، دارای یک بعد عبرت آموز برای بیدار شدن انسان هایی است که شاید فقط از روی غفلت متوجه یک سری از حقایق نشدند و متأسفانه دچار خواب زدگی عمیقی هستند. عبرت آموزی اینجاست که ما وقتی امروز فرمایشات امام خامنه‌اي را بازخوانی می کنیم، فرمایشاتی که حدود شش یا هفت سال پیاپی به مناسبت های مختلف با عبارت "عصر امام خمینی" -که در واقع مبدع و تولیدگر این عبارت، خود آقا بود- بیان شد، متوجه می شویم که توجه درستی به این بیانات نشده و امروز وقتی می بینیم که این پیش بینی ها و تحلیل های درست و دقیق به منصه بروز رسیده، باید عبرت بگیریم و خوب است که برخی از خواب غفلت بیدار شوند و قدر ولایت و ولایت مداری را بدانند. 
 
در اولین سالگرد رحلت امام، مقام معظم رهبری به طرح نظريه عصر امام خميني پرداختند و با تأکید بر اینکه، درست است که جسم امام از میان ما رفته ولی راه امام پیش روی ما باقی است و آثار امام در حال شکفته شدن است، آن را تبيين كردند. چون یک سری از وابستگان داخلي دشمن، مي‌گفتند که با رفتن امام، راه و شعارهای ایشان به بن بست رسیده و دیگر نمی شود بر اساس شعور خمینی حرکت کرد، اما حضرت آقا در چنین فضایی و علی‌رغم تبلیغات گسترده شیاطین زمان که با یک نگاه خاص مادی گرایانه به قضایا نگاه مي‌کردند، فرمودند که چنین تحلیلی درست نیست و نه تنها امام در بین ما حاضر است، بلکه امام آغازگر یک دوره جدید بوده است، که این دوران را باید عصر امام خمینی قلمداد کنیم. 
 
این عصر، دوران امام خمینی است، اما متعلق به شخص امام خمینی نیست، ایشان آغازگر آن بوده و حتی لازم است، به صراحت بیان کنم که امام مهدی(عج) آغازگر آن بوده و امام خمینی به عنوان یک سرباز جان بر کف به مأموریت الهی و رسالت خویش عمل کرد. این توضیحات بسیار گسترده و جامع الاطراف تقریبا شش سال از سوي امام خامنه‌اي پی در پی بیان شد. 
 
آقا در مناسبت های مختلف عبارت عصر امام خمینی را توضيح دادند و ویژگی های این عصر را بسیار ظریف و لطیف بیان کردند و حتي در یکی از سخنرانی هایشان بیان کردند که چه خوب است محققان جوان ما به کنکاش در مورد این موضوع بپردازند. ولی متأسفانه تنها دو مقاله در طی آن شش سال در این زمینه منتشر شد. یکی از این مقاله ها، متعلق به سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی بود که البته این مقاله آن‌قدر جامع و با زباني شيوا به تبيين عصر امام خميني مي پردازد كه خلأ کمبود بسياري از کتاب ها را پر کرده است. شهید آوینی یک نگاه اشراقی داشت که باید در جای خودش بررسی شود. 
 
اما چه شد که ما از فرمایشات آقا غفلت کردیم، در مورد این موضوع که آقا بیان کردند به درستی تحقیق نکردیم و حوادث آینده را به خوبی رصد نکرديم و در خواب غفلت بوديم. بحث من به جریان روشنفكرانه غربی بر نمی گردد آنها نه تنها در یک خواب زمستانی عمیق به سر می برند بلکه خودشان را به خواب زده اند و بنای بیداری ندارند، این سخن خطاب به دوستان خوب و انقلابی است که غفلت کردند. 
در دیداری که خدمت حضرت آقا رسیدم، کتابی را خدمت ایشان تقديم كردم و عرض کردم که شما چند سال قبل این موضوع را بیان کردید، ولي ديگر تكرار نكرديد، نگاهی کردند، فرمودند "شما هستید و پیگیری می کنید" و برای ما تبیین کردند که این وظیفه بر دوش همه آن هایی است که دوستدار امام خمینی، ولایت‌مدار و جستجوگر امام زمان(عج) هستند. 
 
*هر دوره اي با وي‍ژگي هاي خاصي شناخته مي شود، اگر شما بخواهيد براي عصرامام خميني ويژگي هايي بيان كنيد، چیست؟ 
 
عصر امام خمینی حاکی از یک دوران متعلق به تاریخ گذشته نیست، عصر امام خمینی یک پل واسطه بین دو دوران است، دوران سردرگمی بشر، دوران خبط و سقوط بشر و دوران تعالی بشر، این دوران را عصر امام خمینی می گویند، عصری که بشر راه هوشیاری را پی می گیرد، عصری که نگاه بشر از زمین به آسمان دوخته می شود، عصری که بشر به دنبال گمشده اصلی خودش می گردد، عصری که بشر به دنبال یک رهبر الهی می گردد، رهبری که بتواند مشکلات او را حل کند. عصر امام خمینی یک واقعیت غیر قابل انکار است، که شما این روزها، آن را مشاهده می‌کنید. 
 
امام خامنه‌اي در فرمایشات‌شان در فاصله سال های 1369 تا 1376 یا شاید 1375 بسیار حکیمانه به تبیین آثار و گستره این عصر پرداختند و فرمودند یکی از این ویژگی های این عصر، بازگشت ملت ها به معنویت و ارزش های اسلامی است. من در کتاب "عصر امام خمینی" به طور مفصل به این موارد اشاره کرده ام و جالب این است که خود امام نیز، بيان كننده ويژگي‌هاي عصر خود بوده اند. امام پیش از انقلاب بسیار حکیمانه، در نامه ای که به علمای بلاد فرستاده بودند، مي نويسند: «چطور ما از عطش ملت ها و ارزش های ناب محمدی غافلیم چطور از گرایش مردم به اسلام غافلیم». در ادامه مي فرمايند: «این دوران، عصری است که مردم به سمت ارزش های اسلامی روی می آورند.» 
 
همین حادثه هايي كه اكنون می بینید با سرعت در منطقه رخ مي دهد، یکی از ویژگی های دوران امام خمینی است. همانطور که امام اشاره کردند، بیداری ملت ها به صورت عام و گسترده وجود دارد، حتي براي ملت های غیر مسلمان و غیرموحد! احساس نیاز به معنویت و معنویت گرایی روبه افزايش است، امروز جوامع در حال سپری کردن یک رنسانس معنوی هستند، البته پیش از انقلاب اسلامی، نورهای ضعيفي در جامعه بشری دمیده شده بود اما این ها معطل مانده بودند. 
 
