کد خبر: ۹۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
فرمانده سپاه ناحیه نوراباد ممسنی:

دشمن در جنگ نرم برنامه ویژه ای برای تعلیم و تربیت دارد

فرمانده سپاه ناحیه نوراباد ممسنی گفت: دشمن در جنگ نرم برنامه ویژه ای برای تعلیم و تربیت دارد و میخواهد تفکرات نسل جوان را تغییر دهد.

به گزارش شیرازه به نقل از نورآنلاین،  آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ صبح امروز(شنبه) با حضور مسئولین در مدارس امیرکبیر و ریحانه شهر نورآباد برگزار شد.

رهام پیکری فرماندار ممسنی  در  جمع دانش آموزان مدرسه ریحانه گفت: پیشرفت و توسعه  در گرو فرهیختگان آن جامعه است امروز جامعه ما و نظام جمهوری اسلامی ایران نیاز به تلاش بیشتر در عرصه علم و تولید علم دارد.

وی گفت:  در این راه آموزگاران و معلمان نقش اساسی دارند البته آنها تاکنون هیچگونه کم کاری انجام نداده اند و به خوبی  به وظایفشان پایبند هستند، نقش آفرینی معلمان در شهرستان ممسنی چشمگیر بوده است به گونه ای که توانستند ممسنی را به عنوان پدیده کنکور معرفی کنند و در سطح ملی ، حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این مقام مسئول در ادامه افزود:  ۱۸ درصد جمعیت ممسنی دارای تحصیلات عالی هستند این در حالیست که  تنها ۱۲ درصد جمعیت تهران دوره تحصیلات عالی را گذرانده اند.

زنگ مدارس رهام پیکری ممسنی

پیکری در ادامه نقش خانواده در پرورش فرزند را بالاتر از آموزش و پرورش خواند و افزود:  اولین محیطی که کودک با آن آشنا میشود خانواده است لذا بنیاد شخصیت کودک در همان خانواده تشکیل میشود، بنابراین هم نقش خانواده و هم نقش مدرسه در تربیت نسل ها بسیار اهمیت دارد.

مدارس بهترین مکان برای ترویج سرشماری نفوس و مسکن

وی در ادامه در خصوص سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ معتقد بود دانش آموزان و مدارس نقش اساسی در ترویج این سرشماری دارند  و گفت: مدارس بهترین مکان برای تبلیغ سرشماری هستند، این سرشماری در روش ابتدایی به صورت اینترنتی انجام می شود که در جهت افزایش سرعت آمارگیری است لذا انتظار می رود تمام خانواده ها تا ۲۴ مهر ماه اقدام به ثبت نام اینترنتی کنند.

وی در ادامه افزود: مهم ترین ابزار برای برنامه ریزی کشور همان آمار و پایش سرشماری است لذا برای برنامه ریزی مناسب در شهرستان نیازمند آمارگیری دقیق و صحیح هستیم، در این فرصت ۲۱ روزه که برای ثبت نام اینترنتی در نظر گرفته شده است خواهشمندیم کسانی که توانایی و دسترسی به اینترنت را دارند اقدام به ثبت نام کنند و کد رهگیری خود را دریافت نمایند و پس از بیست و چهارم این کد رهگیری را در اختیار آمارگیران قرار دهند .

جمعیت ما در سرشماری سال 90 بیش از  ۱۱۶ هزار نفر و دارای ۲۵ هزار جمعیت عشایری ثبت شده است امیدواریم با  همکاری مردم در سال جاری آمار دقیقی از جمعیت شهرستان ممسنی ارائه دهیم.

جنگ و دفاع مقدس برای معلمان تمام نشده است

امید نصیبی فرمانده سپاه ناحیه نوراباد ممسنی نیز در این مراسم گفت:  دوران دفاع مقدس برای ما یک گنج است در این دوران نقش معلمان بسیار ستودنی بود امروز نیز معلمان نقش بسزایی دارند و باید ارزش های دفاع مقدس را در بین نسل جوان ترویج دهند و پیام آور دفاع مقدس باشد.

نصیبی افزود: دشمن در جنگ نرم برنامه ویژه ای برای تعلیم و تربیت دارد و میخواهد تفکرات نسل جوان را تغییر دهد، بنابراین جنگ برای معلمان تمام نشده بلکه وظیفه ی آنها سنگین تر شده است،  امروزه هجمه فرهنگی به اسلام وارد می کنند باید مواظب باشیم، برای مراقبت و حفاظت از فرهنگ و مذهبمان نقش معلمان  پراهمیت می باشد.

 وی خطاب به دانش آموزان و معلمان گفت: دانش آموزان رویش های انقلاب هستند آینده ایران را خواهند ساخت آنها پاسدار ارزشهای انقلاب خواهند بود.


پایان گزارش /224224


نظرات بینندگان