کد خبر: ۹۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵

طب سنتی بر اساس آموزه های ایرانی در اروپا جایگاه ویژه دارد

رئیس کتابخانه و گروه تحقیقاتی طب سنتی اروپایی دانشگاه ورزبرگ آلمان بیان داشت: بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان به طب ایرانی و سنتی رویکردی مثبت دارند و طب سنتی بر اساس آموزه های ایرانی در اروپا جایگاه ویژه دارد.
به گزارش شیرازه، پروفسور مایر در نشست مشترک با معاون طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی فسا اظهار داشت: دانشکده های داروسازی، کارخانه های داروسازی گیاهی، کلینیک های طب سنتی و مکمل و آزمایشگاه های تحقیقاتی و داروسازی در اغلب شهرهای اروپا دایر شده و دراین زمینه شهروندان برای استفاده از فرآورده های طب سنتی ایرانی تمایل دارند.
رئیس کتابخانه و گروه تحقیقاتی طب سنتی اروپایی دانشگاه ورزبرگ آلمان به بیان برخی از شاخصه ها و ویژگی های طب سنتی در کنار علوم مدرن پزشکی اشاره کرد و افزود:ما به دنبال ارتقای کیفیت گیاهان دارویی بومی و گیاهان وارداتی هستیم تا مردم با اطمینان بیشتر و بهتری از این گیاهان دارویی در طب سنتی استفاده کنند.
مایر رئیس کتابخانه و گروه تحقیقاتی طب سنتی اروپایی دانشگاه ورزبرگ آلمان همچنین به ارایه توانمندی های این موسسه و بررسی زمینه ی همکاری های مشترک پرداخت.
وی به فعالیت های چندین ساله تحقیقاتی این موسسه اشاره کرد و برای در اختیار گذاردن منابع کتابخانه غنی خویش ابراز تمایل برای همکاری کامل کرد.
دکتر محمدهاشم هاشم پور معاون طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز به ارائه فعالیت های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی فسا در زمینه طب سنتی و تاریخ طب پرداخت.
همچنین فعالیت مشترک این موسسه و دانشگاه علوم پزشکی فسا در استفاده از طب سنتی در پیشگیری از بیماری ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نظرات بینندگان