ده ها هزار سایت با موضوع موعود آخرالزمان، هزاران ساعت فیلم با همین موضوع و مقالات بسیار در همين زمينه در دنیای غرب به رشته تحریر و یا به تصویر کشیده و یا در لایه های مختلف به بشر ارایه شده. سایت های مختلف بر اساس پیشگویی های انجیل به تشریح و توضیح حوادث آخرالزمان پرداختند و حتي تا آنجا پیش رفتند که به تطبیق برخی از آن پیشگویی ها با حوادث موجود پرداختند و جایگاه ایران را در این حوادث مطرح کردند و حتي تهدید کردند که امریکا در برابر بابل زمان راهی به جز تسلیم و شکست ندارد! در برخی از این پیشگویی ها به صراحت آورده اند که در آخرالزمان قبل از ظهور منجی موعود، بسیاری از مردم در اثر انفجار نور به آسمان می روند. اتفاقی که دارید، می بینید که انقلاب ما انفجار نور بود و بسیاری از مردم آسمانی شدند، نگاه ها آسمانی شد. در عصری که ابتذال اخلاقی به لجام گسیختگی رسيده و لذت گرایی بی حد و حصر و خارج از ارزش های انسانی بشر را احاطه کرده است، شما تصویرهایی را می بینید که حاکی از رجعت گسترده بشر به سوی معنویت است و این نیست، مگر اینکه نگاه های بشر آسمانی شده است و یک شخصی پیام آور، رسالت انبیا شد و چشمان بشر به دریچه نور و آسمان گشوده شد و آن شخص کسی نیست جز امام خمینی. 
 
*بسياري از كاربران سايت در مورد ارتباط اين عصر با زمان ظهور سوال پرسيده اند، ارتباط عصر امام خمینی با عصر ظهور چگونه است؟ 
 
من این سوال ها را ديدم و شاید بیشترین دغدغه ای که کاربران عزیز در سوال‎هايشان مطرح کردند این بود که به دنبال اسلام شناسی و تعیین مصادیق بودند، این است که "آیا واقعا ارتباطی بین عصر امام خمینی و عصر ظهور وجود دارد؟" شاید به همین دلیل بوده که بنده حقیر در موارد مختلف به این موضوع اشاره کردم که یکی از خلأ های موجود در کشورمان و در بین اندیشمندان و نخبگان علمی‌مان بحث امام پژوهی است و متأسفانه در این زمینه کوتاهی کردیم، وقتی استاد بزرگوار و عالم گرانقدر حضرت آیت الله مصباح يزدي فرمودند: ما دویست سال وقت نیاز داریم تا به خوبی بتوانیم شخصیت امام را تحلیل کنیم. وقتی که مقام معظم رهبری از امام بزرگوار به عنوان یگانه دوران نام می برند، این ها ما را مکلف می کند که در واقع در عمق تحلیل و معرفت خودمان نسبت به این شخصیت ملکوتی بیفزاییم و این نور را بشناسیم، امام پژوهی شناختی از امام را به ما ارایه می دهد که ما می توانیم مبدأ و مقصد انقلاب را به خوبی شناسایی کنیم و این نکته مهمی است، چیزی که از آن غفلت شد. 
 
امام خامنه‌اي فرمودند که بدون شناخت امام نمی توان انقلاب اسلامی را تحلیل کرد، این جمله نیز بسیار حکیمانه بود. ما وقتی به زندگی، اندیشه ها، نوع حرکت، فکر و مطالعات و واکنش های امام در مورد حوادث بسیار پر فراز و نشیب، -پیش و پس از انقلاب- دقت مي‌كنيم متوجه می شویم که این حرکات بسیار عمیق و دقیق بوده است و حاکی از یک همت و هدف والا و تحولات بسیار بزرگی است که قرار است در آینده رخ دهد و امام یا به صراحت و یا تلویح انگشت اشاره به سمت آن ها بلند کردند. این جمله كه «امام خميني حقیقت همیشه زنده است» از همین موضوع نشأت می گیرد. 
 
مثالی می زنم تا کاربران عزیز متوجه شوند، من ابتدا این را بگویم که هنوز هم معتقدم با پژوهش و تحلیل و بازخوانی فرمایشات حضرت امام می توان برخی از حوادث آینده را پیش بینی کرد. 
 
در برخی از سوالات کاربران عزیز آمده که شما چطور در ششم محرم امسال حوادث مصر را به نحوی پیش بینی کردید و گفتید که مصر آتش زیر خاکستر است؟ 
 
من همین الان به همه مردم عزیزمان از همین رسانه عرض می کنم که منتظر حوادث بزرگی در فلسطین باشید و منتظر فتوحات بزرگی در اردن باشید. منتظر فتوحات بزرگی در ترکیه باشید. که شما نمونه اش را دیدید که نخست وزیر اردوغان که کشورش یک روزی بزرگ‌ترین تابلویش، تابلوي لاییک بود اعلام کرد که الگوی ما در ظلم ستیزی امام حسین علیه السلام است. اخیرا وزیر دیانت ترکیه استعفا داد و گفت که من لیاقت این جایگاه را ندارم چون از درک و جایگاه اهل بیت علیهم السلام بی اطلاع بودم. سرعت حوادث بسیار بالاست. من چگونه این حوادث را پیش بینی می کنم؟ با مراجعه به سخنان امام. باید به امام اعتقاد پیدا کنیم و امام را باور کنیم. 
 
نگاه امام به انقلاب اختلاف بسیار عمیقی با نگاه روشنفکران غربی داشت، امام نسبت به انقلاب می فرمودند: این انقلاب بارقه الهی است و یک معجزه بود و از همان ابتدا مبدأ انقلاب را مشخص کردند و یک نسیم روحانی و یک دست غیبی بنای این انقلاب را گذاشت. مرحوم حاج اسماعیل دولابی نقل می کردند که پیش از انقلاب اسلامی حدود سال های 1341 و 1342، امام در مورد این حرکتی که در قم شروع کرد، مي‌فرمود در قم نمی گنجد و چه بسا در ایران هم نگنجد، ببینید که امام کجاها را می دیدند. همین موضوع که از قول آقای عسگراولادی نقل شده است كه: ساواک ما را تحت پیگرد قرار داده بود، همان موقع وارد بیت امام شدیم، امام در ایوان خانه نشسته و دیدند که من مضطرب هستم، فرمودند راهی که شروع کردیم سه مرحله دارد، اول ایران را اسلامی مي کنیم، بعد جهان اسلام را بیدار مي کنیم و مرحله بعد مي‌رسيم به عصر ظهور. معلوم بود که امام یک معمار بسیار دقیقی بودند که از رسالت تاریخی خود آگاه بودند. معتقدم که امام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از رسالت تاریخی خودشان آگاه بودند. به تعبیر برخی از اندیشمندان، امام سیر تطوری دنیا را تغییر داد، یعنی حركت بشری را که به سمت مادیت حرکت می کرد، تغییر داد و اكنون آثارش را می بینیم. 
 
