کد خبر: ۹۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
به مناسبت عید غدیر در شیراز صورت گرفت

بهره‌برداری از چند مرکز درمانی و بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به مناسبت عید غدیر خم چند مرکز درمانی و بهداشتی در این شهر به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.
به گزارش شیرازه، محمدهادی ایمانیه عصر امروز در حاشیه شروع عملیات اجرایی و یا بهره‌برداری از چند مرکز درمانی در این شهر که به‌مناسبت عید سعید غدیر خم صورت گرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به‌منظور ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به بیماران، امروز عملیات اجرایی خدمات جامع سلامت دوکوهک شروع و درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی بیمارستان ابن‌سینا افتتاح شد و همچنین پایگاه اورژانس 115 خواجه‌نصیرالدین طوسی در شهر صدرا و بخش‌های جدید بیمارستان نمازی شیراز به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت در عرصه بهداشتی مهم‌ترین رویکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، افزود: در مرکز خدمات جامع سلامت به اقشار مختلف جامعه نحوه چگونگی زندگی سالم و جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری را آموزش می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: در عرصه سلامت باید به دنبال پیشگیری قبل از درمان بود و با بهره‌برداری از مرکز خدمات جامع سلامت دوکوهک زمینه نحوه مقابله و جلوگیری از بیماری‌ها موردتوجه قرار گرفته است.

ایمانیه اضافه کرد: این مرکز  به مساحت یک‌هزار مترمربع در چهار طبقه، 36 پزشک خانواده و مراقب سلامت و نیز بخش‌های روانشناسی، تغذیه، دندانپزشکی و داروخانه پیش‌بینی شده است. 

وی بیان داشت: زمین این مرکز خدمات جامع سلامت توسط محمد جمالی‌پور یکی از نیکوکاران عرصه سلامت واگذار شده است و پس از اتمام عملیات اجرایی این طرح درمانی بیش از 50 هزار نفر از مردم  دوکوهک شیراز از خدمات درمانی و بهداشتی آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: بیمارستان نمازی شیراز نیز امروز به بخش‌های درمان‌ بیماری‌های حاد و فوریت‌های جراحی اورژانس در زمینی به مساحت بیش از یک‌هزار و 200 مترمربع و اعتباری افزون‌بر 600 میلیون تومان مجهز شد.

ایمانیه از بهره‌برداری پایگاه اورژانس 115 خواجه‌نصیرالدین با کمک 150 میلیون تومانی سیدرضا شهابی خیر عرصه سلامت خبر داد و گفت: نجات حتی یک انسان برابر با نجات تمام انسان‌ها در کره زمین است و کارکنان اورژانس نیز در این زمینه گام‌های مؤثر و تعیین‌کننده‌ای برداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گشایش درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی بیمارستان ابن‌سینا شیراز که امروز همزمان با عید سعید غدیر خم صورت گرفت، از دیگر فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

انتهای پیام


منبع: فارس
نظرات بینندگان