کد خبر: ۹۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵

نشست خبری معاون اوقاف کشور در لامرد برگزار شد

نشست خبری معاون اوقاف کشور با حضور حجت السلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در لامرد برگزارشد.

به گزارش شیرازه به نقل از لامــــــرود؛ حجت السلام  احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمترین موقوفات موجود در کشور در زمینه قرآنی است، اظهار کرد: سرفصل‌های این مجموعه در سال جاری به چند بخش تقسیم بندی شده است که نخستین سرفصل ما گسترش وقف در حوزه معارف قرآنی است که کم‌ترین موقوفات در این حوزه انجام می‌شود و دومین سرفصل این مجموعه حوزه موقوفات آموزشی و علمی است که در بیشتر کشورها پشتوانه مراکز علمی موقوفات هستند.


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سومین سرفصل این سازمان دارو و درمان است که با توجه به برخی ظرفیت‌ها در استان‌ها به این دسته از نیازها پاسخ خوبی داده شده و چهارمین سرفصل ما در این سازمان موضوع ازدواج است که اگر این موضوع را بتوان به خوبی رفع کرد، می‌توان خیلی از مشکلات را در جامعه حل کرد.

وی درباره وضعیت وقف در زمان پس از انقلاب اسلامی تا زمان حاضر تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا سال 89 به صورت متوسط در هر سال 198 وقف جدید انجام می‌شده اما از سال 90 به بعد به صورت میانگین 2800وقف جدید انجام شده است.

شرفخانی درباره ظرفیت‌های وقف کشور در سال جاری اظهار داشت: در 5 ماهه سال 95 بیش از 1200وقف جدید انجام شده و این نشان دهنده این است که اگر اوقاف از ظرفیت‌های مردمی و ابزارهای تاثیرگذار برای ترویج فرهنگ وقف استفاده کند، وقف‌های بهتری انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پاسخ به سوال خبرنگار لامــــرود گفت: به منظور شناسایی و آشنایی کامل با مجموعه مکتب القرآن ثارالله به شهرستان سفر کردم و ظرفیت ها توانمندی های زیادی را در این مجموعه دیدم که می تواند در سطح کشور برای دیگرانی که دغدغه قرآنی دارند، الگویی مناسب باشد.

وی در این خصوص افزود: اهل قول دادن نیستم و در خصوص مساعدت مالی به این موسسه نیز برنامه ای ندارم، اما قصد دارم در برنامه ها و فعالیت های پیش رو با این مجموعه مشارکت کنم که حتماً در این خصوص برنامه ریزی خواهم کرد.

شرفخانی همچنین به بازدید از امامزاده شاه فرج الله اشاره کرد و گفت: این امامزاده شریف و مکانی که مدفن شریف ایشان است از ظرفیت بالای گردشگری مذهبی برخوردار است که حتماً و قطعاً در خصوص بهره مندی بیشتر و والاتر از این بقعه متبرک برنامه ریزی خواهیم کرد.







نظرات بینندگان