وقتی در آن دوران، شورای فرماندهی سپاه نزد امام می آیند، مسئول وقت سپاه گزارش هایی را خدمت امام می دهند که نگران کننده بوده، امام فرمودند ما پرچم این انقلاب را به دست صاحبش می سپاریم. امام به آقای منصوری فرمودند که صبور باشید، امیدوارم که این پرچم را به دست امام زمان بسپاریم و سپس بشارت می دهند. در خاطرات آقای بشارتی هم آمده است که اوایل انقلاب خدمت امام رفتم تا گزارشی از اقدامات براندازانه شریعتمداری بدهم. امام پس ازشنیدن سخنان من فرمودند که نگران نباشید این انقلاب به دست امام زمان می رسد. بعد آقای بشارتی می گوید از امام پرسیدم آیا شما در دوران ظهور هستيد؟ که امام سکوت کردند، دو مرتبه سوالم را پرسیدم و امام همچنان سکوت کردند! امام وقتی در پاریس بودند، فرمودند: در پاریس كه بودم، مطمئن شدم که این مسئله بشری نیست و دست هایی در کار است و در مدرسه علوی وقتی که برخی از آقایان اصرار می کنند در قضیه تلفن مرحوم آیت الله طالقانی که امام دستور شکستن حکومت نظامی را دادند، برخی از لیبرال ها این مطلب را در آن زمان بیان کردند که ایشان با فضای ایران آشنا نیست كه امام در جواب ایشان فرمودند که این امر اگر امر من نباشد چه می گویيد! 
 
امام هیجان زده نمی شدند، امام نه خوشحالی بی حد و حصر داشتند و نه بي دليل نگران مي‌شدند. بسیار متعادل بودند و حتي حرکات امام به قول مرحوم دوانی دارای موازنه و بسیار متعادل بود. دست خط امام به قول روانشناسان، حاکی از تعادل روحی امام بود. امام مسایلی را بیان کردن که ما به سادگي ازكنار آن مي‌گذشتیم، امام در تبیین ولادت پیامبر فرمودند: زمانی كه پیامبر متولد شدند، 14 کنگره از کنگره های كاخ كسري فروریخت و بعد فرمودند که چرا 14 تا و 15 تا نشد، امام فرمودند که چه بسا پس از 14 قرن محمد صلی الله علیه وآله و سلم جهانی خواهد شد و در یکی از فرمایشات‌شان امام کد دادند که در قرن چهارده باید منتظر حوادثی باشیم يعني همین قرنی که الان در آن هستيم. 
 
امام فرمود که این قرن، قرن شکست ابرقدرت شرق و غرب است. امام حلقه اتصال دو دوران سقوط بشر و صعود بشر بود. امام در تبیین مقام معنوی حضرت زهرا می فرمایند که شاید بزرگ‌ترین ویژگی حضرت فاطمه این بود که تا 75 روز پس از رحلت پیامبر جبرییل نازل می شد و حقایق عالم را ما کان و ما یکون را بر زهرای اطهر تلاوت می کرد و بشارت می داد و حضرت علی کتابت می کرد. امام فرمودند که چه بسا برخی از حوادث انقلاب اسلامی از آن خبرها بوده است، این به نظر من از نکاتی بوده است که مغفول عنه واقع شده است و امام کد دادند که حواس‌تان را جمع کنید. 
 
من یک حاشیه می زنم، تقریبا به چهارسوی ایران سفرهای متعددی داشتم از سال ها قبل، مکرر از زبان برخی از پیرغلامان اهل بیت مطالبی را مي‌شنیدم که تعجب آور بود مثل ظهور پی در پی دو سید بزرگوار. خصوصا آن هایی که سن شان اقتضا می کند، شنیده اند که سیدی می آید نظام سلطه را سرنگون می کند و سید دیگری می آید که دوران آن سید دوم دوران عجیبی است و تحولات عظیمی اتفاق می افتد. 
 
من از زبان پدر بزرگوار شهید كاوه همین ها را شنیدم که خودش برای من نقل می کرد و از زبان یک روحانی اهل دل شنیده بود که کتابی را باز کرد و از زبان آن پیرمرد مطالب عجیبی را خواند. همیشه فکر می کردم که چطور شده که در چهارسوی ایران همچین افرادی وجود دارند و این اطلاعات از کجا به ایشان رسیده است که بخشی از آن ها به منصه بروز رسیده. تحقیقات من به گونه ای نشان می دهد که این ها با صحیفه فاطمیه مرتبطند، صحیفه فاطمیه در دست امام زمان(ع) و قبلا در دست ائمه اطهار بوده كه به برخی از خواص شیعه نشان می دادند و آن مطالب و اطلاعاتی را که بخشی از حوادث انقلاب اسلامی در آن درج شده است، برای این ها تلاوت می کردند. به هر حال، ما باید امام پژوهی مان را ارتقا دهیم و چندان هم لازم نیست که برخی از دوستان وارد مصداق شناسی شوند. 
 
 
برخی ازکاربران پرسیده اند در برخی از احادیث تناقض می بینیم به نظر شما علت چیست؟ 
 
برای این است که برخی از این احادیث رمزآلود است و هرکسی نمی تواند این نکات را به‌دست آورد، اما ما امروز حجت بسیار بزرگی را در اختیار داریم، مردی را داریم که می تواند از آینده خبر دهد. ما در اصول کافی و در جلد یک داریم که در هر زمانی، شخصی از اهل بیت ظهور می کند که می تواند با الهام الهی صحبت کند و امام خمینی و امام خامنه‌ای برای ما به همین صورت هستند. ما باید قدر بدانیم، خدا نکند که از این نعمت عظمي غافل شویم. یک زمانی کسانی که دست اندرکار وزارت ارشاد بودند نه تنها به فرهنگ دینی ما آسیب زدند بلکه به جای ارشاد مردم با تبلیغات‌شان نسبت به آرمان‌های امام خیانت کردند و نسل جوان ما حتي پیام های امام را نمي‌داند. 
امام در سال 66 زمانی که قطعنامه پذیرفته شد، در ابتدای قطعنامه آیه صلح حدیبیه را آوردند و من در اهواز بودم که یکی از علمای اهواز فرمودند، آقایان تمام فرمایشات امام رمز آلود است، این مرد به حالت اتصال رسیده است. 
 
وقتی مطالعه می کنیم، کتاب های زیادی را که وهابیت علیه تشیع با نشانه استکبار، به این یقین می رسیم که آنها احساس کردند که تنها مذهب آینده، مذهب تشیع است، این شخص که این را بیان می کند، خودش در وهابیت سابقه داشته است، 40 هزار سایت ضد شیعه و ده هزار عنوان کتاب علیه شیعه به نگارش درآمده است. مرحوم علامه عسگری فرمود از زمان صدر اسلام و از زمان معاویه تا الان به هیچ وجه و تا این اندازه علیه مکتب شیعه کار نشده و بی سابقه بوده است. از یک نسخه عنوان کتاب، هشت میلیون نسخه در سودان توزیع می کنند و دو و نیم میلیون نسخه در خارطوم پایتخت سودان توزیع می کنند. این جمله را آیت الله سبحانی فرمودند نه طلبه کم سوادی مانند من. 
 
همان اوايل پیروزی انقلاب، فیلم پیشگویي‌های نوستور آداموس ساخته شد و در این فیلم مرتب می گوید این حرف ها ساخته ما نیست، این ها نتیجه تحقیقات صدها نفر محقق است و بعد اشاره می کند این ها پیشگویی آن کشیش فرانسوی است که حالا بر مبنای سناریویی است که این ها ترسیم کرده اند، تا اینکه می رسد به این تصویر و می گوید که شما این تصویر را دیده بودید، تصویر حضرت امام در نوفل لوشاتو را نشان می دهند. ایشان می گوید که این همان کسی است که نوسترا داموس در اشعارش به او با عنوان ایمان بزرگ تعبیر کرده است كه ایمان بزرگ، از فرانسه شاه ایران را سرنگون می كند. 
 
