کد خبر: ۹۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

FATF نماد عینی نفوذ است / امضای قبل از تصویب استدلال منطقی نیست

برخی از دبیران تشکل های انشجویی دانشگاه های شیراز در نشست خبری پیرامون قرارداد FATF به انتقاداتی پرداختند.
به گزارش شیرازه، در نشست خبری تشکل های دانشجویی دانشگاه های شیراز حسین فرخ دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ایرادات قرارداد جدید بانکی گفت: نخستین عیب بزرگی که در این کارگروه وجود دارد این است که تعریف واضح و مشخصی از تروریسم ارایه نشده است و از این طریق می توانند به راحتی به هر کشور و شخصی بگویند تروریسم و بر او تحریم ها رو شروع کنند.
 در این باره اگر ایران به این کارگروه بپیوندد و در میانه راه مثلا بگویند حزب الله تروریسم است، اگر ایران حزب الله را تحریم کند که ظلم به اسلام شده است و اگر نکند ایران را تحریم می کنند که ظلم به ملت ایران است. که این عدم شفافیت در
FATF تبعات بسیار زیادی دارد هر چند که مقاصد سیاسی آنان جز این نیست که ایران در یک دو راهی دوبر ضرر قرار دهند.

وی در ادامه افزود: دومین عیب آن این است که این کارگروه شامل 37 کشور عضو رسمی و ما بقی کشور ها از طریق بنگاه های منطقه ای به صورت عضو ناظر هستند. هیچ لزوم و ضرورتی ندارد که ایران به صورت عضو رسمی به این کارگروه بپیوندد چرا که عضو ناظر تعهدی به FATF در خصوص اجرای برنامه ها ندارد اما عضو رسمی ملزم به اجرای برنامه هاست. در این عصر که بعضی از کشور ها کمر همت را به نابودی جمهوری اسلامی ایران بسته اند، این خود فتح البابیست بر این مقاصد شوم.

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به عیوب این قرار داد گفت :  عیب آن این است که با دست یابی آنان به اسناد مالی ایران بسیاری از اسرار ایران بر ملا می شود. در زمان تحریم ها ایران برای دور زدن کشور های تحریم کننده در جهت تهیه اقلام مورد نیاز خود، از کشور های واسطه استفاده می کرده که در صورت برملایی این اسرار و اسناد مالی تحریم ها را به صورت غیر اخلاقی و ظالمانه بیشتر خواهند کرد. اگر یک زمانی به این نتیجه برسند که سپاه، ارتش، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و سایر ارگان های امنیتی ایران جز ارگان های تروریسم هستند و برای شفاف سازی می بایست اسناد مالی انان به کارگروه داده شود، امینت کشور به تاراج می رود و اگر اسناد داده نشود که با اسم عدم همکاری ایران با کارگروه تحریم ها را بیشتر خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که ایران طرحی را در سال 89 به مجلس با موضوع مقابله با پولشویی ارایه کرده است و در سال 92 تصویب و لازم الاجرا شد. این قانون با این بحث FATF متفاوت است و ملت ایران باید آگاه باشند که ایران از سال ها پیش برای مقابله با پولشویی اقدام کرده و اگر به نتیجه نرسیده یا اجرا نشده، مردم ایران باید دولت را مورد سوال قرار دهند نه اینکه کارگروه های بیرونی با مقاصد صرفا سیاسی...

حسین فرخ در ادامه با بیان امضای بی مورد وزیر اقتصاد و عدم هماهنگی با دیگر چارچوب های حاکمیت گفت : حال آنکه وزیر اقتصاد پس از برجام، پیش نویس این طرح را از طرف دولت ایران امضا کرده است باید این سوال از ایشان پرسید که با چه منطق و استدلال دست به امضای این قرارداد برده اند؟؟ قرار دادی که مصداق عینی نفوذ به حساس ترین اسناد ایران است، هر چند که هنوز متن اصلی این قرار داد را در بین خود و بانک مرکزی نگه داشته و از افشای آن سر باز می زنند. جناب آقای طیب نیا، آمریکا دشمن به الذات ایران است و فقط علم به این مورد و به زبان آوردن آن کافی نیست، ما باید در عمل هم این را از شما ببینیم. باید انقلابی بود و انقلابی بر پای آرمان ها ایران اسلامی ایستاد.

وی در پایان گفت :استانداردهای FATF به نحوی آماده شده که ایران را در دو راهی هایی قرار دهد که باید بین انقلاب و جهان اسلام یکی را انتخاب کند که در صورت انتخاب هر کدام به دیگری لطمه میخورد. ایران بدون اسلام معنایی ندارد و اسلام بدون ایران هم بی معناست.


منبع: غریو
نظرات بینندگان