کد خبر: ۹۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۵
خطیب جمعه کازرون:

حقایق دفاع مقدس در دانشگاه و مدرسه تبیین شود

امام جمعه کازرون گفت: در مدارس و دانشگاه‌ها حقایق هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان امروز تبیین شود که چگونه جنگی نابرابر و ناجوانمردانه توسط استکبار به ملت ایران تحمیل شد.

به گزارش شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به ششم مهر و روز خانواده اظهار داشت: باید قدر محیط خانواده را دانست و باید در آن صفا، صمیمیت، دوستی و محبت نسبت به یکدیگر موج بزند.

وی با ابراز تاسف از استفاده نادرست از فضای مجازی افزود: فضای مجازی و امکان ارتباطی که به وجود آورده، باعث شده روابط عاطفی در خانواده‌ها نسبت به یکدیگر کمتر شود که این خود یک خطر و آسیب است.

حجت‌الاسلام خرسند با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی، زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس را وظیفه همه دانست و تصریح کرد: در مدارس و دانشگاه‌ها حقایق هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان امروز تبیین شود که چگونه جنگی نابرابر و ناجوانمردانه توسط استکبار و اذناب او به ملت ایران تحمیل شد.

وی تاکید کرد: در جنگ تحمیلی کشورهای مرتجع عرب به ویژه سلسله خبیثه ملعونه آل سعود و کشورهای غربی و شوروی تا توانستند از صدام حمایت کردند و این تنها جنگی بود که یک کشور همزمان با شرق و غرب می‌جنگید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جنگ صدام با ایران به نیابت از سوی استکبار و با اتکا به تمام سلاح‌های غیر‌متعارف بود، خاطرنشان کرد: غربی‌ها با سکوت و باز گذاشتن دست صدام به هر قیمت و با هر جنایتی می‌خواستند نظام اسلامی را زمینگیر کنند.

خرسند با بیان اینکه این هفته، هفته عزت ایران است از عدم تعویض تابلوی شهدا و همچنین ترمیم چندساله گلزار شهدای شهرستان کازرون که هنوز به اتمام نرسیده، گلایه کرد.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید بیان داشت: سعادت یک کشور به سعادت آموزش و پرورش آن کشور است که هم دولت و هم مجلس باید به آن توجه و موانع را برطرف کنند.

خرسند در پایان با اشاره به حل شدن مشکل حذف رشته پزشکی در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون از مسئولان و کسانی که در رفع این مشکل کمک کردند تشکر و تصریح کرد: گرچه این موضوع یک اشتباه بوده اما نباید با احساسات مردم بازی می‌کردند.

نظرات بینندگان