واقعیت قضیه این است که آن‌ها امام را به درستی و با دقت مورد واکاوی قرار دادند و لذا یکی از تهاجم های اصلی که اول انقلاب علیه حضرت امام رقم خورد، بحث صدور انقلاب اسلامی بود و آمدند این وحشت را در بین کشورهای منطقه به‌وجود آوردند که صدور انقلاب اسلامی یعنی حمله نظامی به کشورهای دیگر كه امام فرمودند صدور انقلاب اسلامی یعنی صدور پیام و گفتند که شما نمی دانید، پیام ما صادر شده است و تمام شد و بعدها صدایش را می شنوید. 
 
مگر فوکویاما صحبت از پایان تاریخ نکرد، مگر صحبت از آغاز هزاره سوم و آغاز واژگونی لیبراليسم نکرد و مگر همین چندی پیش بعد از این بحران های اقتصادی نگفتند که حرف های ما اشتباه است و بسیاری از این ها دارند به این اشتباه اعتراف می کنند که بزرگترین خلأ در دنیای غرب امروز، وجود یک نظام با رهبری واحد است. البته حدود 15 سال قبل یک مقاله در نیویورک تایمز چاپ شد که در آن مقاله به طور مفصل به وضعیت رهبران کشورهای صنعتی به‌ویژه غرب پرداخته بود و با این جمله ختم کرده بود که ما به دنبال رهبرانی همچون اژدها بودیم؛ کارآمد و مقتدر، اما کک نصیب‌مان می شد بعد اشاره می کند که مهمترین خلأ در دنیای معاصر غرب، نبود رهبران مقتدر است. بعد می گوید که نظام ما، این رهبر را در روی زمین نمی تواند پیدا کند و از نسل رهبران مقتدر کسی نیست. 
 
چند تا جمله معروف در اینجا برای شما عرض کنم: والسا که در یک زمانی رهبر جنبش کارگری شد، بعد هم مورد توجه غربی ها واقع شد، مي‌گويد مشکل اینجاست که دنیا رهبر سیاسی ندارد و آمریکا آخرین امید بود. گورباچف در آخرین مقاله ای که به رشته تحریر در آورده، آمریکایی ها را نصیحت می کند که مراقب اشتباه‌هاي خودتان در افغانستان و جاهای دیگر باشید، مرتکب اشتباهات بزرگی می‌شوید. وال استریت ژورنال از خوانندگان خود با یک تیتر مشخص می پرسد: ایالات متحده آمریکا رهبر دنیاست و یا مقروض دنیا در 18فوریه 2010. 
 
آمدن امام، این ها را به نحوی وحشت زده کرد، در خلا بسیار بزرگ رهبران سیاسی احساس کردند که برای مردم دنیا به خصوص مردمی که امام از عطش معنوی‌شان خبر داده بودند رهبری آمده است كه هم خودش اقتدار دارد و جهانی فکر می کند و جهانی حرکت می کند و هم یادآور یک رهبر جهانی است که تمام متون دینی جهان از او یاد کرده است، یعنی منجی موعود، اینجاست که شما دو حرکت را در عرض هم مشاهده می کنید. در دنیای رسانه‌اي غرب حرکت علیه موعود و فیلم هایی که ساخته اند و هالیوود با آن فیلم های ابتذال به یک باره تبدیل می شود به محل ساخت فیلم هاي متعدد با موضوع موعود آخرالزمان. ارباب حلقه ها چه چیز را می خواهد اثبات کند؟ اينكه خرافه است و به آن تأکید می کنند و بر اساس آن چیزهایی که می گفتند خرافه است، دارند حرکت می کنند. 
 
در عرض آن حرکت دیگری است و آن موج بسیار وسیع و گسترده ای است که فطرت ملت ها به سمت يافتن این منجی حركت مي‌كنند. وقتی که امیرالحاج جمهوری اسلامی سه چهار سال قبل از سفر حج بازگشت و خدمت مقام معظم رهبری آمد، خدمت حضرت آقا عرض می کند که این سفر حج عجیبي بود. بحث مهدی موعود(عج) بین تمام فرق اسلامی شیوع پیدا کرده است. آقا فرموده بودند که همین طور است و همین اتفاق افتاده است و دو بحث با هم دارد اوج پیدا می کند، یکی از مباحث مربوط به حضرت مهدی است و دیگری مربوط به فاطمه زهرا سلام الله علیها. امام جمعه نجف نقل می کردند که آمریکایی‌ها، برخی از عراقی ها را بازداشت کرده بودند از آن ها سراغ حضرت مهدی را می گرفتند و می گفتند، آیا شما می دانید که محل اختفای مهدی کجاست و آیا با او ارتباطی داشتید؟ آقای کورانی نویسنده کتاب عصر ظهور به نکته زیبايي اشاره دارند که برخی از اهل نظر این طور بیان می کردند که آمریکایی ها یک پوشه و پرونده کامل راجع به امام زمان دارند كه تنها عکسش را ندارند و تمام روایات و احادیث ما را آنالیز کرده و بر اساس آن برنامه ریزی می کنند. 
 
همان ایامی که امریکایی ها به حرم حضرت امیر حمله کردند، یک سایت خبری زده بود که آمریکایی ها به این خاطر به حرم حمله کرده بودند که فكر مي‌كردند امام زمان آنجاست، بنابراين بايد حمله کنیم تا او غیرتی شود و بیرون بیاید! 
 
بله به هر حال بحث ظهور حضرت عیسی و حضرت مهدی(عج) در متون دینی هست. آقای طالب زاده می گفت وقتی در بوسنی بودم، در مرز کرواسی به یک کشیش انگلیسی برخوردم که وسایلی برای مسلمانان بوسنی آورده بود اما راهش نمی دادند. کشیش آزاده و عدالت خواهی بود. من کارت خبرنگاری داشتم و دو سه شب در مسیر با هم بودیم و مأنوس شده بودیم. بحث به حوادث آخرالزمان رسید و ایشان هم ما را همراهی می کرد و مي‌گفت که الان آخر الزمان است. من بخشي از حوادث آخرالزمان را كه گفتم، آن کشیش که از یک فرقه ای از مسیحیان بود که حفظ حجاب در کلیساها را واجب می دانستند و از مشروب خواری پرهیز می کردند و عیار خلوص‌شان بیشتر از بقیه بود، گفت که آخرالزمان حضرت عیسی ظهور می کند. به او گفتم که حضرت عیسی تنها ظهور می کند، گفت نه ما شنیده ایم که مردی هم همراهش می آید. قدری كه با هم صحبت کرديم، کشیش گفت آقای طالب زاده بیشتر از این صحبت نکن، تو داری من را مسلمان می کنی. 
یعنی در متون مقدس نشانه ها داده شده است. صهیونیزم بین الملل و جریان فراماسونری بسیار حساب شده عمل می کنند و در تمام ابعاد زندگی بشر یافته های خودش را دارد و اعمال می کند. از معماری گرفته تا نظامی گری و جریان اقتصادی و تصرف متون علمی دنیا. برخی از این فعالیت ها بر اساس روایاتی است که در متون دينی ما ذکر شده و تحلیل های دقیقی است که نسبت به آینده شناسی و فرجام شناسی در کلمات حضرت امام هست. 
 
