کد خبر: ۹۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
آیت‌الله ایمانی تأکید کرد؛

صلاح نیست سلاحمان را زمین بگذاریم/ آموزش زبان انگلیسی در مهدکودک‌ها سبب از دست دادن اعتماد به نفس و فقدان هویت می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان این‌که صلاح نیست سلاحمان را زمین بگذاریم، گفت: در دنیایی که منطق زور حاکم است و در این شرایط ما را به سه کشور شکست خورده جنگ جهانی مقایسه کردند و خواستار این شده‌اند که ما سلاح را زمین بگذاریم، امریکا و انگلیس هم همین را می‌خواهند.
به گزارش شیرازه، آيت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز گفت: در این شرایط که دشمنان ما هیچ تغییری نکردند و سر جای خودشان نشسته‌اند ، در دشمنی با ما هم عداوتشان را بیشتر نشان می‌دهند ، عده‌ای می‌گویند امروز عصر گفتمان است نه عصر موشک.

صلاح نیست سلاحمان را زمین بگذاریم

وی در ادامه افزود: این افراد سه کشور شکست خورده در جنگ ژاپن ، آلمان و کره جنوبی را مثال می‌زنند و می‌گویند این‌ها سلاح به زمین گذاشتند، این درست نیست و آنان سلاح به زمین نگذاشتند بلکه دول غالب آنان را مجبور کردند سلاح را به زمین بگذارند.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: بعد برای ما نسخه می‌پیچند که شما هم سلاح را به زمین بگذارید و دفاع را رها کنید، این گفتار بر خلاف قرآن مجید است که می‌فرماید« نمی‌شود سلاح را به زمین گذاشت».

وی با بیان این‌که صلاح نیست سلاحمان را زمین بگذاریم، خاطرنشان کرد: در دنیایی که منطق زور حاکم است و در این شرایط ما را به سه کشور شکست خورده جنگ جهانی مقایسه کردند و خواستار این شده‌اند که ما سلاح را زمین بگذاریم، امریکا و انگلیس هم همین را می‌خواهند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آیا رسیدن به علم، فناوری، تمدن و دیگر چیزها بدون محافظت از آن پایدار می‌ماند، آيا داشتن اقتصاد پویا بدون امنیت امکان‌پذیر است.

وی با بیان این‌که این‌گونه صحبت‌ها سبب ایجاد مشکل و اختلاف در جامعه می‌شود، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اگر این صحبت‌ها از سر ناآگاهی است که یک مسئله است و اگر از سر آگاهی است چیزی جز خیانت نمی‌تواند باشد، اینجا است که باید با دقت به عواقب صحبت‌ها توجه داشت، دفاع مقدس نشان داد که باید آن‌قدر آماده‌باشیم که دشمن به خودش اجازه فکر کردن به حمله به ایران را ندهد.

بزرگداشت هفته دفاع مقدس

آیت‌الله ایمانی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیان داشت: در سی و یکم شهریورماه اجماع جهانی طی یک توافق نوشته یا نانوشته بر یک جنگ علیه جمهوری اسلامی شکل گرفت و از چند جهت به ایران اسلامی حمله شد.

وی ادامه داد: دشمنان ما گفتند یک هفته به تهران می‌رسیم و در چند روز اول هم بدون مانع به پشت دروازه اهواز و خرمشهر رسیدند اما خروش امام آنان را میخ‌کوب کرد و مردم ما حتی بدون دیدن آموزش لازم و داشتن سلاح به مقابله بر خواستند و اجازه ندادند جلوتر بیایند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: متأسفانه باید گفت که در آن شرایط رئیس‌جمهور کشور، مسیری را انتخاب کرد که خواست استکبار جهانی بود ، مردم در کنار رهبر و امامشان و با تکیه به ایمان به خدای بزرگ و توکل بر او مقاومت کردند ، ایستادند و برای اولین بار در طول چند قرن بدون دادن امتیاز دشمن را به پشت مرزهایش برگرداندند.

نماد وحدت ملی ما، هویت و ایرانی بودن ما زبان فارسی ما است

وی با اشاره به فرارسیدن روز شعر و ادب پارسی ابراز داشت: زبان فارسی ‌زبانی است که روزگاری از قلب قسطنطنیه دیروز و استانبول امروز تا شبه‌قاره هند به‌عنوان زبان رسمی مطرح بود و متأسفانه انگلیسی‌ها وقتی به هند وارد شدند اولین کاری که انجام دادند زبان فارسی را از اعتبار انداختند .

رییس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: استان فارس مادر زبان فارسی است، معلم ادبیات فارسی سعدی و حافظ است و گفتمان حاکم بر ادبیات فارسی گفتمان سعدی است، طبعاً انتظاری که از استان فارس است از دیگر جاها نیست.

وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت عظیم زبان فارسی که می‌تواند یکی از زبان‌های بزرگ و علمی دنیا باشد ما غرب‌زدگانی داریم که افتخارشان این است فارسی را به زبان لاتین بنویسند و یا اصطلاحات دیگران را در ادبیات و محاورات روزمره با اینکه معادل فارسی روان هم دارد به کار ببرند.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: کتاب‌های درسی بچه‌ها، بعضی از مجله‌ها، بعضی از کتاب‌های قصه و بازی‌های کودکان با نمادهای خارجی ارائه می‌شود و افتخار بعضی از مهدکودک‌ها در شیراز گل و بلبل و مهد فارسی‌زبانان این است که به زبان فارسی سخن نمی‌گویند و از مهد کودک با زبان انگلیسی با بچه‌ها سخن می‌گویند.

وی در پایان گفت: این کارها از دست دادن اعتماد به نفس و فقدان هویت است، زبان فارسی،‌ زبانی است که می‌تواند مسائل علمی دنیا را با ظرفیتی که دارد پاسخگو باشد آن را پاس بداریم و حفظ کنیم، زیرا نماد وحدت ملی ما، هویت و ایرانی بودن ما زبان فارسی ما است.

نظرات بینندگان