کد خبر: ۹۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت:

فضای مجازی، مکانی جدید برای جاسوسی مدرن

رئیس پلیس فتا استان گفت: فضای مجازی مکانی شده برای جاسوسی کشورهای پیشرفته و اینترنت را می‌توان دریچه نفوذ به افکار و قلب‌ها دانست.

به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سیدموسی حسینی" گفت: درباره فضای مجازی که مکانی شده برای جاسوسی کشورهای پیشرفته تبديل شده است، می گوید: اینترنت را می‌توان دریچه نفوذ به افکار و قلب‌ها دانست چرا که بسیاری از افراد افکار، اطلاعات شخصی، اطلاعات مهم، ارتباطات، احساسات، خواسته‌ها و بسیاری موارد دیگر را به راحتی در آن منتشر و آن را دو دستی تقدیم سازمان‌ های اطلاعاتی و جاسوسی می‌کنند.

وي ادامه داد: آمریکا نیز با برنامه‌ای مدون و چند مرحله‌ای اقدام به بسترسازی استفاده از اینترنت در تمامی ابعاد زندگی واقعی و سایبری مردم جهان به وسیله لوازم و ابزار ارتباطاتی و الکترونیکی، بدون آنکه توجه و واکنش منفی افراد را برانگیزد کرد و توانست به خصوصی‌ترین زوایای زندگی آنها دسترسی و تسلط پیدا کند.

رئیس پلیس فتا استان تصريح كرد: در واقع هر وسیله‌ای که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد از آن می‌توان به عنوان یک ابزار جاسوسی و شنود و پایش استفاده کرد.

سرهنگ حسینی در مورد تسلط آمریکا بر فضای مجازی و قوانینی که در این زمینه در حال اجراست، بیان کرد: بر اساس قوانینی که دولت آمریکا وضع كرده، مدیریت شبکه های اینترنتی باید تمامی اطلاعاتی را که در شبکه جهانی رد و بدل می‌شود کنترل کرده و از آن‌ها استفاده لازم را به عمل آورد.

وي افزود: بنابراین دیگر جای تعجب نیست، دولت آمریکا که خود را حافظ امنیت جهانی می‌داند، برای حفظ امنیت دو دنیای مجازی و حقیقی، اطلاعات مورد نیازش را با این توجیه از شبکه های اینترنتی بدست آورد.

رئیس پلیس فتا فارس ظهور اسمارت فون ها (تلفن های هوشمند) را فاز جدیدی در جاسوسی آمریکا نامید و اظهار کرد: با ظهور رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و یکپارچگی سرویس‌های ارائه دهنده ایمیل و فضاهای مجازی و چت روم‌ها، جاسوسی آمریکا وارد فاز پیشرفته تر و مراحل پایانی خود شد.

سرهنگ حسيني بيان كرد: با توسعه لوازم الکترونیکی هوشمند نظیر تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و لوازم خانگی هوشمند همچون تلویزیون، کنسول‌های بازی و غیره که همگی امکان ارتباط با اینترنت را دارند، مرحله جدیدی در جاسوسی سایبری آغاز شد و آن تلفیق و یکپارچگی انواع رسانه‌های اجتماعی و سرویس‌های ایمیل در چنین دستگاه‌هاست که چرخه جاسوسی را به طور چشمگیری کامل می‌کند.

وي گفت: برای مثال تلفن‌های همراه هوشمند بهترین ابزار برای جاسوسی سایبری شده‌اند چرا که: به راحتی مکالمات و ارتباط تلفنی شنود می‌شوند، از طریق جی. پی. اس موقعیت مکانی و جغرافیایی شناسایی می‌شود و از طریق فعالیت‌های اینترنتی متوجه افکار و احساسات و برنامه‌ها و کارهایی که انجام می‌دهید می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بيان اينكه استفاده از اینترنت روز به روز در حال گسترش است، اظهار كرد: توسعه تلفن‌های همراه هوشمندی که قابلیت ارتباط با فضای مجازی و سایبری را دارند از این جهت رو به گسترش است که علاوه بر اینکه هویت فرد وارد شده به فضای مجازی مشخص می‌شود بلکه با استفاده از سیستم موقعیت یاب جهانی، GPS، موقعیت مکانی فرد نیز مشخص می‌شود.

سرهنگ حسینی از هموطنان درخواست كرد: در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir ايميل: fars_fata@police.ir و يا تلفن : 2183919-071 گزارش نمایند.

نظرات بینندگان