از ویژگی های سیاسی حضرت امام آیت شناسی، فرجام شناسی و غایت نمایی است. امام به صراحت فرمودند که این انقلاب متصل به انقلاب حضرت مهدی خواهد شد. دشمن این ها را رصد می کند. امام، 12 روز قبل از رحلت‌شان خطاب به مسئولین گفتند که تذکر می دهم که این انقلاب محدود به ایران نیست و نقطه شروع پرچم داری حضرت مهدی(عج) است؛ دیگر صریح تر از این بیانی نیست. 
 
این که امام به صراحت گفتند که این انقلاب متصل به انقلاب حضرت مهدی خواهد شد بشارت بسیار بزرگی است، دشمن این ها را رصد کرده و در مورد آن، برنامه ریزی کرده است، برای اینکه پایتخت بزرگ جهان اسلام در ایران در مرکز تشیع را براندازی کند. بی تردید شما اگر بخواهید بزرگ‌ترین وِیژگی فتنه 88 را برشمرید، همین ها را باید بگوييد؛ یعنی جلوگیری از بسط این تفکر الهام بخش به جهان که تفکر مهدویت است. 
 
یکی از علمای تونس که برای کنفرانس اندیشه اسلامی به ایران آمده بود، زمین خورده بود، به آقایانی که اطراف ایشان بودند و می خواستند دست ایشان را بگیرند گفت که نه بگذارید خودم بلند شوم، گفتند: چرا؟ گفت که در روایات اسلامی ودر کتاب کنزالآمال هست که در آخرالزمان قومی از مشرق ظهور می کند که این قوم برای احقاق حق فرزندان من ظهور می کند و این ها طلب حق می کنند؛ حق‌شان را نمی دهند و شمشیرهایشان را از نیام می کشند و نبرد می کنند و حق‌شان را می گیرند و پرچمی که در دست دارند، زمین نمی گذارند، مگر اینکه تحویل یکی از فرزندان من بدهند و بعد حضرت فرمود اگر شما آن زمان را درک کردید، خودتان را به آن ها برسانید ولو شده با سینه خیز روی برف و ایشان فرمودند که مشخصا این جایی که در تهران هستم به احتمال زیاد همان جایی است که در روایات آمده است. 
 
یک سری از سوالاتی که کاربران فرستادند بحث همین تحولاتی است که در مصر، تونس، یمن و اردن رخ داده است. یک مقدار راجع به این تحولات صحبت کنید بعضا ایراد می گیرند که چرا شما هر اتفاقی که می افتد، به ظهور ربطش می دهید؟ 
 
جهان هستی باور نمی شود مگر در دایره امامت؛ مفهوم و واقعیت جهان، امامت است. اساسا منظومه شمسی و خورشید در حال گردش است. شما اتم را هم كه بشکافید، الکترون و پروتون به دور هسته می چرخند. به گرد کعبه ای بايد بچرخید که علی علیه السلام از آن متولد شد و عالم در حال طواف حول آن مرکزیت و محوریت خواهد بود. ما هم باید منظومه فکری داشته باشیم. محوریت منظومه شمسی چیست؟ اینکه در ابتدای بحثم بر امام پژوهی تأکید کردم و اينكه یکی از خلأهای اساسی در مباحث تئوریک فرجام شناسی انقلاب اسلامی و امام شناسی است، به همين خاطر است. این سردرگمی که آیا انقلاب به ظهور ربط دارد یا ندارد و... در اثر نداشتن توجه کافی به بحث امامت است. امام ما کیست؟ آن کسی که بتواند آینده را رصد کند. این وعده حق الهی است که برای ما کسانی را می فرستد که چراغ پیش روی ما باشند و ما ارسلناک الا شاهدا و مبشرا و نذیرا و داعیا الی الله باذنه و سراجا منیرا اين سلسله كه قطع نمی شود. در این دوران امام روح الله و امام خامنه‌ای هستند. ما براي درک برخی از این مفاهیم بلند که در واقع از دید ما به دور هستند، باید به دامن دیده بان ها پناه ببریم. دیده بان ما امام است. 
 
اينكه چرا بین این قضایا ارتباط برقرار می کنیم، تنها منبعث از اندیشه خودمان نیست، ما این ها را از روایات گرفته‌ایم. این ها را امام موسی بن جعفر(ع) به عنوان نشانه به ما داده و روایات متعدد و کثیری موجود است. امامی که بر اساس حکمت فرمایشات بر زبان‌شان جاری می شد و مي‌فرمودند این انقلاب نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام است و جرقه آن زده شده و هر حادثه بزرگی که اتفاق می افتد می بینیم که در همان راستا است. بعد به مراجع خاص خودش و متنون ديني هم که مراجعه می کنیم می بینیم که تطابق بالاست. فرمایش صریح مقام معظم رهبری در جلسه تجمع بسیجیان در مصلی تهران در نيمه شعبان 87 اين بود که: ما به ظهور نزدیکتر شده‌ایم. زیرا معرفت ها ارتقا پیدا کرده و ابهامی باقی نمی ماند، تنها این ابهام وجود دارد که زمان آن چه موقع است؛ یک سال دیگر، ده سال ديگر يا... ما تمنا می کنیم که یک روز دیگر باشد و یا همین الان باشد، این توقیت نیست بلکه تمناست و در این زمينه هیچ خدشه ای وارد نيست. جالب است که سال قبل یکی از روزنامه صهیونیستی تحلیلی را با وحشت زدگی ارایه داد و نوشت که نشانه هایی ظاهر شده است که در واقع این ها از فروپاشی آمریکا حکایت می کند. بعد می گوید دو قطب از نشانه های های اقتدار آمریکا فرو ریخته است و آن دو پایه ای که باقی مانده یک پایه نظامی و دیگری سیاسی است. جالب است که خودش در ادامه همین گزارش می نویسد که آمریکا از حیث نظامی در افغانستان و عراق به بن بست رسیده. 
 
جالب تر این است که شما می بینید که پایه چهارم نیز با قضایای مصر و تونس در حال فروپاشی است یعنی اقتدار آمریکا در عرصه دیپلماتیک نیز در حال فروپاشی است و این را تحلیلگران باید به رشته تحریر در آورند. مثال بسیار واضح مصر است که به مانند یک آدم کت بسته و دست بسته بدون هیچ اراده ای در مقابل موج حوادث است و تأثیر کل دستگاه دیپلماسی آمریکا از تأثیر یک شبکه العالم و المنار در تحولات مصر کمتر است. یک نکته بسیار مهمی هست كه جناب پروفسور مولانا به عنوان فردی که در فضای آمریکا سالیان دراز فعالیت كرده، در مقاله ای مي‌نويسد که شبکه سی بی یو که از شبکه های زیرمجموعه سی بی اس آمریکاست و به مقامات کاخ سفید هم نزدیک است، در جدیدترین گزارش خود بیست دلیل مستند را ذکر کرده و نتیجه گیری کرده است که سقوط آمریکا بسیار زودتر از آن چه که گفته اند، رخ خواهد داد و ما باید منتظر آن باشیم. نویسنده این مقاله که آقای مولانا به آن اشاره می کنند، شخصی است به نام پرکارل که در ادامه این گزارش عنوان می کند که نظام آمریکا یک روح سرگردان است و به احتمال زیاد تا سال 2012 دچار فروپاشی خواهد شد. 
 
