کد خبر: ۹۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
برای نخستین بار در جهان صورن گرفت؛

طراحی و ساخت سامانه راکت هوشمند اطفای حریق در شیراز

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آلتون صنعت جنوب گفت: برای نخستین بار در جهان سامانه راکت هوشمند اطفای حریق در شیراز طراحی و ساخته شد.
به گزارش شیرازه، امید داوودی در حاشیه رونمایی از سامانه راکت هوشمند در مرکز رشد جامعه پارک علم و فناوری استان فارس در اظهار داشت: سامانه راکت هوشمند اطفای حریق که برای نخستین‌بار در جهان طراحی و در شیراز ساخته شده است بر روی بالگرد و هواپیما نصب و عملیات خاموش کردن آتش را در ارتفاع بالا انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به صورت خودکار و هوشمند قابلیت تنظیم در ارتفاع را دارد و دارای ویژگی حمل و انبارش در نقاط مختلف، و قابل استفاده در حریق‌های بیابانی، جنگلی و مراتع است.طراحی و ساخت سامانه راکت هوشمند اطفای حریق در شیراز

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آلتون صنعت جنوب تصریح کرد: مواد اطفایی موجود در این سامانه هیچ‌گونه آلایندگی زیست‌محیطی ندارد و تمام مصالح و مواد اولیه تولید آن در کشور موجود است و قابلیت تغییر در ساختار مواد اطفایی برای سوخت‌های مختلف و لکه‌گیری حریق را دارد.

داوودی بیان داشت: توجه به چهار شیوه اطفای حریق پرتاب شامل سردکردن، حذف اکسیژن و دو مرحله جداسازی و قطع سوخت و مرحله شکستن واکنش‌های شیمیایی، اختلاف عملکرد سامانه راکت هوشمند اطفا حریق با آب‌پاش‌های هوایی است که در نقطه‌زنی حریق را مهار کرده و از هدررفتن مواد اطفایی جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: در این سامانه به روش و متدهای روز دنیا بر اساس استاندارد «سی تی آی اف» کمیته فنی بین‌المللی پیشگیری و اطفای حریق و استاندارد «ان اف پی آ» توجه ویژه شده و با پژوهش و مطالعات بر روی تکنولوژی‌های نوین دنیا در این زمینه، این سامانه در نوع خود بی‌نظیر است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آلتون صنعت جنوب بیان داشت: راکت این سامانه هوشمند به وزن 1.5 تن و در ارتفاع 300 متری توسط بالگرد برای اطفای حریق قابل پرتاب و اجراست.

داوودی اظهار داشت: این سامانه در صورت نیاز ابتدا در استان فارس به عنوان پایلوت و سپس در استان‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


منبع: فارس
نظرات بینندگان