کد خبر: ۹۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵
معاون فرهنگی اوقاف کل کشور:

آموزش و تدریس قرآن کریم نصیب خوبان جامعه می شود

معاون فرهنگی اوقاف کل کشور گفت: آموزش و تدریس قرآن کریم نصیب خوبان جامعه می شود چرا که براساس فرمایش پیامبر گرامی اسلام؛ بهترین امت اسلام کسانی هستند که قرآن را فرا می گیرند و به دیگران یاد می دهند.

به گزارش شیرازه به نقل از لامـــــرود؛ 700نفر از حافظان قرآن کریم با حضور حجت الاسلام احمدشرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در سالن اجتماعات معلم شهرستان لامرد تجلیل شدند.

حجت الاسلام منصور برزگر؛ مدیر و متولی مؤسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله گفت: این حافظان عزیز طی 3سال گذشته در مجموعه های آموزشی و فرهنگی مکتب القرآن ثارالله لامرد و شهرهای اطراف موفق به حفظ قرآن کریم شده اند.

وی افزود: 700نفر از کسانی که درکلاسهای حفظ قرآن کریم مکتب القرآن ثارالله لامرد ثبت نام نموده و به صورت مداوم در طرح های تابستانی اوقات فراغت و ترم های آموزشی پاییز و زمستانه مؤسسه شرکت داشته اند موفق به حفظ قرآن کریم از یک جزء، سه جزء؛ 5جزء؛10جزء؛20جزء و حفظ کل قرآن کریم شده اند.

مدیر اتحادیه تشکل های قرآن وعترت فارس اظهار کرد: کلاسهای حفظ موضوعی، مفاهیم و تدبر در قرآن نیز در مجموعه های شعب مکتب القرآن ثارالله شهرهای لامرد؛ اشکنان، مهر؛ علامرودشت و بیرم در ایام تابستان برگزار شده است.

برزگر عنوان کرد: طرح ملی پنجره ای به آسمان با رویکرد تربیت حافظان قرآن کریم با همکاری سازمان اوقاف و امورخیریه  کشور در360شعبه مؤسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله درحال برگزاری است.

حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور نیز در مراسم تجلیل 700نفر از حافظان قرآن کریم مؤسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله گفت: مصداق عینی جهاد شبانه روزی و احیاء وقف  و ترویج قرآن کریم همین مؤسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله است چراکه با تلاش و مجاهدت های بی وقفه مربیان و مسئولان دلسوز این مجموعه؛ باعث احیای سنت حسنه وقف در زمینه تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی در کشور با عنوان تنها مؤسسه موقوفه قرآنی شده است.

وی افزود: آموزش و تدریس قرآن کریم نصیب خوبان جامعه می شود چرا که براساس فرمایش پیامبر گرامی اسلام؛ بهترین امت اسلام کسانی هستند که قرآن را فرا می گیرند و به دیگران یاد می دهند.

حجت الاسلام شرفخانی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه در زمینه تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم درجهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی برتربیت ده میلیون حافظ قرآن با ساماندهی و برگزاری منظم  کلاسهای حفظ قرآن در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور گام برداشته و به حمدالله تاکنون موفقیت های چشمگیری در این راه و امر مقدس حاصل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور عنوان کرد: مؤسسات قوی قرآنی همچون موقوفه مکتب القرآن ثارالله، بازوان قوی سازمان اوقاف در تربیت حافظان قرآن کریم در کشور هستند.

وی اضافه کرد: زیرساخت ها و فضاهای مهیا شده در شهرستان قرآنی لامرد و سایر شعب موقوفه مکتب القرآن ثارالله در سراسر کشور بستر مناسبی برای تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی و استفاده عموم جامعه از علوم قرآنی و انس بیشتر با قرآن کریم را فراهم کرده است.

حجت الاسلام شرفخانی درپایان؛ از زحمات بی وقفه حجت الاسلام برزگر مدیر و متولی مؤسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله به عنوان  خادم و واقف قرآن کریم تقدیر و تشکر کرد.







نظرات بینندگان