من نمی خواهم تاریخی برای فروپاشی تعیین کنم، بلکه این را می خواهم عنوان کنم که این اندیشه در آنجا اندیشه ای بسیار قوی است و خودشان می گویند که این قصه منحصر به آمریکا نیست و این اتفاق برای اسراییل نیز خواهد افتاد. 
 
مگر، امام نفرمودند این قرن، قرن فروپاشی ابرقدرت های بزرگ شرق و غرب است. در جملاتی که از امام نقل شده، این بینش اشراقی وجود دارد. بر اساس همین بینش، امام در نیمه شعبان یکی ازسال‌ها خطاب به دستگاه های مختلف نظام می گوید که خودتان را برای ظهور حضرت بقیه الله آماده کنید. امام در اواخر عمرشان هم فرمودند که گویا جهان برای طلوع آفتاب ولایت از مطلع مکه مکرمه آماده می شود. امام اهل مبالغه و گزاف گویی نبود، امام بر اساس بینش اشراقی و معرفت عمیق این فرمایشات را بر زبان جاری می کردند. امام در آن نامه بسیار مهم 11/10/67، این جملات را فرموده بودند، در حالی که ما قطعنامه را پذیرفته بودیم و در وضعیت بسیار مخاطره آمیز اقتصادی به سر می بردیم و بسیاری از جوانان خوب‌مان به شهادت رسیده بودند، در آن زمان امام به گورباچف هشدار دادند و بسیار تهاجمی برخورد کردند مانند حكم ارتداد سلمان رشدی و تافلر و امثال این ها. بسیاری از این پیام ها و کنش‌ها مردم قرن بیست و یکم را هدف قرار داده بود. امام فرمودند که مشکل اصلی کشور شما، مالکیت و اقتصاد آزاد نیست، مشکل شما عدم اعتقاد واقعی به خداست؛ همان مشکلی که غرب را به ابتذال کشیده و یا خواهد کشید و به صراحت از بن بست غرب خبر داده بودند، چیزی که امروز به آن دست پیدا کرده اند و مکرر تحلیلگران غربی از آن یاد می کنند. بعد فرمودند که با مادیات نمی توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت که اساسی ترین نياز جامعه بشری در غرب و شرق است، نجات داد و اگر اندیشمندان و نخبگان فرهنگی ما این جملات ما را باور می کردند ما در عرصه فرهنگی اقتدا می کردیم به الگوهایی که حضرت امام از آن ها به عنوان الگوهای پوسیده یاد می کردند؟ 
 
اگر امام را باور می کردیم، آیا نباید بر اساس فرمایشات امام سینماهای ما یک سینمای معنوی را به رخ دنیا می کشید؟ اما نتوانستند تا اینکه فیلم‌ها و سریال‌هایی مانند حضرت یوسف و مضامین معنوی و دفاع مقدس تولید شد و فروش های میلیاردی هم کردند و تازه یک سری از خواب غفلت بیدار شدند که عجب مضامینی در اختیار ما هست و غافلیم، ولی امام هدف و چارت را مشخص کرده بودند. دشمن، امام را می‌شناخت و می‌دانست نفوذناپذیر است، بنابراین، یک جریانی واداده و خودباخته ای را در درون نظام برای مقابله با جریان امام و جلوگیری از پیشروی حرکت روح‌الله رصد کرده بود. در عرصه های مختلف با استفاده از این جریان واداده داخلی و با هزینه دلارهای فراوان، آمدند تا در فتنه 88 اقدامی کنند و بلکه از آن تقدیر الهی جلوگیری کنند. 
 
شما در سخنرانی هایتان یک سری بشارت ها و یک سری آرزوها را بیان کردید که شبکه VOA هم برای جلوگیری از تأثیر این بشارت هاٰ آن‌ها را تحریف کرده بود، بخشی از این موارد را می‌توانید بازگو کنید؟ 
 
حوادثی که در منطقه؛ مصر، تونس، اردن و یمن در حال وقوع است، مهدویت گرایی را به شدت افزایش خواهد داد. نه غیب گویی می کنیم و نه می خواهیم از آینده خبر دهیم، امام ما فرمود و ما باید امام را باور کنیم، مولای ما و رهبر ما امام خامنه‌ای فرمودند و ما باید ایشان را باور کنیمٰ باور کنیم که یک راننده وقتی می خواهد وارد اتوبوس شود، او را از ده فیلتر عبور می دهند، چون می خواهند جان 40 نفر سرنشین را به دست او دهند. خداوندی که صاحب این جهان است، وقتی که از زمین و بشریت و مخلوقاتش می‌خواهد حفاظت کند حتما حجت را بر آن‌ها تمام می‌کند، چون سخن خدا باید به گوش جهانیان برسد و بیهوده نبود که هلمز اندیشمند غربی گفت که صدای امام خمینی برای مردم ایران، حکم صدای خدا را داشت. 
 
حوادث در پيش است و البته بهتر است بگوييم تحولات در پيش هستند، حادثه گذرا است، مي‌آيد و تمام مي‌شود. اينها حادثه‌هايي هستند تحول‌زا؛ تحولاتي در انفس بشر در حال به‌وجود آمدن است. اتفاقات عجيبي در حال رخ دادن است كه هر كدام از اينها قابل تأمل است كه وقت اشاره كردن به آنها هم نيست. سال‌هاي قبل هم گفتم بعد از اينكه تيم برزيل سه دوره در بازي‌هاي جام جهاني برنده شد، نيم ساعت در زمين فوتبال مناسك مذهبي را از باب شكرگزاري انجام مي دادند، به سجده افتاده بودند و دعا مي‌خواندند، فيفا در اين حوادث مجبور به موضع گيري شد. الآن پرفروش‌ترين كتاب‌ها در آمريكا قرآن مجيد، انجيل و متون مقدس است. اعضاي انجمن مسيحيان معتقد افزايش سرسام آوري داشته است. حوادثي كه الآن در منطقه اتفاق مي افتد تحولاتي عظيمي را هم پشت سرش خواهد داشت. اين حوادث ويژگي هاي متعددي دارند هم برانگيخته شده از تحول انفسي بشر هستند هم تحول انفسي مضاعفي را به وجود خواهند آورد. يعني شما مي بينيد كه موج مهدويت گرايي در جهان اسلام تشديد خواهد شد. الآن بشر به دنبال يك رهبر الهي مي‌گردد، رهبري كه انوارش را در نوابش مي‌بينيد؛ چهره‌هاي زيباي امام خميني و مقام معظم رهبري را ملاحظه نماييد. ببينيد نور الهي در آن متجلي است. بي ترديد ما بايد برگرديم و واقعيتهايي را كه در اين رابطه وجود دارد مورد واكاوي قرار دهيم.
 
