کد خبر: ۹۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
مسئول کانون رهپویان وصال شیراز:

شهر رنگ وبوی غدیر ندارد / در برگزاری جشن های مذهبی عقب هستیم

مسئول کانون رهپویان وصال شیراز گفت: یکی از برنامه های محرم هیئت های مردمی است که در عزاداری هیچ کمبودی نداریم ولی در جشن و اعیاد عقب هستیم و شاهد آنیم که شهر هیچ رنگ و بوی غدیر ندارد.

به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه تحلیلی خبری موج ما؛ حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد مسئول کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز به مناسبت عید غدیرخم در گفتگو با خبرنگار ما به برگزاری این اعیاد اشاره کرد و گفت: به عقیده من در برگزاری مراسم جشن و اعیادهای مذهبی عقب هستیم.

حجت الاسلام انجوی نژاد ادامه داد: اگر برنامه عید غدیر را با برنامه های محرم مقایسه کنیم، بخوبی این تفاوت را حس می کنیم لذا یکی از برنامه های محرم هیئت های مردمی است که در عزاداری هیچ کمبودی نداریم ولی در جشن و اعیاد عقب هستیم و شاهد آنیم که شهر هیچ رنگ و بوی غدیر ندارد.

مسئول کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز اظهار داشت: هر زمانی رنگ و بوی غدیر مثل حال و هوای محرم شود، راضی کننده خواهد بود.

این روحانی برجسته اذعان کرد: در عید غدیر دو بحث مد نظر است، یکی عمل به گفتار و تبلیغات و بحث غدیر و حقانیت، که این مسئله روز به روز بهتر می شود و دوم بحث الگوگرفتن از رفتار امیرالمومنین که یکی از نواقصی است که سالهاست تلاش در برطرف کردن آن را داریم و مهمتر از همه رسیدگی به مسائل مردم است.

وی به فرمایش امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: اگر میخواهید، محبت ما در جامعه سرایت کند، به مسائل مردم رسیدگی کنید.

رضاکوهی شوریجه

حجت الاسلام انجوی نژاد به رفتار انسان ها اشاره کرد و گفت: انسان علوی‌وار، رفتار انسان گونه می کند که سبب برطرف شدن فقر و بی عدالتی می شود که به عقیده من نباید در قالب گم شویم بلکه باید محتوای اصلی دین را مدنظر قرار دهیم و به این نکته توجه داشته باشیم که محبت اهل بیت از طریق هزینه میلیاردی بدست نمی آید، بلکه باید اعمالی همچون ایثار، جهاد و شهادت را مورد نظر قرار دهیم.

مسئول کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز به فضای مجازی نیز اشاره کرد و یادآور شد: در فضای مجازی شاهد گروه هایی هستیم که ظاهر مذهبی ندارند و در هیچ مراسمی شرکت نمی کنند اما مراسم هایی همچون کوچه گردهای عاشقی را به پا می کنند و در پی این گروه ها، هدف های مهمی را دنبال میکنند.

وی به مردمی بودن این برنامه ها تاکید کرد و اظهار داشت: نباید از دولت توقع داشت که برای برگزاری این برنامه ها هزینه هنگفتی کند چرا که به دولت ارتباطی ندارد و اینگونه مسائل یک وظیفه شخصی است و در تاریخ میبینیم که امیرالمومنین(ع) چه زمانی که سرپرست دولت بود و چه زمانی که خلفای اول و دوم ریاست را برعهده داشتند به اینگونه مسائل می پرداختند.

انتهای پیام./۲۲۵۲۲۵

نظرات بینندگان