کد خبر: ۹۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵

هم شاگردی سلام،هم شاگردی درود/ بازهم بازگشایی مدارس و بازهم کلاف سردرگم ترافیک

بازهم مهر ، بازهم هیاهوی کودکانه ی مدرسه ،هنوز هم ترانه هم شاگردی سلام،هم شاگردی درود گوش نواز است و یادآور خاطرات شیرین اول مهر؛ مهر بهاریست برای شکوفایی علم و رشد و تحصیل نسلی که قرار است آینده جامعه و کشور را رقم بزنند.
به گزارش شیرازه، همزمان با سومین روز از مهرماه 95 و شروع سال تحصیلی جدید، دیگر بار شاهد گرفتاری ها، مشکلات و نابسامانی های ناشی از عدم مدیریت صحیح شهری و فقدان کارشناسی های دقیق و صحیح در مدیریت روزهای اول مهر بودیم که این امر می تواند شادی ها و خاطرات شیرین اولین روز مدرسه را به کام دانش آموزان و خانواده ها تلخ کند.
براستی شروع مدارس یک امر غیرمترقبه و غیرقابل پیش بینی است  که اولین روز مدرسه باید با سردرگمی های برای دانش آموزان و خانواده ها همراه باشد؟
از یک سو شهروندان و آحاد مردم و بخصوص اولیاء دانش آموزان باید ضمن احترام به حقوق دیگران و رعایت مسائل ترافیکی با نهادینه کردن فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی در اولین روز مدارس استفاده از وسایل نقلیه شخصی را برای خود ممنوع کنند تا ضمن کاهش ترافیک فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز نهادینه شود.
از طرفی ضعف مدیریت مدارس و متولیان سرویس های مدارس در ترافیک اولین روز بازگشایی مدارس بی تاثیر نخواهدبود به نحوی که پس از سالها هنوز در روزهای اول شروع مدارس مدیر، معلم،اولیاء و دانش آموزان در بلاتکلیفی قرارگرفته ونمی دانند که راننده سرویس مدارس کدام آقا و یاخانم است؟ که البته این موضوع نیز خود مبحث دیگری است که در جای خود باید به آن پرداخته شود.
شهرداری شیراز و زیر مجموعه های مانند سازمان اتوبوس رانی، تاکسیرانی و ترافیک بسیار موثر است چرا که این سازمان ها می توانند با کار جدی، موثر و تمهیدات شایسته نقش موثری در کاهش ترافیک  و معضلات بازگشایی مدارس و دانشگاه ها داشته باشند.
از راهنمایی و رانندگی نیز نباید غافل شد که انتظار می رود در روز بازگشایی مدارس که بحران های ترافیکی رخ می دهد به صوررت ویژه و با افزایش نیرو باعث روان شدن ترافیک شوند.
در پایان سازمان آموزش و پرورش به عنوان متولی امر آموزش می توانند با همراهی و همکاری مدیران ارشد استانی خدمات شایسته ای به مردم ارائه کنند چرا که وضعیت ترافیک اولین روز بازگشایی مذرسه و نابسامانی های آن زیبنده مدیران و شهروندان شیرازی نیست!!


نظرات بینندگان