کد خبر: ۹۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
لحظاتی قبل:

ثبت نام مکانیزه ترین سرشماری کشور آغاز شد

مرحله نخست طرح سرشماری نفوس ومسکن به صورت اینترنتی و بدون کاغذ از امروز سوم مهر ماه آغاز شد.
به گزارش شیرازه، ساسان تاج گردون رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس گفت: این سرشماری هشتمین سرشماری نفوس و مسکن کشور است و برخلاف دوره های قبل این سرشماری کاملا الکترونیکی و بدون کاغذ اجرا شد.
وی افزود: در مرحله اول این سرشماری که هم زمان با سراسر کشور برگزار می شود مردم استان فارس می توانند از صبح امروز سوم مهر با مراجعه به سایت www.sarshomari95.ir   مراجعه کنند و به حدود 54 پرسش جواب دهند.
تاج گردون ادامه داد: این اطلاعات کاملا محرمانه باقی می ماند و فقط مسئولان مرتبط اجازه استفاده از این اطلاعات را برای تصمیم گیری ها و برنامه ریزی برای توسعه کشور دارند.
 وی خاطر نشان کرد: مردم در این سایت باید اطلاعات فردی خود وخانواده را اعم از نام ونام خانوادگی، کدملی، شماره ملی و کدپستی محل سکونت را حتما داشته باشند تا بتوانند پرسشنامه را تنظیم کنند.
تاج گردون بیان کرد: پس از تنظیم پرسشنامه  کد ده رقمی به متقاضی داده می شود واین کد به آمار گیران که از 25 مهر تا 25 آبان به در منازل مردم مراجعه می کنند، ارائه می شود.
رئیس سازمان برنامه وبودجه استان فارس تصریح کرد: مردم تنها تا 25 مهر فرصت دارند که از طریق اینترنت ثبت نام کنند 
وی افزود: آنهایی که موفق نشدند ثبت نام اینترنتی کنند، در مرحله دوم سرشماری می توانند اطلاعات خود را به آمار گیران ارائه دهند.
در استان فارس حدود 2 هزار نفر وظیفه اجرای این طرح  را به عهده دارند که حدود هزار و 485 نفر از آن ها آمار گیرانی هستند که بعد از گزینش آموزش داده شده و با مراجعه به در منازل تک تک مردم از طریق تبلت و ارائه کار ت شناسایی معتبر با لباس فرم مشخص ،سرشماری می کنند.
نظرات بینندگان