وقتي دوستان پيرامون پيشگويي‌هاي آيت الله بهجت سئوال مي‌كردند و مي‌گفتند ما سئوال‌هايمان را از چه كسي بايد مطرح كنيم، مثال مي‌زدم مي‌گفتم در منطقه جنگي وقتي تويخانه مي‌خواست شليك كند، چه كسي بايد رصد مي‌كرد، كد مي‌داد و بعد فرمانده يگان توپخانه دستور آتش مي‌داد؟ ديده بان! آن كسي كه افق را مي‌بيند. بالاتر از افق را نگاه مي‌كند. ما به بزرگان‌مان اينگونه نگاه مي‌كنيم. به آيت‌الله بهجت، علامه طباطبايي، آيت‌الله اراكي (شيخ الفقها) اينگونه نگاه مي‌كنيم. امام رضوان الله تعالي عليه و مقام معظم رهبري ديده‌بان‌هاي ما هستند، نمي‌شود واقعيت‌هايي را كه با تأكيد بر آن نگاه مي‌كنند با گفتن تنها يك جمله كه "معلوم نيست اين باشد، شايد چيز ديگري باشد" برخورد كرد، اينها افراط است كه بايد از آن پرهيز كرد، نمي‌شود با گفتن اين جملات از گفتن حقايق فاصله بگيريم زهي اشتباه بزرگي است. 
 
در بعد از ظهر يك تابستان خدمت آيت الله بهجت رسيدم چون مدت‌ها قبل اين مباحث را شنيده بودم و از اين جهت كه سال‌ها در نزديكي منزل ايشان به سر مي بردم، با ايشان آشنايي داشتم. اين توفيق را داشتم كه انفاس قدسي ايشان را درك كنم، رفتيم در منزل ايشان باز بود، وارد شدم، ديدم كه در ايوان خانه‌اي كوچك كه اتاقي محقر داشتند و اين روح بزرگ و اين مرد عظيم در آن اتاق پذيراي ميهمان‌هاي خود مي‌شدند ايستاده بودند، همان بالا سر پله‌ها مقابل ايشان رسيدم و گفتم آقا يك سئوال دارم؛ فرمود چه سئوالي؟ گفتم: پيشگويي‌هايي از شما نقل مي‌كنند؟ فرمود چه پيشگويي‌هايي؟ عرض كردم كه شما مي‌گوييد ظهور آقا امام زمان نزديك است. تا اين را گفتم ايشان فرمودند بسيار نزديك است، بسيار نزديك است. گفتم خيلي از علائم رخ نداده است. فرمود براي خداوند سبحان هيچ كاري ندارد كه اين علائم را يك شب جمع بكند، شايد تقدير الهي بر اين باشد. من انتظار نداشتم كه ايشان به اين صراحت جواب بدهند، هم من يك حس عجيبي پيدا كردم و هم ديدم ايشان آمد روي يك پله نشست، دست مبارك‌شان را زير چانه گذاشتند و تسبيح در دست‌شان، فرمودند مگر مي شود كسي منتظر آمدن محبوبش باشد و از شنيدن خبرش ناراحت شود، مگر مي‌شود كسي مشتاق محبوبش نباشد، اين فضاي عشق براي منتظر خيلي مهم است، در شكل گيري انتظار اين عشق و محبت خيلي اثرگذار است. 
 
اين قدر اين صحبت‌ها براي من مهم و بشارت آميز بود كه تحملش براي من بار سنگيني بود، ديدم ايشان رفت در يك خلسه معنوي همين جمله را با خودشان تكرار مي‌كردند، تا من از خانه خارج شدم، بزرگان ديگري اين بشارت‌ها را داده بودند. در يك سفري كه در خدمت شهيد شوشتري بودم، در قرارگاه حمزه سيد الشهدا فرماندهان سپاه آذربايجان غربي، فرمانده محترم ولي فقيه در استان، ائمه جماعات محترم استان حضور داشتند. يك سخنراني در مورد امام خميني داشتم. بعد از سخنراني يكي از ائمه محترم جماعات مساجد سلماس آمد و گفت به همين مناسبتي كه شما اين مسائل را مطرح كرديد، اين را مي گويم كه اول انقلاب در ميدان شهدا ديدم علامه طباطبايي(ره) قدم‌زنان در حال رفتن به خانه امام بودند. خودم را به ايشان رساندم، سئوال كردم اين انقلاب را چطور مي‌بينيد، ايشان يك لحظه تأملي كردند و سر مبارك خود را بالا آوردند و فرمودند اين انقلاب متصل مي‌‌شود به ظهور آقا امام زمان. 
 
اين جمله كه از آيت‌الله اراكي نقل كرده بودم، اين بود كه فرموده بودند اولین ملتي كه به قدرت مافوق بشري امام زمان پي مي‌برد، ملت آمريكاست. اين چه نكته‌ي عجيبي است نمي دانم. شايد ما الآن آن را نتوانيم هضم نكنيم. 
 
مطلب ديگري كه نقل كرده بودم اين بود كه سال 1375 جلسه‌اي براي ما گذاشتند كه قرار بود من در دفتر نمايندگي سپاه آن‌جا سخنراني كنم. موضوع سخنراني را شخصيت مقام معظم رهبري و مجموعه بشارت‌هايي را كه پيشاپيش در زمان مقام معظم رهبري و رهبري ايشان داده شده بود، گذاشتم و بخشي از آن را ارئه كردم. بعد از اتمام جلسه يكي از روحانيون جلسه پيش من آمدند و در مورد برخوردي كه با يكي از علما داشتند، با من صحبت كرد. گفت سال 1350 من در روستاي كليشاند نزديك اهواز بودم. يك روحاني آنجا آمده بود و در شبي براي بزرگ‌ها و شيوخ روستا صحبت مي‌كرد. من هم 12 سالم بود در آن زمان رفتم كنار اين جمع ايستادم. به جمع گفتند مي‌خواهيد از آينده اخباري به شما بدهم؛ اولين باري بود كه من نوجوان 12 ساله نام امام را می‌شنيدم. گفت كه اين آقاي خميني كه تبعيد است برمي‌گردد و پهلوي را سرنگون مي‌كند. بعد از آن حكومت اسلامي برپا مي‌كند، اندكي بعد از آن عراق به ايران حمله مي‌كند و تا نزديك شما مي‌آيد. بعد از آن اين سيد بزرگوار فوت مي‌كند و بعد از ايشان سيد ديگري مي‌آيد كه آمدن آن سيد، آغاز ظهور امام زمان است؛ يك نكته دقيق دارد كه آن را عرض خواهم كرد. سال 75 بود كه ايشان اين مباحث را مطرح كردند، دو سال بعد از رأي آوردن آقاي خاتمي ايشان در يك جلسه‌اي مرا ديد و صدا كرد كه فلاني كارت دارم، حرف‌هاي سال گذشته را يادت مي‌آيد؟ اخيراً رفته بودم در محلي اطراف بروجن که بستگان ما بودند به آن‌ها سري بزنم يكي از پيرمردهاي فاميل که 90 سال سن داشت، صحبت پيش آمد الكلام يجر الكلام بحث رسيد به همان چيزهايي كه پارسال گفته بودم و آن پيرمرد به من گفت كه من اين چيزها را از قبل شنيده بودم، گفتم تو كي شنيدي؟ گفت خيلي زمان گذشته است؛ سال 1320. آن‌ چيزهايي را كه می‌دانستم، اضافاتي هم داشت؛ گفت سيد دوم مي آيد آغاز آمدنش آغاز ظهور امام زمان است، صدارتش طولاني تر از سيد اولي است ولي در زمان ايشان فتنه‌هاي بزرگ و متعددي رخ مي‌دهد كه با اقتدار به همه غلبه مي‌كند و پرچم را تحويل امام زمان عليه‌السلام مي‌دهد. 
 
