کد خبر: ۹۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵

تشریح برنامه‌های «از عید قربان تا عید غدیر» در حرم شاهچراغ

به‌مناسبت فرا رسیدن دهه پرفضیلت ولایت «از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر» ویژه‌برنامه‌های مذهبی و فرهنگی متعددی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام محمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی این آستان مقدس، از اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی «از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر» خبر داد و گفت: این ویژه برنامه‌ها در قالب سخنرانی کارشناسان مذهبی با موضوع سیره اهل بیت(ع) و مناقب و فضایل امام هادی(ع) و امام علی(ع)، برپایی محافل انس با قرآن و همچنین مداحی، تواشیح، برپایی نمایشگاه های فرهنگی، قرائت ادعیه و قرائت خطبه غدیر برگزار می‌شوند.
وی افزود: همچنین در آستانه نیمه ذی‌الحجه، ویژه برنامه‌های سالروز ولادت باسعادت دهمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت، امام هادی(ع) در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی‌الكاظم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود و به همین مناسبت پنجشنبه ۲۵ شهریورماه، همزمان با نماز مغرب و عشاء حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد پیرامون فضایل این امام همام به ایراد سخن می‌پردازد و در ادامه حاج مهدی سماواتی دعای پرفیض کمیل را قرائت می‌کند.
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس در ادامه ضمن تشریح ویژه برنامه‌های عید سعید غدیر خم در حرم مطهر گفت: در روز دوشنبه، ۲۹ شهریورماه در شب عید ولایت، حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی پیرامون این عید بزرگ شیعیان و مستندات تاریخی خطبه غدیر به ایراد سخن خواهد پرداخت و در ادامه مراسم مولودی‌خوانی توسط مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.
سلامی ادامه داد: همچنین در روز سه‌شنبه، ۳۰ شهریورماه که مصادف با این عید بزرگ است از ساعت ۸ صبح خطبه غدیر توسط حاج محسن فرهمند آزاد با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر قرائت می‌شود و در ادامه ویژه برنامه‌های مذهبی ـ فرهنگی تدارک دیده شده اجرا خواهند شد.
وی گفت: عطرافشانی و گل‌آرایی حرمین مطهر احمدی و محمدی(ع)، مراسم نقاره‌زنی، اجرای تواشیح، قرائت قرآن و صلوات خاصه، آیین سلام خادم از دیگر برنامه‌های سومین حرم اهل بیت(ع) در عید سعید غدیر است.

نظرات بینندگان