کد خبر: ۹۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی فارس خبر داد:

اجرای 850 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشگاه های فارس

مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس از اجرای بیش از 850 برنامه به مناست هفته دفاع مقدس در دانشگاه های این استان خبر داد.
به گزارش شیرازه، کاظم اسماعیلی شعار مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در جمع مسئولان فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز اظهار داشت: این هفته گرامیداشت الگوی بارز رفتار شایسته انسانی در دفاع از ارزش ها و معیارهای متعالی الهی است.
وی با بیان اینکه امروز مدافعان حرم اهل البیت (ع) و جبهه مقاومت در کشور های عراق، سوریه، بحرین، یمن و دیگر کشور ها در مقابل استکبار جهانی، با تاسی از دفاع مقدس رزمندگان این مرز و بوم، این واقعه مقدس را در اذهان عمومی جهانیان بار دیگر به تصویر می کشند افزود: در شرایط حساس کنونی که دشمنان این انقلاب بدون تغییر هویت و رویکرد در تلاش هستند تا با استفاده از همه ابزارها، این ارزش ها را در جامعه ما کمرنگ و حتی وارونه جلوه دهند، ضرورت تلاش پیگیر در راستای زنده نگه داشتن و شناساندن منش، تفکرات، سبک زندگی و هدف شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و حتی جبهه مقاومت و مدافعان حرم در کشورهای اسلامی به نسل سوم و چهارم انقلاب بیش از پیش احساس می شود.
مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، از اجرای بیش از 850 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشگاه های این استان خبر داد و تصریح کرد: زنده نگه داشتن مردانگی، ایثار و رشادت و حماسه آفرینی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم آل الله  در سطح دانشگاه ها از اهداف این برنامه ها است.
اسماعیلی شعار با تاکید بر تبیین و تشریح علل شروع، ادامه و پایان جنگ تحمیلی، تبیین اوضاع سیاسی، اجتماعی و نظامی جمهموری اسلامی ایران پس از انقلاب و در آستانه جنگ تحمیلی اضافه کرد: فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس رزمندگان از ناموس، خاک و انقلاب اسلامی  به دانشجویان انتقال یابد.
وی تقویت و نهادینه سازی روحیه خودباوری، مقاومت و پایداری، شجاعت و شهامت و ایثار، وحدت و همدلی، ولایت پذیری، دشمن  شناسی و دشمن ستیزی در بین دانشجویان را از منظور های مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس برشمرد و با تاکید بر تبیین عملکرد جبهه مقاومت و مدافعان حرم به عنوان استمرار دفاع مقدس در بین دانشجویان و تشریح چگونگی تحقق مدیریت جهادی در عرصه های فرهنگی و اقتصادی گفت: اسوه ها و الگوهای ارزشی و حماسی دفاع مقدس اعم از خانواده های شهدا، آزادگان، رزمندگان و شهدای دانشجو در دانشگاه ها معرفی و فضای انقلابی، تفکر بسیجی و روحیه نشاط و امید در سطح دانشگاه ها تقویت شوند.
مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس از برگزاری جلسات سخنرانی و خاطره گویی با موضوعات دفاع مقدس با حضور راویان و رزمندگان دفاع مقدس در دانشگاه ها خبر داد و یادآور شد: برپایی غرفه و نمایشگاه دفاع مقدس شامل غرفه های عکس، محصولات فرهنگی و ایستگاه صلواتی، تجلیل از خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان و دیدار با این عزیزان، برگزاری شب شعر، شب خاطره، تجدید میثاق با شهدا و زیارت قبور مطهر شهدا از برنامه هایی است که در هفته دفاع مقدس در دانشگاه های استان فارس برگزار می شود.
اسماعیلی شعار با بیان اینکه مسابقات ورزشی، فرهنگی، هنری مثل کتابخوانی، پیامکی، دلنوشته و ... به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می شود، از برگزاری یادواره های شهدای دانشجو، گرامیداشت شهدای گمنام مدفون در دانشگاه ها و نمایش فیلم، مستند و پخش نماهنگ های دفاع مقدس در دانشگاه های استان فارس خبر داد و بیان کرد: برگزاری تریبون آزاد با محوریت چرایی شروع و پایان جنگ تحمیلی، غبار روبی قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده محترم این عزیزان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.
وی بر استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی موبایلی در راستای نشر سیره شهدا و منویات مقام معظم رهبری با موضوع شهدای دانشجو و بصیرت بخشی تاکید کرد و گفت: از پتانسیل های دانشگاه برای معرفی شهدای دانشجو و برقراری ارتباط بین دانشجویان با شهدای دانشجو استفاده شود.
نظرات بینندگان