کد خبر: ۹۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۵

مادر یك شهید بعد از ۳۶ سال به آرزویش رسید

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، آرزوی مادر شهید عبدالرسول مصطفایی، یكی از شهدای رسانه استان فارس بعد از ۳۶ سال تحقق یافت.
به گزارش شیرازه از روز نخست كه خداوند انسان را آفرید، نیازهای مادی و معنوی فراوانی را در وجود او وانهاد تا از طریق هر كدام از آنان بتواند طی طریق حق كند و از این مسیر، راه سعادت و كمال خود را در این زندگی دنیوی و مادی بپیماید.
بی‌شك، اراده خداوند برای خلق تك تك نیازها در وجود انسان، از در حكمت ربوی اوست كه بندگانش بتوانند به زیبایی از طریق شناخت راه‌های حكمت و عرفان به وصال حق دست یابند و بر عهد الست تا ازل پایدار بمانند.

مادر شهیدی كه آرزویش دیدن عكس فرزندش بود
همین چند وقت پیش بود كه از قول یكی از دوستان خبرنگارم شنیدم كه مادر یك شهید دوران دفاع مقدس آرزویی دارد كه شاید تحقق آن برای من و امثال من میسر باشد. آرزوی داشتن یك قاب عكس خاطره‌انگیز و زیبا از فرزند شهیدش چیزی نبود كه تحقق آن در این روزهایی كه بیماری و درد، امان مادر شهید را بریده است، میسر نشود.

مادر یك شهید بعد از 36 سال به آرزویش رسید

اینجا بود كه همه دست به كار شدند، خبرنگار، مسئول، رئیس، بسیج رسانه، خادمان شهدا و همه و همه دست به دست هم دادند تا بتوانند آن عكس زیبا و خاطره‌انگیز شهید عبدالرسول مصطفایی، یكی از شهدای رسانه استان فارس را برای مادرش كه  این‌ روزها حال خوشی ندارد، تهیه كنند تا شاید بتوانند تنها ذره‌ای از هزاران حقی كه این مادر شهید بر گردن ما و امثال ما دارند، ادا كنند.
در آستانه فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، این اتفاق فرخنده و مبارك رخ داد. با همكاری محمد صحت و رئیس سازمان بسیج رسانه فارس موفق شدیم تا بتوانیم در این ایام، اندكی دل مادر یك شهید را خوشحال كنیم.
جوانان ما باید سربلند بمانند
سخنان مادر شهید هنوزهم در گوش‌هایم نجوا می‌كند: «من شما را به امام زمان(عج) می‌سپارم؛ شما ادامه‌دهندگان راه حضرت زهرا(س) هستید؛ شما محافظان مكتب امام زمان(عج) هستید و باید سربلند بمانید. خدایا! جوانان ما را در پناه خود مصون بدار. خدایا! جوانان ما را دریاب تا مبادا از ارزش‌ها و آرمان‌هایی كه شهدا كه به خاطر آنان رفتند و شهید شدند، روی گردانند».
تنش آن‌قدر رنجور و بیمار بود كه زمانی كه از او خواستم تا خاطره عكسی كه برایش آورده‌ایم را تعریف كند، گفت: «صحبت كردن برایم بسیار سخت است و این مسئله موجب می‌شود تا نفس كشیدن هم برایم سخت شود و دیگر توان تعریف كردن هم ندارم. اما این عكس مربوط به دوران سه سالگی رسول است كه لباسش را خودم دوخته بودم».
شهید عبدالرسول مصطفایی در سن ۲۳ سالگی و در تاریخ ۱۷ آذر سال ۵۹ در كسوت خبرنگار صدا و سیما در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به فوز عظیم شهادت دست یافته بود. بعد از پخش شدن خبر شهادت رسول، شهید غلامرضا رهبر، یكی از شهدای شاخص رسانه كشور به نزد مادر شهید مصطفایی رفت و دوربین او را گرفت تا بتواند راه این شهید را ادامه دهد و این‌گونه بود كه او هم همانند دوست و همكارش راه آسمان را طی كرد و آسمانی شد.
مادر یك شهید بعد از 36 سال به آرزویش رسید

ناگفته‌ها بسیار است كه در چند سطر و پاراگراف نمی‌گنجد. باید قلم‌ها زده شود تا بتوان گنجینه‌های عظیم و بزرگ حماسه‌سازانی كه موجب عزت و سربلندی این مرز و بوم شده است را از اندرون خاطرات خانواده‌های شهدا بیرون آورد.

منبع: ایکنا
نظرات بینندگان