کد خبر: ۹۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
فرمانده سپاه شهرستان مهر در جمع خبرنگاران:

در 8 سال دفاع مقدس ؛ انقلاب ما به الگوی مقاومت تبدیل شد

فرمانده سپاه شهرستان مهر در جمع خبرنگاران گفت:8 سال دفاع مقدس موجب تثبیت اقتدار و عزت ایران شد و انقلاب ما تبدیل به الگوی مقاومت اسلامی در سطح منطقه و ملت‌های آزاده دنیا شد.

به گزارش شیرازه  قادری  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهر در نشست خبری هفته دفاع مقدس که در سپاه مهر برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت دهه امامت و ولایت، عید سعید غدیر خم و گرامی داشت نام و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، ترور، نفاق، شهدای هسته‌ای و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: جنگ تحمیلی آزمون بزرگی بود برای ملت ایران که تازه انقلاب کرده بودند و کشور در نابسامانی به سر می‌برد.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی تمام دنیا دست‌به‌دست هم داده بودند تا این نظام مقدس و نوپای ایران اسلامی را سرنگون کنند.

دشمنان مانند تمام دسیسه‌هایی که از قبل انجام داده بودند بازهم در محاسبات خود دچار اشتباه شدند که فقط به امکانات مادی توجه کرده بودند و خدای متعال در محاسبات آن‌ها جایی نداشت و این در حالی است که نصرت الهی شامل حال کسانی شد که درراه خدا می‌جنگند و خدای متعال مردان الهی را در این راه ثابت‌قدم می‌گرداند.



قادری با اشاره به سخن حضرت امام (ره) که فرمودند ما انقلابمان را در جنگ 8 ساله به دنیا صادر کردیم بیان داشت: ما از جنگ تحمیلی که آمده بود انقلاب اسلامی را سرنگون کند یک فرصت بالقوه ساخته و علی‌رغم میل دنیا که قرار بود این جنگ سرنگونی انقلاب اسلامی را در پی داشته باشد، موجب تثبیت اقتدار و عزت ایران شد و انقلاب ما تبدیل به الگوی مقاومت اسلامی در سطح منطقه و ملت‌های آزاده دنیا شد و برملا شدن چهره تزویر دشمن و موجبات صدور انقلاب اسلامی را به دنبال داشت.

فرمانده سپاه مهر هفته دفاع مقدس را نموداری از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران دانست و گفت: ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی در زیر پرچم برافراشته اسلام و قرآن جان‌فشانی کردند.

وی شهیدان و یاد و خاطره مردان الهی را تابناک‌ترین و نفیس‌ترین نگین گران‌بها در مجموعه دفاع مقدس برشمرد و تأکید کرد: حدیث هشت سال دفاع مقدس ما حدیث مقابله و مظلومیت ملتی است که قله‌های سربلند ایثار، حماسه و شرف را در دفاع از کیان، مکتب و انقلاب اسلامی خود درنوردید و حکایت ماندگاری دلاور مردانی است که با خون خود سطر به سطر مرزوبوم انقلاب اسلامی را نگاشته‌اند.

فرمانده سپاه مهر اظهار داشت:"ما تا آخر ایستاده‌ایم" شعار راهبردی هفته دفاع مقدس است و این شعار یاد و خاطره شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان است.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: 150 برنامه در هفته دفاع مقدس پیش در شهرستان مُهـر بینی شده است.

در اولین روز هفته دفاع مقدس که به نام اقتدار و ثلابت نیروهای مسلح نام‌گذاری شده برنامه رژه حماسی با حضور همه اقشار بسیج و سردار یزدانی مسئول تربیت‌بدنی سازمان بسیج در ساعت پانزده روز سی و یکم شهریورماه در شهر اسیر برگزار می شود.

قادری دیگر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس را به شرح زیر برشمرد: گردهمایی و تجلیل از بسیجیان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در شهر اسیر، گله‌دار، نشست بصیرتی، صبحگاه مشترک و زنگ مقاومت در مدارس، عطرافشانی قبور مطهر شهدا با حضور مسئولین، بسیجیان و آحاد مردم در اولین پنجشنبه هفته دفاع مقدس که بانام شهیدان، ایثارگران، سربازان و فخر آفرینان نام‌گذاری شده است.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا تحت عنوان آبروی محله، دیدار با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران شهرستان، حضور بسیجیان و ایثارگران در مصلاهای نماز جمعه شهرستان تحت عنوان میقات حلقات صالحین، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های فوتسال و والیبال در سطح شهرستان، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی از کتب منتخب دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه عکس و فیلم با موضوع دفاع مقدس، ویزیت رایگان جانبازان در طول هفته دفاع مقدس توسط بسیج جامعه پزشکی داریم.

قادری ادامه داد: همایش نقش جنگ تحمیلی در اقتصاد ایران، اردوهای تربیتی حلقات صالحین، ایستگاه صلواتی، پیاده‌روی خانوادگی، مراسم دعای ندبه، شب خاطره شهدا، برگزاری هیئت منتظران موعود و عاشقان ولایت، پخش فیلم‌های دفاع مقدس، شب‌شعر دفاع مقدس، برپایی ایستگاه سلامت، فراخوانی گردان‌های بیت‌المقدس و گردان‌های عاشورای پایگاه محور، نمایشگاه توزیع نوشت‌افزار اسلامی، کارگاه مادران پرچم‌داران مقابله با جنگ نرم، کارگاه آموزشی زن و خانواده و تجلیل از خبرنگاران عرصه جنگ سخت دیروز و جنگ نرم از جمعه مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان مهر  است.

منبع: عصر مُهـر

نظرات بینندگان