کد خبر: ۹۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
سال آینده:

مجموعه جهانی ساسانی فارس ثبت جهانی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: چهار مجموعه فرهنگی این استان به ثبت میراث جهانی رسیده است و مجموعه ساسانی نیز در سال آینده ثبت جهانی می‌شود.
به گزارش شیرازه، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس در بیست‌وهشتمین نشست اعضای شورای اسلامی استان فارس در سخنانی اظهار داشت: بیش از 3 هزار اثر میراثی در استان فارس به ثبت رسیده است که 9 هزار نفر در سه شیفت وظیفه حفظ و حراست آن‌ها را بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: از 4 میلیارد و 3 میلیون تومان بودجه میراث فرهنگی این استان 2 میلیارد تومان مربوط به موزه مشاهیر است که نشان از توجه به آثار فرهنگی و تاریخی در فارس دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: توجه به بوم‌گردی از دیگر موارد موردنظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان است و در این راستا از 53 تقاضای راه‌اندازی بوم‌گردی 10 مورد اجرایی و به 10 مورد دیگر نیز مجوز بهره‌برداری داده می‌شود.

امیری بیان داشت: سرمایه‌گذارانی که در زمینه ساخت هتل و مراکز اقامتی و گردشگری اقدام کنند این اداره کل در زمان 25 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی این مراکز، تسهیلات با بهره چهار درصد اعطا می‌کند.

وی اضافه کرد: در صورت واگذاری کاروان‌سرای بوانات از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس به بخش خصوصی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان آن را تبدیل به مرکز خدمات گردشگری خواهد کرد.


منبع: فارس
نظرات بینندگان