کد خبر: ۹۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
مشاور معاون فرهنگی شهردار شیراز خبر داد

کوه‌پیمایی شیرازی‌ها به مناسبت هفته دفاع مقدس

مشاور معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: برنامه کوه‌پیمایی صبح جمعه دوم مهرماه از دروازه قرآن تا تپه نورالشهدا در شیراز برگزار خواهد شد.
به گزارش شیرازه حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی عصر امروز در همایش «قبیله عشق» در جمع مسؤولان، خانواده مُعظم شهدا، خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: معنویات در قرن بیست‌ویکم زیر بار آهن و فناوری در حال خورد شدن قرار دارد و بزرگداشت شهدای آسمانی در چنین قرنی پاسداشت انسانیت به‌حساب می‌آید و اگر امروز امنیتی داریم از خون پاک شهدا است.

وی با اشاره به لزوم ادامه راه شهدا گفت: امروز ابعاد جنگ تغییر کرده و این مبارزه در جبهه فرهنگ درحال وقوع است و استقامت در این جنگ نرم ادامه راه شهدا خواهد بود و این‌گونه می‌توان گامی در راستای ترقی و تعالی فرهنگ جامعه برداشت.

این مسؤول بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی شهرداری شیراز به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح شهر شیراز ازجمله بوستان‌ها و فرهنگسراها برپا و همچنین برنامه کوه‌پیمایی صبح جمعه دوم مهرماه از دروازه قرآن تا تپه نورالشهدا برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز در این مراسم بیان کرد: حوادث دفاع مقدس پر از رمز و راز است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود چراکه آثار دفاع مقدس می‌تواند چشم‌وچراغ جامعه باشد و میوه‌های جنگ تحمیلی و رهبری امام خمینی(ره) را در مقامات کشوری مانند سردار قاسم سلیمانی می‌توانیم ببینیم.

خداداد ابراهیمی با اشاره به تجربه‌های دفاع مقدس اضافه کرد: دفاع مقدس درس‌هایی در زمینه زندگی، فرهنگی، اقتصادی، اخلاق، سیاست، ایثارگری، صبر و استقامت به ما می‌دهد که امروز می‌شود از این گنجینه گران‌بها استفاده برد، به‌عنوان مثال برای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توان به الگوهای اقتصادی آن زمان توجه کرد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس نیز در این مراسم بیان داشت: دفاع مقدس ظرفیت‌هایی برای کشورمان ایجاد کرده است که هر فرد با رجوع به آن می‌تواند به گسترش این فرهنگ و تعالی خود کمک کند.

رضا باقری با اشاره به نتایج هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: پیشرفت علم و فناوری از نتایج جنگ تحمیلی است و پدران ما با تکیه‌بر غیرت و آرمان‌های انقلاب اسلامی توانستند این حماسه را رقم بزنند و امروز نیز جامعه از آن بهره می‌برد، بنابراین هرگونه سرمایه‌گذاری هنری و ادبی در این زمینه برای بازتاب حقایق آن کم خواهد بود.

انتهای پیام


منبع: فارس
نظرات بینندگان