کد خبر: ۹۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵

سو استفاده موسسه کنکور از اطلاعات شخصی کاربرانش

یک موسسه کنکور در شیراز با داشتن مشخصات کاربران خود بدون اجازه آنان اقدام به رصد رتبه کنکوری آنها از طریق سامانه الکترونیکی دانشگاه ها می کرد.
به گزارش شیرازه، رئیس پلیس فتای استان در این زمینه گفت: به پرونده ای با موضوع دسترسی غیرمجاز یک موسسه به اطلاعات کاربران خود در شیراز رسیدگی و عاملان این تخلف را شناسایی کردیم.
سرهنگ سید موسی حسینی با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی پلیس فتا امنیت در فضای مجازی و امن کردن این فضا برای کاربران اینترنتی است،افزود: در ایام اخیر که دانشجویان مشغول انتخاب رشته دانشگاه خود بوده اند این موسسه کلاس کنکوری چنین تخلفی را انجام داد.
وی ادامه داد: پس از شناسایی عاملان این عمل غیر قانونی، متهمان انگیزه خود را تنها بالا بردن امتیاز موسسه خود عنوان داشته که بتوانند با به دست آوردن رتبه کنکوری داوطلبان خود و تبلیغ در این زمینه، داوطلبان بیشتری را جذب کنند.
رئیس پلیس فتای استان فارس بیان کرد: طبق ماده یک جرائم رایانه ای هرکس به طور غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
نظرات بینندگان