کد خبر: ۹۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵

پیگیری جام جهانی فوتسال 2016 با مصاف ایران-آذربایجان

تیم ملی فوتسال ایران در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی در حالی به مصاف آذربایجان می‌رود که این تیم از یک ترکیب اصلی با بازیکنان برزیلی بهره می‌برد.
به گزارش شیرازه فوتسالیست‌های ایران در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی در جام جهانی از ساعت 3:30 بامداد دوشنبه به مصاف آذربایجان تیم دهم رنکینگ جهانی می‌روند.

تیم ملی ایران در جدول رده‌بندی گروه F با سه امتیاز و تفاضل گل منفی دو در رده سوم قرار دارد و آذربایجان هم‌امتیاز با ایران و تفاضل گل سه، دوم است.

پادشاهان فوتسال آسیا در صورت پیروزی مقابل آذربایجان و قرار گرفتن در رده دوم گروه، در مرحله یک‌هشتم نهایی با تایلند تیم دوم گروه B مصاف خواهند کرد اما در صورت باخت یا مساوی و قرار گرفتن در رده سوم، کار به اما و اگر کشیده خواهد شد.

چهار تیم برتر رتبه سومی گروه‌ها به مرحله یک‌هشتم می رسند و ایران در صورتی که بین این چهار تیم قرار بگیرد در مرحله بعدی باید به مصاف برزیل مدافع عنوان قهرمانی برود.

بنابراین بازی با آذربایجان سرنوشت‌ساز است و با توجه به نتایج این تیم در دو دیدار اول، زنگ خطر برای تیم ملی به صدا در آمده است.

آذربایجانی‌ها در دیدار نخست خود مقابل مراکش با نتیجه پنج بر صفر به پیروزی رسیده و مقابل اسپانیا با نتیجه چهار بر دو شکست خورده‌اند؛ عملکردی که بهتر از ایران بوده و نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

این تیم همچنین از پنج بازیکن برزیلی‌الاصل بهره می‌برد و «میلتینیو» سرمربی برزیلی این تیم سعی دارد فوتسال ناب برزیلی را در تیم ملی آذربایجان پیاده کند.

یک دروازه بان و چهار بازیکن از برزیل چهار سالی است که تبعه آذربایجان شده‌اند و این تیم موفق شد در یورو 2016 نیز با اتکا به همین برزیلی‌ها تا یک‌چهارم نهایی بالا برود.

حریف ایران با وجود اینکه برای اولین بار است به جام جهانی راه پیدا می‌کند اما تیمی بسیار هماهنگ و متحد است. یازده بازیکن این کشور در تیم «آراز نخجوان» توپ می‌زنند و از هارمونی بالایی برخوردارند. تیم آراز نخجوان نیز با در اختیار داشتن بازیکنان برزیلی ملی‌پوش بارها به مراحل بالا در جام باشگاه‌های اروپا رسیده است. همچنین «ویتالی بروسوف» تنها لژیونر آذربایجان به حساب می‌آید که در لیگ صربستان شاغل است.

یکی از ریسک‌های بزرگ ناظم الشریعه در این مسابقات، دعوت دو دروازه‌بان به تیم ملی بود؛ در حالی که ایران در ادوار قبل جام جهانی همواره با سه دروازه‌بان شرکت می‌کرد. از طرفی علیرضا صمیمی دروازه‌بان اول تیم ملی در بازی قبل ایران مقابل مراکش دومین کارت زرد خود را دریافت کرد و بازی با آذربایجان را از دست داد. به این ترتیب تیم ملی ایران تنها با یک دروازه‌بان در بازی سوم حاضر می‌شود و در صورتی که سپهر محمدی در این بازی مصدوم یا اخراج شود، شرایط برای تیم ملی بسیار سخت خواهد شد.


نظرات بینندگان