کد خبر: ۹۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز:

FATF اشراف اطلاعاتی خطرناک غرب بر ایران است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز گفت: قرارداد به جای تضمین منافع ملی، ذلت ملی ما را تضمین کرده و راه نفوذ برای غربی ها را باز کرده است.
به گزارش شیرازه، در نشست خبری تشکل های دانشجویی دانشگاه های شیراز محمد صادقی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز با اشاره به ایرادات قرارداد جدید بانکی گفت :اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پول‌شویی Financial Action Task Force on Money Launderin یک سازمان همکاری میان دولت‌هاست که ظاهرا به منظور مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با تروریسم شکل گرفته است .

وی در ادامه افزود : اما حقیقت ماجرا عبارت است از اشراف اطلاعاتی بر منابع و سیستم‌های مالی کشورها و اعمال خواست‌های غرب در کشورهای مختلف در مورد افراد و شرکت‌هایی است که مورد تحریم ظالمانه آنها قرار گرفته‌اند.

محمد صادقی با بیان تضاد میان منافع ملی و قرار دادهای اخیر بانکی اخیر اظهار داشت: قرارداد به جای تضمین منافع ملی، ذلت ملی ما را تضمین کرده و راه نفوذ برای غربی ها را باز کرده است. کارگروهی که ناظر آن رژیم صهیونیستی و عربستان باشد، به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و نباید اجازه داد که فعالیت های مالی و اعتباری کشور را بررسی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد : دولتمردان باید دقت بیشتری نسبت به این مسئله داشته باشند تا نتایج آن باعث نشود تا برجام دیگری تکرار شود. ما انتظار داریم که مجلس به عنوان خانه ملت و نهادی که باید نسبت به عملکرد دولت نظارت داشته باشد در کنار سازمان ها و نهادهای دیگر وظیفه‌اش را انجام دهد و نمایندگان دقت بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند که بیگانگان از طریق FATF بر امور مالی ایران مسلط شوند.

دانشجوی دانشگاه صنعتی شیراز افزود : برخی بانک‌های کشورهم در مسیر اجرای توافق با FATF خود تحریمی را آغاز کرده‌اند و در این مسیر تحریم افراد حقیقی یا حقوقی که ظالمانه مورد تحریم غرب قرار گرفته بودند در اقدامی عجیب و قابل تامل از جانب بانک‌های داخلی نیز آغاز شده است.

وی در پایان گفت : قرارداد FATF با بانک مرکزی چیزی جز تحقیر وتحدید ایرانیان نیست، مگر در جریان برجام در مقابل امتیازهایی که دادیم چیزی عایدمان شد که حال استکبار برای گزفتن امتیاز بیشتر از ترفند جدیدی استفاده کرده است.
منبع: غریو
برچسب ها: fatf
نظرات بینندگان