کد خبر: ۹۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵

محفل شاعران سپیدانی درشب عید غدیر برگزار شد

در آستانه عید غدیرخم و به مناسبت دهه امامت و ولایت محفل شعرعلوی، با شرکت شعرا در بیت امام جمعه شهرستان سپیدان برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون در آستانه عید غدیرخم و به مناسبت دهه امامت و ولایت محفل شعرعلوی، با شرکت شعرا در بیت امام جمعه شهرستان سپیدان برگزار شد.

حجت الاسلام  موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان در این محفل ادبی گفت: علی (ع) و واقعه غدیرخم در آثار شاعران و نویسندگان دوره های مختلف تاریخ تجلی یافته است و عشق به امیرمومنان و خاندان علوی، از موضوع های بارز ادبیات ایران زمین است.

حجت الاسلام  موسوی انور افزود: فضای شعر توام با معنویت، تعالی بخش روح و جان آدمی است و اگر ذوق و قریحه شعر به عنوان فرصتی برای معرفی اولیای الهی و ارزش های دینی به کارگرفته شود، سربلندی شاعر و ماندگاری آثار وی را سبب می شود.



وی با خواندن اشعاری از بزرگانی همچون ابن سینا در مدح مولای متقیان علی(ع)، توجه شاعران، عارفان و حکیمان بزرگ به آن امام همام را نشانه عظمت شخصیت و فضیلت آن بزرگوار دانست.

در ادامه این محفل شاعران سروده های خود را در خصوص غدیر، امام علی (ع)، شهید مدافع حرم، امام عصر(عج)، انتظار فرج، فضای مجازی و میهن اسلامی قرائت کردند و مورد تشویق علاقمندان قرار گرفتند.
و در پایان با اهدای هدایایی از شعرا و ادبای شرکت کننده تجلیل به عمل آمد .






نظرات بینندگان