کد خبر: ۹۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
مدیر مؤسسه‌ بیت‌الاحزان حضرت زهرا خبر داد؛

تربیت ۱۴۰۰ حافظ كل قرآن دستاورد بیت‌الاحزان حضرت زهرا

مدیر مؤسسه‌ بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از تربیت ۱۴۰۰ حافظ كل قرآن در مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن این مؤسسه طی فعالیت‌های چند ساله خبر داد.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در پانزدهمین جشنواره فارغ‌التحفیظی ۲۰۰ حافظ كل قرآن كریم و همچنین اختتامیه دومین طرح ملی رحله به تشریحی از فعالیت‌های این مؤسسه پرداخت و گفت: ۲۰ سال پیش این مؤسسه فعالیت خود را از یك روستا در شهرستان استهبان آغاز كرد تا به امروز كه موفق به تربیت ۱۴۰۰ حافظ كل قرآن شده‌ایم.
وی با بیان اینكه هم‌اكنون ۹ مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ و تفسیر یكساله قرآن كریم این مؤسسه در نقاط مختلف كشور راه‌اندازی شده است، افزود: این مدارس در شهرهای استهبان، فسا، مشهد و شیراز راه‌اندازی شده است.
شاهسونی با تصریح اینكه فعالیت‌های بیت‌الاحزان امروز در نقاط مختلف كشور گسترده شده است،‌ گفت: بنا داریم تا فعالیت‌های این مؤسسه را فراتر از مرزها نیز گسترش دهیم چرا كه هم‌اكنون تقاضاهای متعددی برای تأسیس شعب در خارج از كشور داریم.
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن با یادآوری اینكه در مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن این مؤسسه حافظان متعددی از كشورهای مختلف تربیت شده و می‌شوند، گفت: مهم‌ترین رویكرد مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) تربیت حافظان قرآن كریم جهت لبیك گفتن به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در كشور است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری این جشنواره عنوان كرد: امسال پانزدهمین جشن فارغ‌التحفیظی حافظان كل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان است كه برگزار می‌شود كه در آن ۲۰۰ نفر از حافظان كل قرآن مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن كریم بیت‌الاحزان فارغ‌التحفیظ می‌شوند.
شاهسونی با یادآوری اینكه این برنامه همراه با اختتامیه دومین طرح ملی حفظ قرآن كریم مؤسسه بیت‌الاحزان است، گفت: در تابستان سال جاری ۴۰ مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن برای اجرای طرح ملی رحله در نقاط مختلف كشور راه‌اندازی شد كه در این برنامه از برگزیدگان این طرح نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به افتخارآفرینی‌های این مؤسسه گفت: امروز فعالیت‌های بیت‌الاحزان به حدی گسترده شده است كه به اذعان افراد بسیاری امسال مسابقات قرآن كریم رقابت میان بیت‌الاحزانی‌ها بود چنانچه در سال جاری نفر نخست مسابقات بین‌المللی قرآن كریم در رشته حفظ كل قرآن، مجتبی فردفانی از حافظان این مؤسسه بود.
وی در پایان ابراز امیدواری كه بتوان فعالیت‌های بیت‌الاحزان را در خارج از مرزها نیز گسترش داد تا از این طریق بتوان حفظ قرآن را با رویكرد گسترده‌تری تداوم داد.
یادآور می‌شود، در این مراسم از ۴۶ نفر از حافظان ۲۰ جزء مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن بیت‌الاحزان، ۲۰۰ حافظ كل قرآن و همچنین حافظان برگزیده دومین طرح ملی رحله تجلیل می‌شوند.
منبع: ایکنا
نظرات بینندگان