اين‌ها را كه شنيدم در فتنه‌هاي دوم خرداد و آخرين آن كه همان فتنه 88 بود، مي‌گفتم آسوده خاطر باشيد به وظيفه‌تان عمل كنيد، محكم در صحنه باشيد و پيرو ولايت باشيد، بر اين فتنه‌ها آقا با پشتيباني امام زمان غلبه مي‌كند كه غلبه كردند. اما اینکه آمدن اين سيد آغاز ظهور امام زمان عليه‌السلام است يعني چه؟ گاهي اوقات برخي مي‌گويند كه از اين قبيل صحبت‌ها زياد شنيديم، مي‌گفتند كه آقا ظهور مي‌كند، ظهور نكرد. ظهور به معناي طلوع است يعني چه؟ مراتبي دارد. مرتبه به مرتبه اينها خودشان را نشان مي‌دهند و متجلي مي‌شوند؛ هنوز سپيده دم است آن هم يك مرحله از طلوع و روز است. روز شده و آرام آرام خودش را نشان مي‌دهد. آيا اين درست است كه بگوييم حوادثي مثل پيروزي انقلاب اسلامي، آمدن اين چهره ملكوتي امام و بعد از آن آقا، اين حوادث بسيار بزرگ بخشي از حوادث ظهور است؟ بله درست است. مثل اين خورشيدي كه خودش را بالا مي‌كشد. اينها طلوع هستند. لذا من اين توصيه را دارم كه دوباره برويد وصيت نامه شهدا را بازخواني كنيد. شهدايي كه دقایقی قبل از شهادت‌شان مطالبي را به رشته تحرير درآوردند كه در زماني كه فاصله بين فرش و عرش را طي كرده بودند، در اتصال به ملكوت بودند اينهايي كه نوشتند و امام فرمود 50 سال عبادت كرديد تقبل الله يك نگاهي به وصیت‌نامه شهدا بكنيد. بسياري از اينها از حكومت جهاني و اتصال به حكومت جهاني امام زمان و اتصال انقلاب اسلاني به ظهورامام زمان نوشتند. آنها طلوع را خوب ترسيم كردند. آقای ری‌شهری می گفتند من يك محقق هستم و براساس روايات مي گويم كه ظهور امام زمان بايد نزديك باشد. بعد گفتند كه در خواب امام راحل را ديدم و به ايشان گفتم برداشت من از روايت همين است امام در عالم خواب گريه كردند و گفتند كه برداشت شما درست است. 
 
خوب است حوادث ظهر و عصر 21 بهمن مرور شود، اسراري در آن قضيه است كه چه شد امام فرمان شكست حكومت نظامي را دادند كه بعداً بختيار در مصاحبه قبل از كشته شدنش گفت آيت الله خميني 18 ساعت وقت را از ما گرفت والا همه چيز تمام شده بود كه امام فرموده بودند دستور من نيست. اين انقلاب، پشتوانه معنوي دارد. امام اين انقلاب و برنامه‌هاي كلانش را از امام زمان مي گرفت و در مقاطع حساس هيچ‌وقت امام زمان اين انقلاب را به حال خود نگذاشت و به طور مداوم و مكرر در ايام دفاع مقدس حوادثي كه انقلاب را تهديد مي كرد، ملت ما حضور امام زمان را احساس كردند حرارت وجودش را احساس كردند. كور باشد آن چشمي كه نديده و نبيند. 
 
به عنوان سئوال آخر با توجه به آن پيش بيني كه آن روحاني هم كرده بود كه فتنه هاي متعددي اتفاق مي افتد، يك‌سري سئوال پرسيده اند كه ما بايد چه كنيم، وظيفه ما در قبال امام زمان و در قبال اين تحولات چيست و مهم‌ترين وظيفه و مهم ترين كاري كه بايد انجام دهيم چيست كه بتوانيم هم از فتنه ها سربلند بيرون بياييم و هم به عنوان يك منتظر وظايف خود را انجام دهيم؟ 
 
روايات كثيري از نشانه هاي ظهور برشمرده شده است كه در رأس آنها تقوا است و از بزرگ‌ترين شاخصه‌هاي تقوا، ولايت‌مداري است. ما بايد در درون خودمان اين نظام ولايت را نهادينه كنيم، امامت را نهادينه كنيم امام محور بشويم. نگاه‌هاي ما آنگونه باشد كه امام مي پسندند. قدم‌هاي ما، قلم‌هاي ما، دست ما، زبان ما به نحوي حركت كند كه امام مي پسندد. اگر كسي در در درون منظومه امامت قرار گرفت كه امام و امامت و رهنمودهاي امام بر او محوريت پيدا كرد، در زمان ظهور هم توفيق پيدا مي كند كه گرد شمع ولايت بچرخد. آن آدم‌هایي كه امام زمان صدايشان مي زنند، چه كساني هستند، كساني هستند كه قبلاً امام زمان را صدا مي زنند. هر سلامي يك عليك دارد. هر كه ياد ما كند يادش مي كنيم، در شب تاريك امدادش مي كنيم. اين قانون است. از بزرگترين شاخصه‌هاي آخرالزمان تقوا مداري است. در زماني كه ايمان نگاه داشتن سخت است، مثل اين است كه شما ساقه يك شاخه درخت و گلي را كه خارهاي آن رو به بالا است، بخواهيد با كف دست بكنيد از بالا به پايين. يا مثل آتش در دست نگه داشتن، اينقدر سخت است. الآن با معصيت به اندازه يك كليد نگه داشتن فاصله نداريم. در اين زمان مردان و زناني ظهور مي‌كنند كه چشمان امام زمان را بر خودشان ناظر مي‌دانند. آنگونه حركت مي‌كنند كه امام مي‌پسندد. اينها با تقوا راهشان را به امام زمان متصل مي‌كنند. جوان‌هايي كه خصوصاً سختي ترك گناه را تحمل مي‌كنند، شايد متوجه نباشند قدم به قدم دارند به منبع نور و قداست و روحانيت نزديك مي‌شوند كه همان اتصال به امام زمان است. در روايات داريم نشانه‌هاي ديگري ذكر شده است و لا تأخذه لومه لائم زنان و مرداني هستند كه در راه خدا هرچه سرزنش‌شان مي‌كنند، آسيب نمي‌پذيرند، كالزبر الحديد فولاد آبديده هستند. كساني هستند كه الآن در فضاي رسانه‌آي كه دشمن رقم زده است، تحت تأثير قرار نمي گيرند و بله محكم تر مي‌شوند. تقوا، ولايت‌مداري و تسليم خواسته هاي دشمن نشدن از شاخصه‌هاي منتظر است.
انتهای پیام/85
نظرات بینندگان